  • 1. Data: 2017-02-21 09:44:09
    Temat: inny rozmiar opon w praktyce
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Kalkulator pokazuje, że mogę zamienić oryginalne 155/80 R13 na 165/70 R13
    ale czy w praktyce da się to sensownie zrobić przy takiej wąskiej feldze? Na
    logikę z opony szerszej zrobi się donut z dziurką, tudzież koło do pływania,
    ale może się mylę i da się na tym bezpiecznie jeździć?

  • 2. Data: 2017-02-21 10:58:40
    Temat: Re: inny rozmiar opon w praktyce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >feldze? Na logikę z opony szerszej zrobi się donut z dziurką, tudzież
    >koło do pływania, ale może się mylę i da się na tym bezpiecznie

    Nie zauwazysz roznicy.

    J.

  • 3. Data: 2017-02-21 20:25:44
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie zauwazysz roznicy.

    A czy jakaś służba może zrobić problem, gdy opona będzie niekoniecznie
    właściwa rozmiarowo?
    Powinienem mieć 215/65/17 a mam 215/60/17, nie mam kurde pojęcia
    dlaczego tak, wulkanizator takie założył, ja nie sprawdziłem.
    Drugi sezon tak ganiam i pewnie bym nie wiedział, gdybym nie odwiedził
    innego wulkanizatora i nie usłyszał pytania... a ciototo takie? ;)

    Miłego.
    Irek.

  • 4. Data: 2017-02-21 22:05:36
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 21.02.2017 o 09:44, zhbick pisze:
    > Kalkulator pokazuje, że mogę zamienić oryginalne 155/80 R13 na 165/70
    > R13 ale czy w praktyce da się to sensownie zrobić przy takiej wąskiej
    > feldze?

    Nie wiemy, jaką szeroką masz felgę ;)

    > Na logikę z opony szerszej zrobi się donut z dziurką, tudzież
    > koło do pływania, ale może się mylę i da się na tym bezpiecznie jeździć?

    Jeśli to jakaś standardowa felga do małego miejskiego samochodu, to te
    10 mm szerokości opony będzie mało zauważalne.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 5. Data: 2017-02-22 07:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest.pl ...

    > A czy jakaś służba może zrobić problem, gdy opona będzie niekoniecznie
    > właściwa rozmiarowo?

    Nie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 6. Data: 2017-02-22 10:00:23
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup

    > Nie wiemy, jaką szeroką masz felgę ;)

    Ja też nie wiem :) Standardowa felga do Corsy B rocznik 95. Czeluści
    Internetu podają wiele rozmiarów a sama felga milczy w tym temacie (brak
    napisów)

    > 10 mm szerokości opony będzie mało zauważalne.

    Super, dziękuję za odpowiedź.

  • 7. Data: 2017-02-22 10:57:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest.pl ...
    >Nie.

    No, w Niemczech homologowane rozmiary opon wpisane w Brief.

    U nas nie, to i sluzba ma utrudnione, ale te homologacje chyba takie
    tajne nie sa.
    W kazdym badz razie zadna wladza tego nie sprawdza.

    J.

  • 8. Data: 2017-02-22 13:24:07
    Od: p...@g...com

    --W kazdym badz razie zadna wladza tego nie sprawdza.

    a TU moze sie czepnac ? jest to podstawa do odmowy wyplaty z AC ?

    P.

  • 9. Data: 2017-02-22 14:40:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości
    >--W kazdym badz razie zadna wladza tego nie sprawdza.
    >a TU moze sie czepnac ? jest to podstawa do odmowy wyplaty z AC ?

    Moze by i byla, ale
    a) skad ubezpieczyciel ma wiedziec ? U nas w DR jeszcze nie ma
    wpisane,
    b) skad klient ma wiedziec ? W instrukcji samochodu napisane, ale dosc
    szeroko. Czasem chyba w naklejce na drzwiach.
    c) co sad powie, w razie sprawy.

    I jesli odstepstwo jest niewielkie, to sie IMO nie czepiaja.
    Co innego, jakbys np rure na dziurze urwal, czy opona pekla, to wtedy
    kazdy powod moze byc dobry aby odmowic :-)

    J.

  • 10. Data: 2017-02-22 14:55:23
    Od: p...@g...com

    b) skad klient ma wiedziec ? W instrukcji samochodu napisane, ale dosc szeroko.
    Czasem chyba w naklejce na drzwiach.

    Jeśli nie jesteśmy pierwszym właścicielem auta powinniśmy kierować się zasadą
    ograniczonego zaufania i samemu sprawdzić, w jakim rozmiarze kupić opony. Również w
    tym przypadku jest to proste. Informacje te zawarte są w książce obsługowej i
    instrukcji obsługi oraz często na naklejce fabrycznej umieszczonej we wnęce drzwi
    kierowcy, na klapce wlewu paliwa lub wnęce bagażnika.