  • 1. Data: 2019-01-04 20:03:10
    Temat: internet w Chinach
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czy ktoś tu ma jakieś dobre pojęcie na temat cenzury internetu w Chinach?
    Wybieram się tam za parę dni (nie do HK tylko na ich główny teren)
    i troszkę nie podoba mi się fakt, że strony www jakie mogę potrzebować
    są z Chin nie dostępne.

    Ktoś się orientuje czy jest jakiś sposób na obejście tych zabezpieczeń?
    Jakieś publiczne, niedrogie lub darmowe VPN do Europy/USA/Singapuru?

    A może jest jakiś łatwy sposób na założenie servera VPN lub serwera
    proxy w USA/Polsce na moim własnym pececie przed wyjazdem
    i potem już w Chinach serfowanie za pośrednictwem tego mojego
    komputera mieć "okno" na internet poza żelazną kurtynę?

  • 2. Data: 2019-01-04 20:17:54
    Temat: Re: internet w Chinach
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    > Czy ktoś tu ma jakieś dobre pojęcie na temat cenzury internetu w Chinach?

    fb, yt czy google nie działa jak pewnie większość zachodnich portali
    społecznościowych tu se zerknij:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Websites_blocked_in_ma
    inland_China

    jak obejść? nie wiem ;)

    Pzdr
    Piotrek

  • 3. Data: 2019-01-04 21:18:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-04 o 20:03, Pszemol pisze:
    > Ktoś się orientuje czy jest jakiś sposób na obejście tych zabezpieczeń?
    A tam nie ma kary głównej za obchodzenie zabezpieczeń? :-)

    Robert

  • 4. Data: 2019-01-04 21:38:54
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 4 stycznia 2019 20:03:22 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    > Wybieram się tam za parę dni (nie do HK tylko na ich główny teren)
    > i troszkę nie podoba mi się fakt, że strony www jakie mogę potrzebować

    Widać, że kolega ma coś z deklem i to podwójnie: jedzie do zamordystycznego kraju i
    ma zamiar łamać jego prawo. W takim razie nie kupuj biletu powrotnego: nie będzie Ci
    potrzebny...

  • 5. Data: 2019-01-04 23:31:21
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):
> [...]
    > Wybieram się tam za parę dni (nie do HK tylko na ich główny teren)
    > i troszkę nie podoba mi się fakt, że strony www jakie mogę potrzebować

    Z tego co czytałem, obejście tej cenzury nie jest specjalnie trudne.

> [...]
    > i potem już w Chinach serfowanie za pośrednictwem tego mojego
    > komputera mieć "okno" na internet poza żelazną kurtynę?

    Postawiłem sobie serwer VPN w domu na Raspberry Pi.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2019-01-05 13:29:22
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> wrote:

    > Z tego co czytałem, obejście tej cenzury nie jest specjalnie trudne.

    > Postawiłem sobie serwer VPN w domu na Raspberry Pi.

    I jak Ci to działa?
    Napisz coś więcej na ten temat....

  • 7. Data: 2019-01-05 14:36:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > I jak Ci to działa?

    Na Raspberry Pi też mam, ale akurat nie w domu.

    > Napisz coś więcej na ten temat....

    Nie ma wiatraczka, więc nie ma co się zawieszać.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2019-01-05 15:27:51
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    WX-Man <k...@w...pl> wrote:
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    >
    > fb, yt czy google nie działa jak pewnie większość zachodnich portali
> [...]

    Koleżanka z Chin podpowiada appkę "shadowsocks" ktorej używa na swoim
    androidzie z Hauwei i bez problemów korzysta do zablokowanego tam WhatsApp
    :-)

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shadowsocks

    Niestety nie ma wersji na iPhone/iOS.

    Dla iPhone sa trzy inne:
    Betternet
    ??VPN
    Oraz VPN School z niebieską ikonką z kkuczykiem.

    Muszę wypróbować :)

  • 9. Data: 2019-01-05 15:29:42
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):
    > I jak Ci to działa?

    Po prostu działa :) Co masz na myśli? Prędkość będzie zależała od łącza w
    domu (up/down) oraz łącza z którego będziesz korzystać. Podobno też pomaga
    jak serwer działa po UDP zamiast TCP. Ja używam TCP.

    > Napisz coś więcej na ten temat....

    Raspberry Pi wpięte Ethernetem do sieci domowej. Port przekierowany na
    routerze, żeby serwer VPN był widoczny z zewnątrz. Łącze domowe to UPC. IP
    zmienia się bardzo rzadko, więc nawet mam pod nie podpiętą domenę. Ponieważ
    spotkałem się w jednym miejscu z analizą pakietów (deep packet inspection) i
    blokowaniem ruchu OpenVPN ale przepuszczaniem HTTPS, postawiłem sobie
    dodatkowo stunnel.
    Do instalacji i konfiguracji OpenVPN korzystałem z
    https://www.dobreprogramy.pl/edmun/Raspberry-Pi-jako
    -serwer-VPN,69079.html

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2019-01-05 15:31:26
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    > Na Raspberry Pi też mam, ale akurat nie w domu.

    > Nie ma wiatraczka, więc nie ma co się zawieszać.

    A przepustowość? Nadąża?

    Jak postawie takiego Raspberry u siebie w LAN to dostęp z zewnątrz (z Chin)
    będzie trochę dodatkowo upośledzony przez przepustowość mojego uplinka.