  • 1. Data: 2005-05-04 13:42:28
    Temat: jak mierzyc przerwy w dostarczaniu internetu ?
    Od: "noob" <n...@p...onet.pl>

    witam,
    jak w temacie, szukam narzedzia ktore przedstawi mi kiedy i jak długo nie
    mialem netu w domu. (a w zasadzie mojemu providerowi, - "pomoze" mu
    wyplacic mi kary za brak netu)
    szukam narzedzia ktore:
    1. sprawdzi kilka adresow + dojscie do bramki i routera providera, w jakims
    interwale czasowym (chyba ze w jakis sposob ciagle sprawdzanie nie bedzie za
    bardzo obciazalo sieci i systemu)
    2. wygeneruje raport miesieczny + szczegółowe z niedostarczenia netu.

    na razie kozystam z IPSentry ale nie jest to nazbyt szczesliwy program pod
    wzgledem raportow, a zasysanie za kazdym logow, grupowanie ich i robienie z
    tego raportow jest co najmniej "nieoptymalne"

    pozdrawiam
    Bartosz

  • 2. Data: 2005-05-04 14:41:16
    Temat: Re: jak mierzyc przerwy w dostarczaniu internetu ?
    Od: m...@a...com (Maciej Bogucki)

> [...]
    > bardzo obciazalo sieci i systemu)
    > 2. wygeneruje raport miesieczny + szczegółowe z niedostarczenia netu.

    Polecam nagios: http://www.nagios.org/
    Dodatkowo powiadomi ci emailem/SMSem ze nie dziala polaczenie z netem.

    Pozdrawiam
    Maciej Bogucki

    --
    PGP key: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x
    9F74A406

    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip

  • 3. Data: 2005-05-05 06:36:13
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    noob napisał(a):
    > witam,
    > jak w temacie, szukam narzedzia ktore przedstawi mi kiedy i jak długo nie
    > mialem netu w domu. (a w zasadzie mojemu providerowi, - "pomoze" mu
    > wyplacic mi kary za brak netu)

    a nie prosciej zmienic providera na takiego "co mu dziala" ?

    --
    Mateusz

  • 4. Data: 2005-05-05 08:08:22
    Od: "noob" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Swatek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > a nie prosciej zmienic providera na takiego "co mu dziala" ?
    >
    > --
    > Mateusz

    a oczywiście ze prosciej, ale konkurencja jest, hmm... niekonkurencyjna,
    poza tym tam gdzie mieszkam nie ma za duzo alternatyw ;(

  • 5. Data: 2005-05-05 09:34:20
    Od: "noob" <n...@p...onet.pl>

    > Polecam nagios: http://www.nagios.org/
    > Dodatkowo powiadomi ci emailem/SMSem ze nie dziala polaczenie z netem.
    >
    > Pozdrawiam
    > Maciej Bogucki

    znalazlem tylko pod linucha, a pod kulawego wina jest wersja ??
    Pozdrawiam
    Bartosz

  • 6. Data: 2005-05-05 09:47:09
    Od: m...@a...com (Maciej Bogucki)

    > znalazlem tylko pod linucha, a pod kulawego wina jest wersja ??

    Nagiosa pod windowsa nie ma, ale warto zainstalowac gdzies linux'a i
    nagiosa, bo jest to naprawde bardzo narzedzie tdo tego celu. Wystarczy
    starty PC'et.

    Pozdrawiam
    Maciej Bogucki

  • 7. Data: 2005-05-05 12:26:46
    Od: VoMi7 <v...@N...cpr.altanet.pl.DUPA>

    Maciej Bogucki wrote:

    > Polecam nagios: http://www.nagios.org/
    > Dodatkowo powiadomi ci emailem/SMSem ze nie dziala polaczenie z netem.

    hmmm ;-)) ciekawe jak te powiadomienie zrealizuje ;-)

    --
    VoMi7

  • 8. Data: 2005-05-05 12:32:39
    Od: m...@a...com (Maciej Bogucki)

    > hmmm ;-)) ciekawe jak te powiadomienie zrealizuje ;-)

    Kannel - http://www.kannel.org/
    Bramka SMS, ewentualnie telefon z kabelkiem RS
    Karta SIM

    Pozdrawiam
    Maciej Bogucki

  • 9. Data: 2005-05-05 13:26:44
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Thu, 05 May 2005 14:26:46 +0200, VoMi7
    <v...@N...cpr.altanet.pl.DUPA> wrote:

    > hmmm ;-)) ciekawe jak te powiadomienie zrealizuje ;-)

    Komórką wpiętą w RS-232C?

    r.
    _____________
    robert rędziak K11 jid:rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    tu kieruj swój spam (tylko spam): f...@s...plukwa.net

  • 10. Data: 2005-05-05 17:09:10
    Od: "Michał" <r...@W...gazeta.pl>

    noob <n...@p...onet.pl> napisał(a):

    > a oczywiście ze prosciej, ale konkurencja jest, hmm... niekonkurencyjna,
    > poza tym tam gdzie mieszkam nie ma za duzo alternatyw ;(

    Z komercyjnych, pod windzie, robi raporty itp. WhatsUp Gold

    michał