  • 11. Data: 2014-09-10 23:00:20
    Temat: Re: jak oni robią takie filmiki?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Sep 2014, PiteR wrote:

    > acha stabilizacja w obiektywie z dużymm zakresem wychwytu choć mi nie
    > chodziło o wystabilizowanie tylko o efekt takiego pijackiego widzenia
    > świata ;)

    Ale to właśnie stabilizacja, tylko z ograniczeniem widma drgań :)
    Zresztą, każda stabilizacja napotyka na problem zakresu.
    Pozwolenie na "powolne" płynięcie obrazu rozwikłuje ten problem
    przy okazji.

    Trafiłeś zresztą w samo sedno - ta stabilizacja działa podobnie
    do wypicia paru piw, tylko znacznie "mocniej" (dłuższe stałe
    czasowe).

    > pobawię się, dzięki za wskazówkę.

    Zapodaj, jak się spodobało :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2014-09-14 11:37:30
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > On Sun, 31 Aug 2014, PiteR wrote:
    >

    > pzdr, Gotfryd

    Testowałem jakiś czas temu chyba wszystkie możliwe stablilizatory darmowe i
    komercyjne jakie znalazłem w necie i absolutnym rekordzistą jest dla mnie
    Mercalli. NIe tylko daje najlepszą jakość stabilizacji, ale robi to w
    najkrótszym czasie i z minimalnym wkładem użytkownika. Są pluginy, do
    Aftereffects, premiere, mające mnóstwo ustawień, testowałem wszystkie i
    powiem krotko - do piet nie dorastają mercalli, a nie ktore nie dosc ze dają
    marną stabilizację to robią to jeszcze 100x dłużej. Deshaker jest niezly,
    choc nie tak dobry. Najwieksza zaletą deshakera jest dodawanie ramek z
    innych klatek - bardzo rzadki a bardzo ciekawy ficzer :) Tym niemniej w
    świecie dzisiejszych kamer cyfrowych stabilizator jest potrzebny nie tylko
    do samej stabilizacji ale tez usuniecia koszmarnego efektu galarety (rolling
    shooter) i tutaj deshaker odpada.
    Ideałem byłby mercalli uzupełniony o dorabianie ramek z innych klatek. ALe
    chyba sie na to nie zanosi. Nie wiem na ile skomplikowane jest dorobienie
    sobie tych ramek np AfterEffects. Musze poprobowac :)

    Pzdr

  • 13. Data: 2014-09-14 14:10:26
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "miumiu" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1408311957340.3136@quad...

    > Pzdr

    Wrzucilem na youtube przyklad :
    przed :
    https://www.youtube.com/watch?v=djLW00ygI48

    i po :
    https://www.youtube.com/watch?v=WRPWIrEyl3M
    ("po" jest w slabej rozdzielczosci ale to nie wina stabilizatora tylko moja,
    bo taką rozdzielczosc wybralem)

    Pozdr

  • 14. Data: 2014-09-18 16:30:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Sep 2014, miumiu wrote:

    > Testowałem jakiś czas temu chyba wszystkie możliwe stablilizatory darmowe i
    > komercyjne jakie znalazłem w necie i absolutnym rekordzistą jest dla mnie
    > Mercalli.

    Dzięki za namiar, nie próbowałem.
    Zaskoczyli mnie polską stroną :O

    > Najwieksza zaletą deshakera jest dodawanie ramek z
    > innych klatek - bardzo rzadki a bardzo ciekawy ficzer :)

    Ano :)

    > Tym niemniej w świecie dzisiejszych kamer cyfrowych stabilizator
    > jest potrzebny nie tylko do samej stabilizacji ale tez usuniecia
    > koszmarnego efektu galarety (rolling shooter) i tutaj deshaker odpada.

    To chyba dawno nie próbowałeś.
    Od dłuższego czasu korekta rolling shutter jest, rzecz jasna trzeba
    znać (lub samemu rozeznać) jaki jest czas wypełnienie klatki
    (w ułamku czasu klatki).

    > Ideałem byłby mercalli uzupełniony o dorabianie ramek z innych klatek.

    Niby analizator "3D" powinien być lepszy, ale chyba nic darmowego nie ma.
    (nie próbowałem, jakby co)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2014-10-25 23:04:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze tak:

    > Zapodaj, jak się spodobało :)

    hehe fajny :)

    http://youtu.be/1xOGn5xj1AQ

    --
    Piter

  • 16. Data: 2014-11-30 10:40:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PiteR pisze tak:

    > hehe fajny :)
    >
    > http://youtu.be/1xOGn5xj1AQ

    i jeszcze jeden trening

    http://youtu.be/r0VgUa6h_0s?list=PLlyxJ_a_FBELwBQ4kj
    cWVzpOt6lo7FIEB

    --
    Piter

  • 17. Data: 2014-12-01 23:21:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Nov 2014, PiteR wrote:

    > i jeszcze jeden trening
    >
    > http://youtu.be/r0VgUa6h_0s?list=PLlyxJ_a_FBELwBQ4kj
    cWVzpOt6lo7FIEB

    Ten jest doskonały do wypełniania sąsiednimi klatkami :)
    Wypełniania "brakującego tła" - jest taka opcja w 2 przebiegu.

    O ile "najazd" może dawać w takim przypadku wredne artefakty (choć
    IMVHO są do przeżycia), stałe tło na krawędziach pozwala obejść
    się bez cropowania.
    Może spowolnić przetwarzanie i wymaga trochę RAMu - wtyczka
    trzyma wtedy kopie klatek "przed" i "po" i musi wymaskować
    widoczny obraz na zapamiętane strony, ale działa ładnie.

    Druga rzecz, to przy wstrząsach widać "falowanie" polegające
    na gięciu przedmiotów - całkiem jak przy efekcie rolling
    shutter, spróbuj użyć korekty, ale niestety "ILE" trzeba
    obczaić samemu, bo każdy sprzęt ma własne czasy "rolowania".

    pzdr, Gotfryd