  • 1. Data: 2014-08-31 00:00:13
    Temat: jak oni robią takie filmiki?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Facet niby idzie ulicą, rozgląda się i filmuje. Obraz wygląda jakby
    płynał. Zadnych wstrząsów od kroków, nerwowych obrotów. Zatrzymuje się
    na twarzach przechodniów. Jednak nie jest to film w zwolnionym tempie
    bo ludzie w tle chodza normalnie.

    A może to lata malutki dron bo filmiki z nad Costa Concordia wyglądały
    bardzo podobnie.

    --
    Piter

  • 2. Data: 2014-08-31 08:49:03
    Temat: Re: jak oni robią takie filmiki?
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-08-31 00:00, PiteR wrote:
> [...]
    > bo ludzie w tle chodza normalnie.
    >
    > A może to lata malutki dron bo filmiki z nad Costa Concordia wyglądały

    Brak dowodów, pozew oddalony.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 3. Data: 2014-08-31 10:57:27
    Od: gowit <w...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 00:00:13 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
    > Facet niby idzie ulic�, rozgl�da si� i filmuje. Obraz wygl�da jakby
    >
    > p�yna�. Zadnych wstrz�s�w od krok�w, nerwowych obrot�w. Zatrzymuje
    siďż˝

    > na twarzach przechodni�w. Jednak nie jest to film w zwolnionym tempie
    >
    > bo ludzie w tle chodza normalnie.
    >

    > A mo�e to lata malutki dron bo filmiki z nad Costa Concordia wygl�da�y
    >
    > bardzo podobnie.
    >

    > --
    >
    > Piter

    Aa ee o soo choźii ?????

  • 4. Data: 2014-09-01 10:29:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 31 Aug 2014, PiteR wrote:

    > Facet niby idzie ulicą, rozgląda się i filmuje. Obraz wygląda jakby
    > płynał. Zadnych wstrząsów od kroków,
    [1]
    > nerwowych obrotów.

    Stabilizacja.
    Możliwa (i wskazana) zarówno w kamerze/aparacie/obiektywie, jak
    i "elektronicznie" na już nagranym filmie[2].

    [1]
    zastrzeżenie - wstrząs od kroku tak się usunie, ale "falowania"
    nie. Falowanie, wynikłe z opuszczania ciała przy stawianiu nogi,
    MOŻNA zmniejszyć, ale tu potrzebny jest albo sprzęt z "dużą"
    stabilizacją (całej kamery), albo... wyćwiczenie jak chodzić.
    Pytać chodziarzy sportowych ;)
    Ewentualnie "stabilizacja 3d", z oczekiwaniem "efektów" które
    normalnie są jak w [2] przy marginesach, a przy "3d" (przeliczaniu
    widoku z innego kąta) mogą występić wszędzie, gdzie przecinają
    się ruchy dwu obiektow.
    [2]
    stabilizacja nagranego filmu ma tę wadę, że nagrane jest już
    rozmycie spowodowane wstrząsami. Jeśli z jakiegoś powodu
    (mało światła, zamiar "rozmycia ruchu") czas ekspozycji
    jest długi, to niestety będzie widać chwilowe rozmycia
    obrazu. Na to może pomóc WYŁĄCZNIE stabilizacja "nieelektroniczna".
    DODATKOWO na "wstrząśniętych" klatkach, po ich "dociągnięciu"
    do średniej chwilowej pozycji, będzie brakowało marginesów,
    więc albo trzeba obcinać, albo "coś zrobić z marginesami":
    metod jest kilka, ale każda wprowadza jakieś efekty
    specjalne ;) (nie dziwota, skoro obcięty obraz jest
    "domalowywany").

    Jak masz filmik "ze wstrząsami", na którym jednak klatki
    są ostre, to skonwertuj do AVI, weź VirtualDub, wtyczkę
    DeShaker i spróbuj. Polecam.

    Jeszcze istnieją wtyczki do AviSynth (DePan na przykład),
    ale to tylko o ile hasło "skrypt" nie powoduje u Ciebie
    stężenia mięśni, nudności, drgawek ani innych objawów uczulenia ;)
    (pod Windows ten AviSynt, jak najbardziej, ale
    skryptowy właśnie, do podglądu i zapisu przetworzonego
    filmu potrzebny jest osobny program, pełniący rolę
    monitora i konwertera, przy czym jak dla mnie
    doskonale spełnia tę rolę VirtualDub :D)
    Akurat DeShaker jest IMVHO lepszy od DePan, więc tu sensu
    walki z AviSynth nie widzę.

    Z niedarmowych AFAIK istnieje tylko jeden program (a raczej paczka
    programów o nieco różnych cechach, można kupić "komplet") dostępny
    w rozsądnej cenie:
    http://goodervideo.com/products/SH.html
    inne komercyjne które widziałem mają kilka zer w cenie za dużo ;)
    (bo oczywiście taki Adobe After Effect potrzebne "wtyczki" ma).

    VirtualDub z DeShakerem na youtube, czyjś filmik:
    - "oryginał":
    https://www.youtube.com/watch?v=-pYC14RVwk8
    - faza analizy klatek:
    https://www.youtube.com/watch?v=-pYC14RVwk8&feature=
    player_detailpage#t=50
    - wystabilizowany obraz z widocznymi "ramkami":
    https://www.youtube.com/watch?v=-pYC14RVwk8&feature=
    player_detailpage#t=98
    - wystabilizowany obraz z narzędziami "domalowywania" brakujących
    części klatki:
    https://www.youtube.com/watch?v=-pYC14RVwk8&feature=
    player_detailpage#t=146
    ...i przykładowy "równoległy obraz":
    https://www.youtube.com/watch?v=jFy56GzuEXI&feature=
    player_detailpage#t=149
    ...tudzież lista:
    https://www.youtube.com/results?search_query=deshake

    :)

    A jak chcesz pytać o "duży" stabilizator, to tu:
    https://www.youtube.com/watch?v=s37NM9a4eiQ
    ...albo tu:
    http://www.steadicam.com/
    (jest filmik na stronie głównej)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-09-01 11:57:30
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    albo taki http://youtu.be/H10xVnBCoWw?t=1m17s

  • 6. Data: 2014-09-01 12:12:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości

    >albo taki http://youtu.be/H10xVnBCoWw?t=1m17s

    Z tym ze to tez drga. Znacznie mniej i plynniej, ale drga.

    Trzeba systemu aktywnego, cos takiego:
    http://www.youtube.com/watch?v=_dPlkFPowCc

    No chyba ze ... do balonu podwiesic ?

    J.

  • 7. Data: 2014-09-01 12:35:19
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-09-01 12:12, J.F. pisze:

    > No chyba ze ... do balonu podwiesic ?
    >
    > J.

    :)

    jakiś np. phantom i h3-3d jednak wygodniejszy. niestety mniej bezpieczny
    i nie do użytku na ulicy np.

  • 8. Data: 2014-09-01 12:45:45
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-09-01 12:35, twistedme pisze:

    > :)
    >
    > jakiś np. phantom i h3-3d jednak wygodniejszy. niestety mniej bezpieczny
    > i nie do użytku na ulicy np.

    http://youtu.be/aqPBwNvewEQ

    to też jest ciekawe:

    http://youtu.be/MMopfrG5j7g

  • 9. Data: 2014-09-01 13:07:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > :)
    > jakiś np. phantom i h3-3d jednak wygodniejszy. niestety mniej
    > bezpieczny
    > i nie do użytku na ulicy np.
    >http://youtu.be/aqPBwNvewEQ

    Ten jest dosc duzy, ale robia i mniejsze zabawki, takie rzedu metra
    dlugosci.

    J.

  • 10. Data: 2014-09-03 01:50:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze ciekawie tak:

    > Stabilizacja.
    > Możliwa (i wskazana) zarówno w kamerze/aparacie/obiektywie, jak
    > i "elektronicznie" na już nagranym filmie[2].

    acha stabilizacja w obiektywie z dużymm zakresem wychwytu choć mi nie
    chodziło o wystabilizowanie tylko o efekt takiego pijackiego widzenia
    świata ;)

    > Jak masz filmik "ze wstrząsami", na którym jednak klatki
    > są ostre, to skonwertuj do AVI, weź VirtualDub, wtyczkę
    > DeShaker i spróbuj. Polecam.

    pobawię się, dzięki za wskazówkę.

    --
    Piter