  • 21. Data: 2014-08-02 10:20:27
    Temat: Re: jak poprawić zasięg ładowarki bezprzewodowej do telefonu?
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > co to
    >
    > Ja marzę o takim ładowaniu, nie trzeba celować durny wtyk microusb
    > (gniazdo się tak szybko nie wyrabia), nie zrzucałbym telefon w nocy ze
    > stolika bo zaczepiłem ręką kabel. Wystarczy odłożyć tel i się ładuje -
    > dla mnie genialne.

    A takie urządzenie jak ładowarka biurkowa znasz? Nie wymaga wtykania
    kabla, nie ma strat w przekazywaniu energii.

    Tak sobie myślę, że zamiast produkować ładowarki indukcyjne,
    wystarczyłoby umieszczać dwa pola kontaktowe na tylnej ściance
    telefonów. Ładowarka miałaby pola stykowe w postaci płaszczyzny
    podzielonej na dwa pola o odmiennym potencjale. Też wystarczałoby
    położyć telefon - jedno pole na jednej blasze dodatniej, drugie na
    ujemnej i się ładuje.

    --
    Grzexs

  • 22. Data: 2014-08-02 12:28:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 02 Aug 2014 10:20:27 +0200, Grzexs <g...@g...pl>
    wrote:
    > A takie urządzenie jak ładowarka biurkowa znasz? Nie wymaga wtykania

    Niewygodne, trzeba celować bo pod kątem microusb się nie włoży, no i
    też gniazdo się wyrabia. A kiedyś były styki nożowe w telefonach,
    idealne do nieprecyzyjnego wkładania i komu one przeszkadzały.....

    --
    Marek

  • 23. Data: 2014-08-02 13:11:57
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Aaa, teraz rozumiem. Chociaż nigdy w życiu nie widziałem sytuacji żeby
    > założenie etui wymagało zdjęcia tylnej pokrywki. To chyba tylko w
    > Samsungach taki myk trzeba stosować.

    Nie tylko, np. tu:
    http://allegro.pl/oryginalne-etui-flip-cover-do-tele
    fonu-zopo-c2-i4444080628.html
    Nie mam nic wspólnego ze sprzedawcą.
    Przem

  • 24. Data: 2014-08-02 16:36:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Aug 2014, Marek wrote:

    > Niewygodne, trzeba celować bo pod kątem microusb się nie włoży,

    Przy indukcyjnym USB/microUSB też Ci po nic.

    > no i też gniazdo się wyrabia.

    Może być spokojnie "niewyrabialne". Praktycznie niewyrabialne.
    Zacytuję Grzexsa: "pola kontaktowe". Toto nie musi mieć rozmiaru
    ćwierć mm^2, nie musi być z materiału grubości ćwierć mikrona.

    >A kiedyś były styki nożowe w telefonach,
    > idealne do nieprecyzyjnego wkładania i komu one przeszkadzały.....

    Mi nie :)
    Grzexs też raczej pisze pod kątem "lepsze jest wrogiem dobrego".

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2014-08-02 18:04:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Aug 2014, t...@g...com wrote:

    [...komuś...]
    > jak ja nie lubię jak ktoś dorabia ideologie....

    Ale jest okazja do "tematyczności" grupy ;) (znaczy, że niby
    "dyskusyjna")

    > cały dzień gadam przez telefon. nie ciągle, tylko raz dwa na godzine.
    > musze chodzić, więc jeśli się telefon ładował, już się nie ładuje
    [...]
    > Córka mówi - ale masz fajny telefon, a ja byłam grzeczna,
    > czy mogę pooglądac bajkę?

    W równym stopniu, w jakim najczęściej wychodzi mi prawdziwość sławnej
    opinii o "rzeczach do wszystkiego" i w którym jestem skłony do uznania
    przeciwieństwa (tj. faktu zapotrzebowania na "urządzenie wszystkoistyczne"
    do rzeczy robionych doraźnie, z akceptowaną z góry taką sobie jakością),
    IMO strzeliłeś właśnie do swojej bramki.
    Takie urządzenie, z przełączaną funkcjonalnością, ma sens jako sprzęt
    osobisty. Doprowadzenie do sytuacji w której dwie osoby wyrywają sobie
    pilota ;) jest... takie sobie; czemu masz zabierać zabawkę dziecku tylko
    dlatego, że ktoś dzwoni?

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2014-08-02 20:34:03
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > mimo że działa - jest niestabilne. inaczej ładuje, właściwie rozpoczyna
    > ładowanie, wykrywa obecność telefonu, gdy leży na stole, na szklanym
    > talerzu czy kartonie. o dziwo - karton najlepiej działa....

    no to trzeba sobie zadać pytanie, jak działa oryginalny zestaw samsunga.
    Ale widzę, że nikt z obecnych nie posiada, bo pewnie by napisał, zamiast
    lać wodę...

    Trzeba będzie zamówić i sprawdzić. A w między czasie - może gdzieś się
    da znaleźć jakieś review albo inny filmik z działania - choćby na YT.

  • 27. Data: 2014-08-02 21:18:52
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Znalazłem informację, że ten odbiornik ;
    http://www.vivealive.net/WiQiQi-Samsung-S4-Wireless-
    Receiver-Only-WQS4R.htm

    oraz nadajnik z tej firmy działają przez Otterbox defender.

    Ponadto ten odbiornik nie pogrubia - jest wkładany POD oryginalną
    klapkę. No - trzeba zamówić i zobaczymy.

    Natomiast oryginalny zestaw Samsunga ma niestety sporo grubszą tylną
    klapkę, i za cholerę do większości pokrowców nie wchodzi.

  • 28. Data: 2014-08-02 22:53:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Macie jakieś pomysły jak wydłużyć zasięg o 1-2mm
    > ToMasz

    więc tak. Kupiłem drugie plecki, wyciąłem w nich otwór na antenę
    odbiorczą. teraz telefon nie jest grubszy, nawet jest chudszy miejscowo.
    po założeniu etui niczego nie widać. Oryginalna ładowarka miała czarną
    obudowę i nie było widać kiedy i czy ładuje. Tak więc wybebeszyłem
    elektronikę, wstawiłem ją w gruby, potrójny karton i zacząłem sprawdzać
    prąd który pobiera ładowarka i prąd który... dociera do telefonu. Ten
    drugi parametr niestety nie miernik sprzętowy tylko program
    wyświetlający informacje na ekranie telefonu, ale pi razy oko da się
    stwierdzić co i jak. prąd ładowania może być od 100mA (trudno mówić o
    ładowaniu) do 460mA a to już jest skuteczne ładowanie. Finalnie
    znalazłem miejsce, (usytuowanie wzajemne) gdzie prąd poboru to około
    900mA a ładowania 460mA więc jestem zadowolony. telefon w zasadzie
    obudowałem kartonem, tak aby zawsze miał jedną i tą samą pozycje, a
    jednocześnie łatwo się go wyjmowało. Ucierpiała mocno estetyka i martwię
    się o wysoką temperaturę ładowarki. co prawda teraz ma lepsze chłodzenie
    niż w oryginalnym plastiku, ale wolałbym to jeszcze jakoś poprawić. Może
    jakimś silikonem zalać i przykleić wielki radiator? Nie, nie traktujcie
    tego jako pytania, bo na razie dowiedziałem się jak wychowywać
    niepełnosprawne dziecko i że mam uczyć czytać córkę która niema jeszcze
    3 lat. Tak czy owak, jeśli rozpracuję chłodzenie - napiszę.
    Jakby ktoś chciał iść moją drogą, to polecam dowolną antenę odbiorczą,
    dowolne "plecki" - żeby nie ciachać oryginalnych, i samą elektronikę z
    ładowarki, bo bez obudowy dużo lepiej działa

    ToMasz

  • 29. Data: 2014-08-05 21:41:04
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl>

    > Udało mi się naładować bezprzewodowo telefon do pełna. Miernik wykazywał
    > prawie pół ampera. Mimo że telefon pokazywał że bateria ma 100%, świeciła
    > się zielona dioda, dalej prąd był około 400mA. postawienie telefonu na
    > zapałkach, skutkuje wzrostem prądu 600-800mA, ale to jest prąd poboru, nie
    > prąd ładowania. prądu ładowania niemam jak zmierzyć. Im bliżej są
    > "anteny" tym precyzyjniej je trzeba ustawiać, i lepiej działają jak sa
    > przesunięte względem siebie o 1cm. im dalej, tym precyzja jest mniej
    > istotna, ale tak 3mm, to juz się ładowanie kończy....

    Zrób sobie coś (program) do informowania o nieładowaniu