  • 1. Data: 2014-02-22 17:57:35
    Temat: jaka obudowa z usb 3.0 ?
    Od: yuras <j...@o...pl>

    Czy moglibyscie polecic jakies obudowy bez zasilacza z przynajmniej
    dwoma portami usb 3.0 na przednim panelu ?

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-02-22 18:29:38
    Temat: Re: jaka obudowa z usb 3.0 ?
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "yuras" napisał w wiadomości grup

    >Czy moglibyscie polecic jakies obudowy bez zasilacza z przynajmniej dwoma
    >portami usb 3.0 na przednim panelu ?

    http://www.morele.net/obudowa-fractal-design-fd-ca-d
    ef-xl-r2-ti-556720/

    Na zdjęciach nie widać, ale porty są na przedniej górnej krawędzi. Poza tym
    obudowa super solidna i przemyślana. A to czy ładna to już rzecz gustu ;)

  • 3. Data: 2014-02-22 19:56:20
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 22 Feb 2014 18:29:38 +0100, Santana napisał(a):

    > http://www.morele.net/obudowa-fractal-design-fd-ca-d
    ef-xl-r2-ti-556720/

    Wow, kupować blaszaną skrzynkę za 500zł! :) Chyba mocna przesada.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2014-02-22 20:09:38
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    e.net...

    Dnia Sat, 22 Feb 2014 18:29:38 +0100, Santana napisał(a):

    > http://www.morele.net/obudowa-fractal-design-fd-ca-d
    ef-xl-r2-ti-556720/

    >Wow, kupować blaszaną skrzynkę za 500zł! :) Chyba mocna przesada.

    Twierdzą tak prawie wszyscy którzy nigdy nie mieli porządnej obudowy :)
    Podobnie jak Ci którzy uważają że najlepszy zasilacz to taki który ma jak
    najwięcej watów (na etykiecie) za jak najmniej złotówek :)
    P.S. 500 to już dość sporo. Za około 300 da się znaleźć coś jadalnego. No
    ale skoro pytający nie podał oczekiwanej ceny to poleciłem mu obudowę bez
    zbędnych kompromisów ;)

  • 5. Data: 2014-02-22 20:17:27
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-02-22 19:56, Jacek pisze:

    ef-xl-r2-ti-556720/

    > Wow, kupować blaszaną skrzynkę za 500zł! :) Chyba mocna przesada.

    A niby czemu? Sam mam Antec P280 - http://tinyurl.com/p6xz63z płaciłem
    za nią jakieś 2 lata temu 560 zł.
    Obudowa wykonana porządnie, brak jakichkolwiek wewnętrznych ostrych
    krawędzi, budowa zrobiona tak, że większość kabli można puścić po
    drugiej stronie płyty mocującej płytę główną, dużo miejsca w środku,
    dobrze wykonana, filtry przeciw kurzowe (ważne, jak się nie ma dywanów
    czy innych tkanin na podłodze), wyciszona konstrukcja i waga 10kg bez
    zasilacza. Zobacz sobie jak wygląda w środku:
    http://www.antec.com/product.php?id=704504&fid=6&lan
    =us

    Chcesz porównywać taką obudowę do puszki z cienkiej wpadającej w
    wibracje blaszki, która cała się wygina przy skręcaniu bocznych blach?
    Taka puszka kosztuje w okolicach 100 zł, czy warto się później męczyć?

  • 6. Data: 2014-02-22 20:42:53
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 22 Feb 2014 20:17:27 +0100, BQB napisał(a):

> [...]
    > wibracje blaszki, która cała się wygina przy skręcaniu bocznych blach?
    > Taka puszka kosztuje w okolicach 100 zł, czy warto się później męczyć?

    1. Co do grubości blach nie będę się wypowiadał bo nie mierzyłem :)
    Ja swoją obudowę kupiłem na Allegro za 30 zł, podoba mi się (choć jest
    zwyczajnie czarna a nie "tytanowa" :)) i zapewniam że nic mi nie wibruje,
    zwłaszcza że jedynym wiatrakiem jest ten w zasilaczu. A dysk jest na
    amortyzatorze.
    2. Prosta obserwacja wskazuje że najmniej awaryjnym elementem desktopa jest
    obudowa. Zatem na wtórnym rynku jest cała masa świetnych obudów w cenie
    kilkudziesięciu zł.
    3. Przy okazji - czym się różni gniazdo USB3 od USB2? Bo IMO niczym, ale
    może o czymś nie wiem.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2014-02-22 21:05:27
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 2/22/2014 5:29 PM, Santana wrote:

> [...]
    > obudowa super solidna i przemyślana. A to czy ładna to już rzecz gustu ;)

    Mam taka (tylko czarna). Jest potezna ale za to komputer chodzi ciszej od
    latopa. Ma z przodu te porty ja na zalaczonym obrazku.
    http://www.flickr.com/photos/badzi0r/12702825445/siz
    es/z/

  • 8. Data: 2014-02-22 21:32:48
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-02-22 20:42, Jacek pisze:

> [...]
    > obudowa. Zatem na wtórnym rynku jest cała masa świetnych obudów w cenie

    A jak w wyniku wygięcia się obudowy, uszkodzi się wewnętrzna ścieżka w
    płycie głównej, to będziesz psioczył na producenta płyty, że takie
    kiepskie płyty robi, że się zaczęła wieszać.

    Jest bardzo duża ilość różnic: http://pl.wikipedia.org/wiki/USB_3.0

  • 9. Data: 2014-02-22 21:33:25
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-22 20:17, BQB pisze:
    > Chcesz porównywać taką obudowę do puszki z cienkiej wpadającej w
    > wibracje blaszki, która cała się wygina przy skręcaniu bocznych blach?
    > Taka puszka kosztuje w okolicach 100 zł, czy warto się później męczyć?
    Dobra obudowa to dobra obudowa ;)
    Ale tak szczerze mówiąc to "męczyć" z czym?
    Mam w domu kompa, obudowa 100pln bez zasilacza, puszka jak piszesz.
    Komp złozony, cichy, otwierany raz na kilka miesięcy w celu odkurzenia.
    Jako mnie nie męczy.
    może gdybym miał serwis, firmę czy coś i otwierał te obudowy, wkładał,
    wykładał, skręcał, próbował - to bym się zastanowił, ale do kompa który
    stoi pod biurkiem, czy w kącie?

  • 10. Data: 2014-02-22 21:44:00
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-22 21:32, BQB pisze:
    > A jak w wyniku wygięcia się obudowy, uszkodzi się wewnętrzna ścieżka w
    > płycie głównej, to będziesz psioczył na producenta płyty, że takie
    > kiepskie płyty robi, że się zaczęła wieszać.
    he he he
    Masz rację, warto dać za obudowę 200% - 1000% więcej.
    Ale trzeba mieć dla niej albo zastosowanie, (jak będę np przenosił kompa
    często to może i taką kupie. Ale wtedy zastanowię się nad lapkiem ;),
    albo nadmiar kasy i dla własnego poprawiania kupuje sobie taką, albo w
    wyniku snobizmu (najczęściej).
    Ale dla kompa biurkowego, domowego, ta ja nie widzę jakoś przekonania do
    takiego wydatku. Czasami się wydaje więcej bo ładna, ale żeby aż tyle
    więcej, tym bardzie że "ładność" przemija ;)