  • 1. Data: 2009-07-23 14:32:32
    Temat: jaki duzy dysk ATA
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Wpadła mi w ręce zewnętrzna nagrywarka DVD. W obudowie jest zasilacz
    sieciowy, interfejs USB 2.0/ATA no i zwyczajna nagrywarka, liteon SOHW
    832s. Chciałbym zrobić z tego zewnętrzny dysk, ale nie wiem jak duża
    pojemność będzie obsługiwana; zależy mi na czymś powyżej 120 GB. Na
    próbę wsadziłem jakąś starą 30 GB ( bo była pod ręką ) i wszystko
    zadziałało.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2009-07-26 11:17:01
    Temat: Re: jaki duzy dysk ATA
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 23.07.2009 16:32, PeJot pisze:
> [...]
    > pojemność będzie obsługiwana; zależy mi na czymś powyżej 120 GB. Na
    > próbę wsadziłem jakąś starą 30 GB ( bo była pod ręką ) i wszystko

    1) Skoro i tak musisz kupić dysk, to czemu nie kupisz i nie
    sprawdzisz, w razie problemów po prostu kupując inną kie-
    szeń?

    2) Taniej może wyjść kupno dysku SATA i kieszeni SATA/USB.

    3) Kolejną granicą w ATA jest bodajże 128 GiB właśnie (czyli
    około 137 GB).

    4) Po "(" i przed ")" nie daje się znaku odstępu (patrz ten
    nawias).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-07-28 18:13:54
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > 1) Skoro i tak musisz kupić dysk, to czemu nie kupisz i nie
    > sprawdzisz, w razie problemów po prostu kupując inną kie-
    > szeń?

    Nie muszę tylko chcę, a to różnica. Kupować innej kieszeni mi się
    finansowo nie uśmiecha. Trzeba będzie pożyczyć dysk 160 GB i sprawdzić.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2009-07-28 18:21:02
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    > 4) Po "(" i przed ")" nie daje się znaku odstępu (patrz ten
    > nawias).

    Mocne ale NTG :)

    --
    marfi

  • 5. Data: 2009-07-29 19:29:49
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    PeJot pisze:
    > Trzeba będzie pożyczyć dysk 160 GB i sprawdzić.

    Udało mi się zidentyfikować chipset, odczytanie opisu wymagało
    mikroskopu :> Z pdf-a producenta wynika jednoznacznie, że górną granicą
    dla HDD IDE jest 128 GB. Najmniejszy *nowy* dysk to 160 GB, da się go
    spartycjonować i wykorzystać pierwsze 128 GB, czy lepiej szukać
    używanego 120 GB ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2009-07-29 20:06:48
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "PeJot" napisał:

> [...]
    > HDD IDE jest 128 GB. Najmniejszy *nowy* dysk to 160 GB, da się
    > go spartycjonować i wykorzystać pierwsze 128 GB, czy lepiej szukać

    Używany - to znaczy z (za przeproszeniem) Allegro? Szkoda pieniędzy, lepiej
    już je przeznaczyć na jakiś cel charytatywny lub przepić, przynajmniej jakiś
    pożytek z nich będzie.
    Zdecydowanie nowy, co więcej - mam dziwne podejrzenie, że ta granica 128 GiB
    to jakiś dupochron producenta, wszak o obsłudze 48-bitowego adresowania
    decyduje system operacyjny, a nie hardware czy firmware. Więc warto kupić tę
    160-kę, choćby dla stestowania ;-)
    Poza tym, ewentualna strata tych dwudziestu paru GiB nie będzie wcale tak
    bolesna.

    JoteR

  • 7. Data: 2009-07-29 20:17:07
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    PeJot napisał:
> [...]
    > pojemność będzie obsługiwana; zależy mi na czymś powyżej 120 GB. Na
    > próbę wsadziłem jakąś starą 30 GB ( bo była pod ręką ) i wszystko

    Nie wiem czy są jakieś specjalne różnice między zewnętrznym ATA
    a wewnętrznym, ale używam 160GB wewnętrznego ATA z jedną partycją i nie
    ma problemu (poza tym, że trochę mały ;).

    m.
    --
    LaTeX + Vim = http://vim-latex.sourceforge.net/
    Vim Universal Templates: http://vim.sf.net/script.php?script_id=1078

  • 8. Data: 2009-07-30 19:02:12
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    JoteR pisze:

    > Używany - to znaczy z (za przeproszeniem) Allegro? Szkoda pieniędzy,

    Aż tak źle ? Może zatem coś z ogłoszenia, we własnym mieście, albo z
    komisu ?

    > Więc warto kupić tę 160-kę, choćby dla stestowania ;-)
    > Poza tym, ewentualna strata tych dwudziestu paru GiB nie będzie wcale
    > tak bolesna.

    Takim tokiem myślałem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2009-07-31 10:14:05
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    JoteR pisze:
    > Zdecydowanie nowy, co więcej - mam dziwne podejrzenie, że ta granica 128
    > GiB to jakiś dupochron producenta, wszak o obsłudze 48-bitowego
    > adresowania decyduje system operacyjny, a nie hardware czy firmware.

    Tylko w przypadku bezpośredniego sterowania mostkiem SATA.
    I mostek *też* musi obsługiwać LBA48.

    W przypadku USB to mostek ATA-USB załatwia adresowanie,
    więc *jak najbardziej* może mieć ograniczenie adresowania.
    Dla systemu kieszeń USB jest widziana jako urządzenie blo-
    kowe o kolejnych sektorach, a nie zwykły dysk.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2009-07-31 18:29:25
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > Dla systemu kieszeń USB jest widziana jako urządzenie blo-
    > kowe o kolejnych sektorach, a nie zwykły dysk.

    Czyli istnieje niebezpieczeństwo, że dysk 160 GB, nawet z partycją 128
    GB nie będzie obsługiwany ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem