  • 1. Data: 2005-06-21 05:48:15
    Temat: Informacja od mojego prowidiera...
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Dzien dobry

    Niniejszym ostrzegamy naszych klientow, uzytkownikow serwerow, wirtualnych
    przed roznego typu firmami (szczegolnie jedna ze Szczecina), ktore jak podaja,
    zajmuja sie rejestracja domen internetowych, tymczasem naciagaja klientow do placenia
    ogromnych cen za nowe domeny.

    Proceder w ostatnich dniach przybiera znacznie na sile, sadzac po sygnalach od
    naszych uzytkownikow.

    Mechanizm dzialania wyludzania jest bardzo prosty i ogromnie skuteczny.

    Ponizej opisze metode dzialania naciagaczy:

    Zalozmy ze posiadaja Panstwo domene www.nazwa_domeny.pl
    Oszust wchodzi na panstwa strone www.nazwa_domeny.pl
    Nastepnie sprawdza czy sa wolne inne domeny o podobnej nazwie:
    np
    nazwa_domeny.com
    nazwa_domeny.net
    nazwa_domeny.com.pl
    itd.

    Jesli trafi wolne domeny o podobnej nazwie, dzwoni na Panstwa numer
    kontaktowy podany na stronie, przedstawia sie jako firma
    rejestrujaca domeny, nastepnie mowi:

    "ze dzwoni w waznej sprawie, poniewaz domena nazwa_domeny.com,
    jest wolna a Panstwo maja pierwszenstwo do tej domeny,
    bo sa uztkownikami domeny nazwa_domeny.pl, a ktos chce wykupic
    taka podobna domene z rozszerzenim .com" (najczesciej twierdza ze konkurencja)

    Jest to skuteczna metoda aby przestraszyc wiekszosc ludzi, poniewaz
    nikt nie lubi aby konkurencja (FIKCJA) dzialala pod jego nazwa.

    Pierwszenstwo ma ten kto pierwszy zarejestruje, wiec dzialanie
    firmy-naciagacza jest bez sensu, poniewac, po co mialaby szukac Panstwa
    skoro juz ma kupca (konkurencje) na domene - falszywa lojalnosc.
    W konsekwencji pod presja wiele osob wierzy (nie analizuje logicznie oferty)
    naciagaczom i kupuja domeny za ogromne pieniadze, choc konkurencja jest fikcyjna.

    Czesto naciagacze rejestruja sporna domene na siebie przez co
    jeszcze bardziej poteguja atmosfere zagrozenia - oferuja odsprzedaz
    przy braku checi kupna, odsprzedadza konkurencji....... (FIKCJA)

    W ostanich dniach doszlo do tego ze potrafia zarejestrowac
    domene na dane Panstwa (sciagniete ze strony)
    i zadaja zaplaty ok 500 zl za rejestracje.
    Przestraszone ofiary bojace sie FIKCYJNEJ konkurencji placa
    oszustom-naciagaczom.

    Jesli ktos Panstwu zaproponuje cos podobnego, radzimy
    z nami skonsultowac dzialania: a...@p...pl, 0607675463
    Zakup takiej domeny moze okazac sie poczatkiem klopotow
    zwiazanych sie z uwolnieniem domeny od takiego pseudorejestratora.

    Jesli zalezy Panstwu na BEZPIECZNEJ rejestracji nowych domen
    przypominamy, ze za naszym posrednictwem
    mozna zarejestrowac wszelkie dodatkowe domeny, bez zbednych
    formalnosci, zarowno w domenie .pl jak i innych np .com. Ceny domen
    sa 50% nizsze jak ceny nasku a wiec 100zl za .pl, 75 zl za com.pl
    czyli w normalnych cenach :)
    [...]

    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)irc(dot)pl

  • 2. Data: 2005-06-21 09:09:00
    Temat: Re: Informacja od mojego prowidiera...
    Od: "Mr.FX" <m...@w...pl>

> [...]
    > zajmuja sie rejestracja domen internetowych, tymczasem naciagaja klientow do

    Moi klienci też mają ostatnio takie telefony. Mimo, iż każdy powinien
    przed zakupem sprawdzić co i od kogo kupuje, uważam że, powinni tych
    naciągaczy skazać za oszustwa.

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 3. Data: 2005-06-21 12:58:31
    Od: mrman <m...@n...nie.mrman.org.sio>

    Witaj,

    Wiecej na ten temat:
    http://di.com.pl/news/9975,0.html

    mr

  • 4. Data: 2005-06-21 15:11:32
    Od: "Marek Panek" <mpanekNOSPAM!@lh.pl>

    Użytkownik "Mr.FX" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    x.biz...
    > [...]
    >
    > Moi klienci też mają ostatnio takie telefony. Mimo, iż każdy powinien
    > przed zakupem sprawdzić co i od kogo kupuje, uważam że, powinni tych
    > naciągaczy skazać za oszustwa.

    Dzis dwóch naszych klientów sie z nami skontaktowało, ze identyczny proceder
    ma miejsce. Zazwyczaj przemiła Pani dzwoni mówiąc ze reprezentuje Szwedzką
    firmę i otrzymała informacje, że ktoś chce zarejestrować domene zawierającą
    nazwę firmy (owej ofiary) i 'dzięki naszej firmie ma Pan pierwszeństwo do
    tej domeny'. Klient pod wpływem emocji i zdenderowania często przystaje na
    propozycje EUWEB. Co ciekawe, jeden klient powiedzial ze sprawe przemysli i
    sie skontaktuje, a Ci tymczasem zarejestrowali tą domene na SIEBIE.
    Widocznie nie chcieli, żeby ten klient skontaktował się z jakąś uczciwą
    firmą... Coś trzeba z tym zrobić..

    Serdecznie pozdrawiam życząc miłego dnia.
    --
    Marek Panek, Light Hosting.
    Tel: +48.616417276, GSM: +48.507015900

  • 5. Data: 2005-06-21 22:04:50
    Od: "Sławomir Bem" <s...@d...piac.hu>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli ktos Panstwu zaproponuje cos podobnego, radzimy z nami skonsultowac
    > dzialania: admin#pop.pl

    Wszystko fajnie....
    Tylko, po co tu zostal podany w jawnej postaci adres administracyjny??!!
    Zeby nakarmic harvestery? Rece opadaja.....

    --
    s.

  • 6. Data: 2005-06-22 15:10:32
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Sławomir Bem" <s...@d...piac.hu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tylko, po co tu zostal podany w jawnej postaci adres administracyjny??!!
    > Zeby nakarmic harvestery? Rece opadaja.....

    Ano opadają - zmęczenie, przeoczenie; z nagłówków wyciąłem, o adresie
    zapomniałem; administratora przeprosiłem.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 7. Data: 2005-06-28 07:59:44
    Od: wer <a...@o...pl>

    DooMiniK wrote:
> [...]
    > przed roznego typu firmami (szczegolnie jedna ze Szczecina), ktore jak
    > podaja, zajmuja sie rejestracja domen internetowych, tymczasem naciagaja

    Stara sprawa, od roku gdzies tak dzialaja. Sam mialem sporo telefonow od
    klientow w tej sprawie. Co ciekawsze firma potrafi wystawic fakture za
    domene jesli ktos wyrazi wstepnie zainteresowanie przez telefon (nie
    zamowi, tylko stwierdzi, ze sie zastanowi), a potem wysylac na takiego
    klienta windykacje.

    wer

  • 8. Data: 2005-06-28 09:23:22
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <d...@u...rangers.eu.org>

    Date: Tue, 28 Jun 2005 09:59:44 +0200
    From: wer

> [...]
    > domene jesli ktos wyrazi wstepnie zainteresowanie przez telefon (nie
    > zamowi, tylko stwierdzi, ze sie zastanowi), a potem wysylac na takiego

    Faktura bez podpisu jest nieważna. Mogą sobie wysyłać. A takiego
    "windykatora" razem z firmą to ja bym zgłosił na Policję za próbę
    wyłudzenia, bo nie mają prawa na podstawie takiej "faktury" niczego
    egzekwować.

    R.

    PS. Nie jestem prawnikiem.

    --
    RangersBL: http://dnsbl.rangers.eu.org/
    "I've always wanted to be an executioner, that's why I became a sysadmin."
    -- Jim Howes at news.admin.net-abuse.email

  • 9. Data: 2005-06-28 10:07:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Dominik 'Rathann' Mierzejewski napisał:

> [...]
    > "windykatora" razem z firmą to ja bym zgłosił na Policję za próbę
    > wyłudzenia, bo nie mają prawa na podstawie takiej "faktury" niczego

    To widać. Faktura VAT nie musi mieć żadnego podpisu. CO wcale nie
    zmienia faktu, że jej wystawienie za usługę, która nie została
    zamówiona, nie jest zgodna z prawem.

    M.

  • 10. Data: 2005-06-28 10:57:45
    Od: "Bartloo" <bartloo@_wywal_to_o2.pl>

    > To widać. Faktura VAT nie musi mieć żadnego podpisu. CO wcale nie
    > zmienia faktu, że jej wystawienie za usługę, która nie została
    > zamówiona, nie jest zgodna z prawem.
    > M.

    Bez umowy na swiadczenie jakichs uslug fakture moga sobie wsadzic ... . Bez
    umowy nie ma faktury czyli nie ma uslugi - domeny.

    Pzdr
    Bartloo