  • 21. Data: 2017-09-08 15:25:52
    Temat: Re: jaki niskogabarytowy "dzwonek" ~230V?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ca4eda37-a4b6-49bd-a699-26ad6ec47c6c@googlegrou
    ps.com...
    > Raczej dla glupoty ta cyfra po przecinku. W obecnym wykonaniu ma uzytkowy
    > nierealny blad wskazan mniejszy niz 0,5%. Tak malego bledu nie maja drogie
    > markowe woltomierze z pogranicza laboratoryjnych.

    To nie musi być super dokładne, to ma mi dać orientację o wahaniu się
    napięcia.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 22. Data: 2017-09-08 15:30:13
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    -LED-Voltmeter-voltage-meter-indicator-pilot-light/3
    2807613278.html?spm=a2g17.10010108.1000014.3.3fda74d
    3mSOBgX&traffic_analysisId=recommend_3035_null_null_
    null&scm=1007.13338.80878.000000000000000&pvid=af775
    3b9-7afd-40f8-a1fd-13ba64f8ed24&tpp=1

    > A to nie jest w polaczeniu z Hz, czyli odpornosc na wibracje ?

    Z tak "wysublimowanego" tłumaczenia... a raczej tłumoczenia, trudno mi
    jednoznaczznie wywnioskować, czy chodzi o wibracje mechaniczne, czy o
    częstotliwość prądu. A ja po robocie jestem cokolwiek zmęczony i nie chce mi
    się teraz tego rozkminiać... Zresztą, gdzie to by miało tak wibrować?

  • 23. Data: 2017-09-08 16:24:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >czy o częstotliwość prądu. A ja po robocie jestem cokolwiek zmęczony
    >i nie chce mi się teraz tego rozkminiać... Zresztą, gdzie to by miało

    A np na generatorze pradotworczym spalinowym ..

    J.

  • 24. Data: 2017-09-08 18:33:15
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > A np na generatorze pradotworczym spalinowym ..

    No, w sumie racja...
    Ale jak sobie zechcę na jakiejś tablicy to umieścić, to w sumie rzeczywiście
    nie potrzeba... A pozycja po przecinku potrzebna mi była do zbadania wahnięć
    napięcia, jak np. coś podłączam, bo pełne wolty mogą nie wystarczyć, jak mi
    bujnie o 0.5V.

  • 25. Data: 2017-09-08 19:39:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak jestem niewierzacy to chyba pojde do kosciola i dam na ofiare w intencji zeby juz
    wiecej gimbazy nie bylo.

  • 26. Data: 2017-09-08 20:21:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >do zbadania wahnięć napięcia, jak np. coś podłączam, bo pełne wolty
    >mogą nie wystarczyć, jak mi bujnie o 0.5V.

    Pamietaj, ze to AC - cholera wie, na ile dokladnie da sie zmierzyc,
    gdy sie jeszcze jakies zaklocenia naloza.

    Nawet te "lepsze" mierniki uniwersalne maja mniejsza dokladnosc, a
    dodatku bez dopisku "true RMS" to nie bardzo wiadomo co mierza, a z
    dopiskiem ... tez nie wiadomo :-)

    moj multimetr ma zakres 400V, wiec pokaze np 230.1 ... a dokladnosc 1%
    oznacza, ze moze byc +/- 2.3V

    J.

  • 27. Data: 2017-09-08 21:23:22
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Pamietaj, ze to AC - cholera wie, na ile dokladnie da sie zmierzyc, gdy
    > sie jeszcze jakies zaklocenia naloza.

    Zgadza się. Ja zdaję sobie sprawę z tego, że to dokładne nie będzie i nawet
    niespecjalnie takiej dokładności oczekuję, ale orientację może dać. W końcu
    w multimetrze mam dziesiąte, więc co wadzi, aby i tu było? Jeśli się bujnie
    od 230.2 do 230.8, albo odwrotnie, przy pełnych woltach nie pokaże, a
    dziesiąte już tak. Już nie oczekuję setnych, dziesiąte wystarczą. A co do
    dokładności, jeśli w tym zakresie się bujnie, ale wskaźnik pokaże np.
    228.5-229.1, to też da mi orientację o zmianie. Mniejsza nawet o to, czy
    chcę coś wykryć, po prostu chcę coś wiedzieć, a z dokładnościa sobie
    poradzę.

    > moj multimetr ma zakres 400V, wiec pokaze np 230.1 ... a dokladnosc 1%
    > oznacza, ze moze byc +/- 2.3V

    Nie inaczej. Mam tę świadomość, że może tak być. Bo nawet, jak to będzie
    niedokładne, ale będę znać odchyłkę, to już resztę sobie przeliczę. ITD.
    Chyba, że miernik jest do dupy i na stojącym jak drut napięciu np. 230V,
    będzie się dyndać po 2V w obie strony. To kupię nowy miernik. ITD, ITP. Jak
    pisałem, z niedokładnością poradzę sobie.

  • 28. Data: 2017-09-17 23:26:42
    Temat: Było: niskogabarytowy "dzwonek" ~230V? A teraz: czy znajdę "odwrotny"?
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-07 o 11:29, Roman Rogóż pisze:
    > a nie wystarczy buzzer
    > https://archiwum.allegro.pl/oferta/buzzer-sygnalizat
    or-akustyczny-12v-do-druku-i4373262038.html

    + mostek prostowniczy i dzielnik z dwóch kondensatorów

    Nawet bez tego mostka z dodatkami, co podpowiedział "tck":
    W dniu 2017-09-07 o 23:35, tck pisze:
    > http://allegro.pl/kontrolka-led-28mm-230v-ac-z-buzze
    rem-i6766877836.html

    > 6,8+ 6,8 poleconym albo 3,6 listem zwykłym

    Powyżej zawarłem podsumowanie poprzedniej kwestii (buzzer będzie
    idealny!), a teraz mi chodzi po głowie potrzeba znalezienia (pewnie się
    nie uda) urządzonka "odwrotnie" działającego, a mianowicie: czy zetknął
    się kiedybądź ktoś z sygnalizatorem, który zapiszczy gdy mu odciąć
    zasilanie? Najlepiej, żeby było to-to na ~230V, acz piszczeć nie musi
    ani długo, ani głośno.
    Czyli nie wymagałoby ono wtedy jakiegoś akumulatorka (kłopoty z
    podładowywaniem) a wystarczałby zwykły kondensator, nawet niezbyt tęgi
    "w pasie". No i miło by było, gdyby rozmiary tego ustrojstwa nie
    przekraczały niedużej zapalniczki.

    Ktoś-coś? (choćby nazwa, a nawet jedynie info, że "cosik takiego
    widziałek kiedysik" :-)

  • 29. Data: 2017-09-18 17:23:34
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 17.09.2017 o 23:26, JaNus pisze:
    [...]
> [...]
    > przekraczały niedużej zapalniczki.
    >
    > Ktoś-coś? (choćby nazwa, a nawet jedynie info, że "cosik takiego

    http://allegro.pl/sygnalizator-zaniku-napiecia-szn-2
    04-zamel-i6741742878.html

    P.P.

  • 30. Data: 2017-09-18 22:20:54
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-18 o 17:23, Paweł Pawłowicz pisze:

    > http://allegro.pl/sygnalizator-zaniku-napiecia-szn-2
    04-zamel-i6741742878.html

    > P.P.

    Wielkie dzięki!

    Tak patrzę, 141,77 zł a w opisie m.in.:
    "sterowany mikroprocesorem, (---)
    Możliwość zwiększenia zasięgu - Tak"

    Elektroniczne ustrojstwa mogą robić mnóstwo rzeczy za prawdziwe grosze,
    moim osobistym liderem są stacje DVD, acz to raczej ze względu na wkład
    mechaniczny, choć i elektroniki tam sporo. Ale że ona tania to
    prywykszy, lecz jak te wszystkie silniczki, czujniczki, trybiki, i co
    tam jeszcze - jak oni to mogą zmieścić w tych jakichś 60 złociszach, i
    jeszcze mieć zyski? Niepojęte! A piszę tak, bo cena podlinkowanego
    sygnalizatora nieco wydaje mi się zawyżona, przecież można by go zrobić
    dość prosto: po co w tym "barszczu" taki grzybek, jak mikroprocesor?? Co
    on takiego robi, czego by nie dało się zrobić na jakichś trzech, góra
    siedmiu tranzystorach, czy diodach (nie znam się za bardzo).

    "Możliwość zwiększenia zasięgu" - i ani słowa wyjaśnienia co-i-jak.
    W tej cenie to "informacja alarmowa" mogłaby pójść via LAN, albo nawet
    SIM-a tam zmieścić, i niech leci SMS pod określony numer. Wtedy miałoby
    to zasięg ogólnoświatowy!