  • 11. Data: 2016-12-23 13:06:28
    Temat: Re: jaki projektor? czy wogóle?
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-12-23 09:26, ToMasz wrote:

    > takie coś da radę?
    > http://allegro.pl/projektor-rzutnik-sanyo-plc-xe31-p
    s3-xbox-pilot-i5191188979.html

    1. 1500 ANSI lumenów to nie powala, gdy współczesne mają > 3000lm (ale
    w ciemnym pomieszczeniu 1500 jak najbardziej da radę)
    2. wybierz format obrazu bardziej współczesny: 16:9 (ten sanyo ma 4:3)
    3. kieruj się (sprawedź) dostępność lampy/zamienników i jej żywotność
    4. głośność urządzenia (im ciszej tym lepiej, domowe to < 29dB)

    resztę korekcji wymieniony rzutnik posiada (do domu będzie OK, to sali
    konferencyjnej - nie)

    Polecam jeszcze wybór technologii:
    http://www.cinematic.pl/wiedza/LCD_vs_DLP.html

  • 12. Data: 2016-12-23 13:23:38
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > 1. 1500 ANSI lumenów to nie powala, gdy współczesne mają > 3000lm (ale
    > w ciemnym pomieszczeniu 1500 jak najbardziej da radę)
    > 2. wybierz format obrazu bardziej współczesny: 16:9 (ten sanyo ma 4:3)

    ... i znajdź sensowny projektor w przedziale cenowym do 500 zł. Gdyby
    nie miał ograniczenia ceny, poleciłbym mu Epsona EH-TW5350 z 3300 zł :)

  • 13. Data: 2016-12-23 13:24:43
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Tomku, ustaw sobie w kompie/laptopie taką rozdzielczość i sprawdź, czy
    > Ci wystarczy.

    Jeżeli potrafi oglądać telewizję SD i filmu na DVD, to czemu nie :)

  • 14. Data: 2016-12-23 15:14:11
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-12-23 13:23, Uncle Pete wrote:

    > ... i znajdź sensowny projektor w przedziale cenowym do 500 zł. Gdyby
    > nie miał ograniczenia ceny, poleciłbym mu Epsona EH-TW5350 z 3300 zł :)

    życie to wieczne kompromisy :)

  • 15. Data: 2016-12-23 17:43:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.12.2016 o 15:14, AL pisze:

    > życie to wieczne kompromisy :)

    no to rzuć jakimś typem proszę. Ja mam te 3300zł, ale nie uważam aby tak
    wysoka kwota była potrzebna żeby w miarę komfortowo oglądać bajki.
    Pytam właśnie po to aby nie wdepnąć tanio w jakies gówno. uwaga o
    pilocie - jak najbardziej trafna. Natomiast co do zaciemnienia - da się
    zrobić. wpadłem na pomysł, aby przerobić kawałek strychu na salę
    projekcyjną. z czego (tanio) mozna zrobić ekran?

    ToMasz

  • 16. Data: 2016-12-23 19:11:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-23 o 17:43, ToMasz pisze:
> [...]
    > zrobić. wpadłem na pomysł, aby przerobić kawałek strychu na salę
    > projekcyjną. z czego (tanio) mozna zrobić ekran?

    To może pogadaj jeszcze z Kogutkiem - on chwali swojego LED. Jeśli salkę
    masz wyciemnioną, to nie ma problemu ze światłem słonecznym. Przy okazji
    zyskujesz "nieśmiertelne" źródło światła.
    Nowe w rozdzielczości HD kosztują już niewiele ponad 1000 zł.

    Ekran: jasna ściana, może dupna strona płachty z reklamą, może
    naciągnięte prześcieradło?
    O tym Kogutek też pisał, bodajże na grupie budowlanej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2016-12-23 19:45:46
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > zrobić. wpadłem na pomysł, aby przerobić kawałek strychu na salę
    > projekcyjną. z czego (tanio) mozna zrobić ekran?

    Jeżeli nie trzeba zdejmować, to kawałek płyty gipsowo-kartonowej, lub
    pilśniowej (z jedną gładką stroną), lub jakiegoś MDF, pomalować wałkiem
    farbą emulsyjną na biało. Niektórzy twierdzą, że lepiej na jasno-szaro.

    Co do zaciemnienia - tak naprawdę nowoczesne domowe rzutniki kinowe dają
    zazwyczaj tylko nieco powyżej 2000 lumenów, więc różnica ze 1500 lumenów
    nie będzie drastyczna.