  • 1. Data: 2016-12-20 21:04:35
    Temat: jaki projektor? czy wogóle?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    nie mam telewizora. Ma to swoje zalety ale także wady. raz na jakiś czas
    chciałbym obejrzeć jakąś bajkę z dzieckami, żoną, a czasami ktoś jest
    chory i do kina nie pójdziemy. No i tak biję się z myślami... może
    projektor kupić?
    Wychodzi nam że najlepiej byłoby gdyby świecił na sufit. Czy wszystkie
    projektory mogą pracować w pionie, stojąc na podłodze? Czy mam zapomnieć
    o takiej możliwości? Czy dioda jako źródło światła nie będzie za słaba?
    Czy wszystkie mają hałasujące wentylatory? Cobyście mogli polecić z
    tanich, raczej używanych modeli? cena.... ile trzeba to dam, ale ze
    oglądany będzie sporadycznie, wolałbym jak najmniej. 500zł wystarczy?

    ToMasz

    ps hykera z biedronki niechcę. przez hałas i małą rozdzielczość

  • 2. Data: 2016-12-21 18:17:23
    Temat: Re: jaki projektor? czy wogóle?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-12-20 21:04, ToMasz wrote:
> [...]
    >
    > ToMasz
    >
    > ps hykera z biedronki niechcę. przez hałas i małą rozdzielczość

    Wszystkie będą miały wentylator, więc jakiś hałas zawsze będzie. Z
    używanych jest do wyboru do koloru bardzo przyzwoitych modeli, np. na
    znanym serwisie aukcyjnym poniżej 500 zł jest kilka Epsonów w
    technologii 3LCD (brak efektu tęczy). Ale w używanych bałbym się o
    lampę, która nie wiadomo ile jeszcze pociągnie. Nowa do tych modeli to
    wydatek rzędu 750 złotych. Z pacą w pionie chyba nie powinno być
    problemów, skoro projektory zawiesza się nawet do góry nogami.

    Piotr

  • 3. Data: 2016-12-21 21:40:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-21 o 18:17, Uncle Pete pisze:
> [...]
    > technologii 3LCD (brak efektu tęczy). Ale w używanych bałbym się o
    > lampę, która nie wiadomo ile jeszcze pociągnie. Nowa do tych modeli to

    Ale mnie zaskoczyłeś. Aż wskoczyłem szybko na Allegro poszukać tych 3LCD.
    Ale szybko zrozumiałem swą omyłkę: myślałem, że piszesz o
    trój-obiektywowym - jakie były tak ze 30 lat temu.

    > wydatek rzędu 750 złotych. Z pacą w pionie chyba nie powinno być

    I do nich były by trzy lampy, a nie jedna.
    I rozdzielczość pewnie też tylko VGA.

    Jeszcze jedno: zestroić takie obiektywy to było prawie tak
    skomplikowane, jak korygowanie dział t telewizorze Rubin. A po korekcji
    nie można już było przestawiać projektora.

    > problemów, skoro projektory zawiesza się nawet do góry nogami.

    Chłodzenie wymuszone - w zasadzie nie ma przeciwwskazań do pracy w
    dowolnej pozycji.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-12-22 00:52:51
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > trój-obiektywowym - jakie były tak ze 30 lat temu.

    > I do nich były by trzy lampy, a nie jedna.

    Nie, trzy matryce, ale jedna lampa i jeden obiektyw.

    > Jeszcze jedno: zestroić takie obiektywy to było prawie tak
    > skomplikowane, jak korygowanie dział t telewizorze Rubin. A po korekcji
    > nie można już było przestawiać projektora.

    Ponoć nowoczesnym jednoobiektywowym Epsonom też zdarza się niezbyt dobre
    zestrojenie, zwłaszcza na krawędziach. A w Rubinach (nazwa zbiorcza,
    chodzi o radzieckie telewizory z kineskopami delta) zbieżność kolorów
    wielokrotnie ustawiałem, to była rzeczywiście masakra. Pojawienie się
    kineskopów PIL było zbawieniem...

    Piotr

  • 5. Data: 2016-12-22 09:02:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > wydatek rzędu 750 złotych. Z pacą w pionie chyba nie powinno być
    > problemów, skoro projektory zawiesza się nawet do góry nogami.

    dzięki. jeśli to nie problem, napisz jakie modele epsona polecasz,
    ewentualnie jaki nowy za 750zł kupić.

  • 6. Data: 2016-12-22 09:04:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.12.2016 o 21:40, Adam pisze:

    > Ale mnie zaskoczyłeś. Aż wskoczyłem szybko na Allegro poszukać tych 3LCD.
    > Ale szybko zrozumiałem swą omyłkę: myślałem, że piszesz o
    > trój-obiektywowym - jakie były tak ze 30 lat temu.
    mam z nich 3 soczewki. wielkości płyty cd. porysowane niestety, oddam za
    darmo.

    ToMasz

  • 7. Data: 2016-12-22 14:09:53
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-12-22 09:02, ToMasz wrote:

    > dzięki. jeśli to nie problem, napisz jakie modele epsona polecasz,
    > ewentualnie jaki nowy za 750zł kupić.

    Nowego w tej cenie nie polecę, bo nie badałem tego segmentu rynku :)
    Robię w tej chwili rozeznanie, ale dla dobrej jakości full HD, i
    wychodzi mi, że muszę wydać co najmniej 3 tys. złotych. Co do używanych
    - tak jak powiedziałem, bałbym się, że lampa wkrótce się przepali.
    Jeżeli chodzi o Epsony, to najlepiej dobrać przeznaczony do kina
    domowego, niż zwykły multimedialny (będzie lepszy kontrast i lepiej
    obsługiwany ruch), ale w tej cenie raczej się nie zmieścisz.
    Rozdzielczość będzie raczej coś w rodzaju 1025x768, więc żadnego HD. Ale
    z drugiej strony - jak to ma być do sporadycznego oglądania kreskówek...
    Kolejna sprawa - to będą stare modele, więc raczej bez HDMI i bez
    wewnętrznego odtwarzacza. Ale będzie D-SUB, więc komputer podłączysz
    (chyba że masz jakiś nowoczesny wynalazek bez gniazda D-SUB). No i
    pamiętaj, że wiatrak będzie słyszalny.

    W tej chwili na popularnym serwisie aukcyjnym widzę kilka sztuk Epsonów
    multimedialnych, ale od razu wykreśliłbym te od sprzedawców ze zbyt
    dużym odsetkiem negatywów (mimo iż jest jedna sztuka podobno z nową
    lampą). Z pozostałych wybrałbym ten, który odpowiada Ci parametrami i ma
    najmniejszy przebieg lampy. I zapytałbym o stan matryc, bo mogą żółknąć.
    Tak naprawdę dla Twoich zastosowań różnice między modelami nie będą istotne.

    Jeżeli nie boisz się (nie widzisz lub nie przeszkadza Ci) efektu tęczy,
    to masz duży wybór używanych projektorów w technologii DLP znanych
    marek, ale tu nie pomogę: bardzo dobrze widzę tęczę i bardzo mi
    przeszkadza, więc wykreśliłem dla siebie tę technologię i konkretnymi
    modelami nie interesowałem się.

    Piotr

  • 8. Data: 2016-12-23 09:26:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    takie coś da radę?
    http://allegro.pl/projektor-rzutnik-sanyo-plc-xe31-p
    s3-xbox-pilot-i5191188979.html

  • 9. Data: 2016-12-23 12:46:02
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-12-23 09:26, ToMasz wrote:

    > takie coś da radę?
    > http://allegro.pl/projektor-rzutnik-sanyo-plc-xe31-p
    s3-xbox-pilot-i5191188979.html

    Powinno dać, aczkolwiek głowy nie dam, nigdy nie miałem z nim do
    czynienia. Nie będzie oczywiście rewelacji w porównaniu z nowoczesnymi
    rzutnikami kinowymi (jest to typowy rzutnik multimedialny, z poprzednich
    generacji, był bardzo popularny w szkołach - ma nawet alarm
    przeciwkradzieżowy). Ale w razie czego masz prawo go zwrócić.

    Zauważyłem tylko, że ten model nie ma żadnych przycisków sterowania na
    obudowie, potrzebny jest pilot. Koniecznie zadbaj, aby był sprzedawany
    razem z pilotem (na tej aukcji tak chyba jest).

  • 10. Data: 2016-12-23 12:55:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-23 o 12:46, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > obudowie, potrzebny jest pilot. Koniecznie zadbaj, aby był sprzedawany
    > razem z pilotem (na tej aukcji tak chyba jest).

    Rozdzielczość natywna 1024x768.
    Zamiennik lampy od ok. 400 zł. brutto.

    Tomku, ustaw sobie w kompie/laptopie taką rozdzielczość i sprawdź, czy
    Ci wystarczy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam