  • 1. Data: 2009-07-21 12:38:13
    Temat: jaki smartphone? htc magic? touch pro? touch hd? inny ?
    Od: "razor " <r...@W...gazeta.pl>

    Witam.

    Szukam telefonu dla siebie, który oprócz dzwonienia umożliwi wygodne używanie
    internetu (np. na wyjeździe) - sprawdzenie pogody, email, serwisy
    informacyjne, ale też łatwo dało się go podłączyć do notebooka i używać przez
    niego połączenie internetowe.

    Teraz miałem LG KS20 i telefon oczywiście wyglądał dobrze, ale chodził
    strasznie wolno, do tego wieczne problemy (a wręcz niemożność) połączenia się
    z internetem przez niego przy użyciu bluetooth (wiecznie informacja że telefon
    jest już używany itp. :/ )

    Jakie większe i mniejsze różnice są pomiędzy htc magic, touch pro, touch hd ?
    magic ma androida, ponoć jest trochę szybszy niż WM6.1 - jak z dostępnością
    aplikacji? jak przeglądarka? obsługuje dobrze WWW ? (np. new.meteo.pl - tu
    część przeglądarek miała problem z comboboxem z miastami - nie dało się wybrać
    miasta)
    a jak się do niego ma HTC Touch PRO lub Touch HD ?

    pozdr,
    razor

  • 2. Data: 2009-07-21 12:42:10
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    razor pisze:
> [...]
    > internetu (np. na wyjeździe) - sprawdzenie pogody, email, serwisy
    > informacyjne, ale też łatwo dało się go podłączyć do notebooka i używać przez

    Zaden Android nie pozwala na uzywanie jako modemy bezposrednio z
    pudelka. Da sie to jednak zrobic "nieco inaczej"

> [...]
    > miasta)
    > a jak się do niego ma HTC Touch PRO lub Touch HD ?

    Magic i Hero sa na Androidzie to zuplnie inny swiat niz WM... bez
    watpienia lepszy do internetu

  • 3. Data: 2009-07-21 12:50:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 12:38:13 +0000 (UTC), razor napisał(a):

> [...]
    > miasta)
    > a jak się do niego ma HTC Touch PRO lub Touch HD ?

    Magic ma nowy system operacyjny który się dopiero rozwija. Zapowiada się
    nieźle, ale może za kilka lat.
    Z tego też powodu jest dosyć mało oprogramowania, a to co jest, nie daje
    jakiegoś istotnego wyboru.
    Np. nie ma wciąż programu nawigacyjnego z prawdziwego zdarzenia, są jakieś
    namiastki i zapowiedzi, ale nie wiadomo kiedy to będzie dostępne.
    Przychodzi z obsługą www i maila, ale w zasadzie masz tylko to co
    dostaniesz w paczce.

    Touch Pro i Touch HD to urządzenia z Windows Mobile, które ma swoje wady,
    ale w zasadzie niespecjalnie ma konkurencję jeżeli chodzi o dostepne
    oprogramowanie - samych przeglądarek www jest prawie 10 sztuk do wyboru
    Nie jest tak przecudnie wyglądający jak konkurencja, ale z drugiej strony
    dostępne oprogramowanie pozwala dowolnie modyfikować wygląd sporej częsci
    systemu.
    Obydwa mają też niezłe wsparcie ze strony forum xda-developers.com które
    zapewnia dostęp do różnyc trików i update'ów systemu długo po zaprzestaniu
    sprzedaży urządzeń

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 4. Data: 2009-07-21 17:57:51
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Waldek Godel wrote:
    > Magic ma nowy system operacyjny który się dopiero rozwija. Zapowiada się
    > nieźle, ale może za kilka lat.
    > Z tego też powodu jest dosyć mało oprogramowania, a to co jest, nie daje
    > jakiegoś istotnego wyboru.

    nie prawda, wszystkie aplikacje j2me dzialaja na androidzie, a jest ich
    bardzo duzo ...

  • 5. Data: 2009-07-21 18:53:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 19:57:51 +0200, R.M. napisał(a):

    > nie prawda, wszystkie aplikacje j2me dzialaja na androidzie, a jest ich
    > bardzo duzo ...

    tak, owszem, są tacy co uzywają wynalazków w Javie, szanujemy ich...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 6. Data: 2009-07-22 07:07:28
    Od: "razor " <r...@N...gazeta.pl>

    R.M. <f...@g...com> napisał(a):

    > nie prawda, wszystkie aplikacje j2me dzialaja na androidzie, a jest ich
    > bardzo duzo ...

    no właśnie chyba głównym językiem programowania na Androida jest Java?

  • 7. Data: 2009-07-22 07:31:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 07:07:28 +0000 (UTC), razor napisał(a):

    > no właśnie chyba głównym językiem programowania na Androida jest Java?

    Tak, to jest Java, ale trzeba nie mieć kompletnie pojęcia o czym się pisze,
    żeby napisać, że wszystkie działaja. Aplikacje napisane bez Androidowego
    SDK nie będą miały dostępu w zasadzie do niczego - czujnika położenia,
    GPS, funkcji telefonu.
    Oprócz tego nie pojawią się w oficjalnym repozytorium, co oznacza, że nie
    będa dostępne dla większości użytkowników, a tylko tych, którzy zhakują
    własny telefon (i najprawdopodobniej pozbawią się gwarancji)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 8. Data: 2009-07-22 08:05:19
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    razor pisze:

    > no właśnie chyba głównym językiem programowania na Androida jest Java?

    Owszem ale kod zródłowy wymaga konwersji i adaptacji
    by chodził na Dalviku. Więc owszem to Java ale "inna".

    Zasadniczo jest jakiś tam konwerter .jar na Androidowe aplikacje ale
    powiedzmy szczerze działa to do bani na dodatek nie obsługuje zapewne
    trackbala i dotyku wiec konwersja jest niepotrzebna.

    Dalvik i sandboxowe uruchamianie aplikacji daje jednak stabilnosc
    wielozadaniowosci i w miare jasne zasady dla developerow niezależne od
    sprzetu a bardziej od wersji OS. Jest to dosyc dobra koncepcja
    gdy programuje sie pod "OS" a nie pod sprzet jak czasami w wypadku WM
    gdzie obslugiwane sa rozdzielczosci od 240x320 po 800x480 i 2,6 cala po
    4,1 cala gdzie UI musi byc rozne dla roznych urzadzen

  • 9. Data: 2009-07-22 08:07:20
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > żeby napisać, że wszystkie działaja. Aplikacje napisane bez Androidowego
    > SDK nie będą miały dostępu w zasadzie do niczego - czujnika położenia,

    Owszem i nei ma w tym nic dziwnego ...

    > Oprócz tego nie pojawią się w oficjalnym repozytorium, co oznacza, że nie
    > będa dostępne dla większości użytkowników, a tylko tych, którzy zhakują
    > własny telefon (i najprawdopodobniej pozbawią się gwarancji)

    To akurat nie problem... Na Androidzie zdejmuje sie ograniczenie
    aplikacji "only Market" jednym klikiem w menu , bez hackowania.

  • 10. Data: 2009-07-22 08:14:47
    Od: "razor " <r...@N...gazeta.pl>

    Jan Strybyszewski <k...@...pl> napisał(a):

    > Zaden Android nie pozwala na uzywanie jako modemy bezposrednio z
    > pudelka. Da sie to jednak zrobic "nieco inaczej"

    możesz napisać coś więcej? htc magic mogę mieć w dobrej cenie (porównując do
    touchy, więc być może jego będę brał)
    duże to modyfikacje? grożą utratą gwarancji itp. ?

    pozdr,
    razor