  • 51. Data: 2012-08-09 23:45:45
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 09 Aug 2012 22:36:20 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

> [...]
    >
    > Nie rozbierałem ich, ale wydawać by się mogło, że skoro B8 ma krótszsze
    > tłoczysko/goleń to może mieć szerzej rozstawione tuleje - zatem być
    > sztywniejszy.

    > Dokładnie takie mam wrażenie. SC, Saxo nawet E30-tki jeżdżą na nich
    > bezproblemowo...

    > O dokładnie tak.

    > Porządna ekonomiczna rajdowa sprężyna ;-) Jednak w wyścigach wystarczają
    > krótkie. No i z tego co czytam, to Ci z budżetem stosują raczej sprężyny
    > o ch-ce liniowej + ewentualnie dwie szeregowo :-)

    > Eee... a nie dokłądnie na odwrót ? Krótsza laga na zewnątrz....

    Jak B6 ma dłuższy skok i musi mieć dłuższą lagę żeby móc się bardziej
    rozciągnąć.
    W pozycji środkowej zawieszenia, przy tej samej długości sprężyn w B6 laga
    jest głębiej w obudowie.

    Tak mi się przynajmniej wydaje - bezpośredniego porównania nie mam, bo B6
    miałem do CC, a B8 kupiłem z Civicem.
    Ale w Civicu widzę że nawet jak koła są podniesione to skok B8 jest
    beznadziejnie krótki, a jak rozebrałem ten amor to w tej pozycji laga
    wchodzi w obudowę naprawdę płytko.

    Zresztą przy podniesionych kołach i maksymalnym wysunięciu mam wyczuwalny
    luz na amortyzatorze. W Zerkopolu coś tam grzebali, trochę poprawili, ale
    mówili że ten amortyzator w tym samochodzie to zawsze tak kończy przy
    ostrzejszej jeździe.

    Trzeba dozbierać do Proflexa :)

  • 52. Data: 2012-08-10 08:40:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-09 22:58, DoQ pisze:

    > No i dlatego nie będą tak samo działały

    A to już jest wniosek nieuzasadniony.

    > - czyli to co napisałem wyżej i
    > to do czego pijesz, więc o co ci chodzi?

    Mi?

    > Przecież dopiero co napisałeś "dupa również to potwierdziła".

    Tak, ale ja nie pisałem o porównaniu zużytych oryginalnych do
    nowych zamienników - to Twoje porównanie.

  • 53. Data: 2012-08-10 09:24:11
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    BaX nabazgrał(a):

    > W praktyce nic to nie zmienia, auto odstawiasz na kolocki na czas
    > rozpatrzenia reklamacji czyli min 14 dni albo kupujesz w ciemno nowe i
    > zakładasz licząc, że gwarant uzna roszczenia i zwróci kase.

    A jak ci KYB padnie to dostajesz samolot :)

  • 54. Data: 2012-08-10 10:13:37
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-08-09 23:45, Tomasz Pyra wrote:

    > Jak B6 ma dłuższy skok i musi mieć dłuższą lagę żeby móc się bardziej
    > rozciągnąć.

    Zgoda. Ale również musi się móc równie głęboko schować co B8 zatem
    pozostała na dole częśc lagi nie może być zbyt długa, ponieważ wtedy
    obijałaby się o dno :-) B8 który wysuwa się mniej, wbrew pozorom może
    mieć w środku większy rozstaw tulei - ponieważ zakres jego ruchu jest
    mniejszy. Zwłaszcza, że dolne golenie są tych samych wymiarów.

    > W pozycji środkowej zawieszenia, przy tej samej długości sprężyn w B6 laga
    > jest głębiej w obudowie.

    To ma drugorzędne znaczenie - liczy się rozstaw podparć czyli tulei
    ślizgowych, które w B6 z racji większego skoku moga się okazać ciaśniej
    rozstawione - nie sądze aby były "lite" na całej długości dolnych goleni.

    Zobacz "u mnie" na szkic :-) Skoro rozbierałeś, to ciekaw jestem czy
    ślizgi są tak jak na rysunku..

> [...]

    > luz na amortyzatorze. W Zerkopolu coś tam grzebali, trochę poprawili, ale
    > mówili że ten amortyzator w tym samochodzie to zawsze tak kończy przy

    Mi właśnie o ten luz chodzi - MZ to wada konstrukcyjna.

    > Trzeba dozbierać do Proflexa :)

    Tein, Ohlins... znalazło by się kilka ;-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 55. Data: 2012-08-10 10:16:37
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > A jak ci KYB padnie to dostajesz samolot :)

    KYB na pewno mi nie padnie.....bo go nie mam.

  • 56. Data: 2012-08-10 21:05:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 10-08-2012 08:40, Artur Maśląg pisze:
    > A to już jest wniosek nieuzasadniony.

    Oczywiście nieuzasadniony - siła tłumienia to przecież parametr nie
    wpływający absolutnie na zachowanie zawieszenia.

    > Mi?

    Tobi?

    > nowych zamienników - to Twoje porównanie.

    Czyli wymieniałeś nowe oryginalne na nowe zamienniki?

    --
    Pozdr.

  • 57. Data: 2012-08-10 21:18:06
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-10 21:05, DoQ pisze:

    > Oczywiście nieuzasadniony -

    Tak, to że niekoniecznie zamienniki są produkowane w takiej gamie
    tłumienia jak oryginały nie świadczy o tym, że takie nie są
    produkowane. Ja wiem, że erystyka to dość popularny sport tutaj,
    ale może staraj się to robić jakoś inteligentniej.

    > siła tłumienia to przecież parametr nie
    > wpływający absolutnie na zachowanie zawieszenia.

    To znowu Twój świetny pomysł, tylko ma niewiele wspólnego z tym,
    o czym była mowa.

    > Czyli wymieniałeś nowe oryginalne na nowe zamienniki?

    Nie, porównywałem nowe oryginalne do nowych zamienników.

  • 58. Data: 2012-08-10 22:33:37
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 10-08-2012 21:18, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    > produkowane. Ja wiem, że erystyka to dość popularny sport tutaj,
    > ale może staraj się to robić jakoś inteligentniej.

    Takie to znaczy jakie?

    > o czym była mowa.

    Tak tak, mój :D

    > Nie, porównywałem nowe oryginalne do nowych zamienników.

    To takie hobby? Wymieniasz całkiem nowe oryginalne amortyzatory,
    montujesz tanie zamienniki i porównujesz ich działanie dupą?:)

    --
    Pozdr.

  • 59. Data: 2012-08-12 11:22:58
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-08-08 15:11, mohonk pisze:
    > Witam Szanowne Grono,
    >
    > Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o części samochodowe, a jak się
    > wydaje stoję właśnie przed koniecznością wymiany amortyzatorów tylnych - nie
    > rozmawiałem jeszcze z mechanikiem, stąd moja niepewność ale samochód z tyłu
    > coś oklapł :)
    >
    > Do mojego auta (Suzuki) znalazłem w sklepie internetowym amortyzatory takich
    > marek: Kayaba za 231 zł/szt., Magnum za 196 zł/szt., Nipparts 196 zł/szt. i
    > JC Auto za 135 zł/szt.

    Ja ostatnio wymieniłem na Kayaby z tyłu. Efekt - auto lepiej się
    prowadzi, mniej buja. O trwałości nie powiem bo może z 10kkm przejechałem.

    pozdrawiam,
    W.

  • 60. Data: 2012-08-19 21:26:24
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 09 Aug 2012 21:50:37 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Bo Bilstein taki dobry jest teraz. Moje nie wytrzymały 10kkm, a
    >fabrycznie nowe tłumiły gorzej niż oryginały z przebiegiem.

    A mnie namawiałeś na Bilsteina? Dziadu :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280