  • 1. Data: 2013-09-12 10:28:57
    Temat: kiedy mozna odholowac samochod?
    Od: K <...@...c>

    witam,
    na osiedlowym parkingu ktos postawil sobie 1,5 roku temu fiata punto.
    samochod stoi, a pod nim i na okolo niego wyrosla trawa oraz mech.
    ewidentnie auto jest nie uzywane, nie ma oc oraz badan technicznych,
    posiada natomiast tablice rejestracyjne. auto jest zarejestrowane w
    obcym powiacie. czytalem, ze odholowac mozna pojazd ktory zagraza
    bezpieczenstwu, nie posiada tablic, lub wyglada na nieuzywany. nie mozna
    za to odhlowac pojazdu, gdy ten nie ma oc.
    samochod nie zagraza, ale zajmuje 1,5 miejsca. straz miejska twierdzi ze
    odholowac nie moze, bo samochod nie jest wrakiem bez szyb, otwartym itp.
    dopiero po miesiacu gdy zapytalem sie jak wyglada sprawa, strazak
    stwierdzil ze moze wyslac informacje do funduszu gwarancyjnego.

    czy po za kradzieza tablic, mozna zmusic wlasciciela zeby cos z tym
    fantem zrobil?

  • 2. Data: 2013-09-12 10:32:30
    Temat: Re: kiedy mozna odholowac samochod?
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    K nabazgrał(a):

    > czy po za kradzieza tablic, mozna zmusic wlasciciela zeby cos z tym fantem
    > zrobil?

    Nie właściciela tylko SM która wtedy może już zlecić odholowanie wraku :)

  • 3. Data: 2013-09-12 11:40:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-12 10:28, Użytkownik K napisał:

    > czy po za kradzieza tablic, mozna zmusic wlasciciela zeby cos z tym
    > fantem zrobil?

    Wątpię czy można zmusić właściciela, zaparkował i parkuje w miejscu
    do tego przeznaczonym. Bardziej mnie interesuje skąd informacja o braku
    ważnych badań i OC ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-09-12 11:44:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 10:28:57 +0200 osobnik zwany K napisał:

> [...]
    > samochod stoi, a pod nim i na okolo niego wyrosla trawa oraz mech.
    > ewidentnie auto jest nie uzywane, nie ma oc oraz badan technicznych

    w przeciwieństwie do OC, które trzeba mieć zawsze samochód, który stoi
    nie musi mieć ważnych badań. A OC można wykupić bez ruszania samochodu.
    Więc to tylko wymymsły

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2013-09-12 11:51:54
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2013-09-12 11:40, RadoslawF pisze:

    > Bardziej mnie interesuje skąd informacja o braku
    > ważnych badań i OC ?

    co do OC https://www.ufg.pl/en/web/guest/sprawdzenie-oc-spraw
    cy-wypadku

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 6. Data: 2013-09-12 11:52:09
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    RadoslawF nabazgrał(a):

    > Wątpię czy można zmusić właściciela, zaparkował i parkuje w miejscu
    > do tego przeznaczonym. Bardziej mnie interesuje skąd informacja o braku
    > ważnych badań i OC ?

    Co do OC to nie ma problemu sprawdzić ale badań już chyba się nie da.

  • 7. Data: 2013-09-12 13:20:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-12 11:44, Użytkownik masti napisał:

    > w przeciwieństwie do OC, które trzeba mieć zawsze samochód, który stoi
    > nie musi mieć ważnych badań. A OC można wykupić bez ruszania samochodu.
    > Więc to tylko wymymsły

    OC też, przy czym nie jest to do końca legalne.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2013-09-12 13:50:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 13:20:47 +0200 osobnik zwany RadoslawF
    napisał:

    > OC też, przy czym nie jest to do końca legalne.

    wiele rzeczy można ale nie wolno. tak jest z OC. Masz je mieć.
    Niewykupione raz się przedłuży a potem dostaniesz liścik z prośbą o
    darowiznę z UFG

  • 9. Data: 2013-09-12 13:50:19
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 12 września 2013 11:44:59 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Samochód którego właściciel nie wykupił OC ma ważne ubezpieczenie. OC to
    ubezpieczenie obowiązkowe. W przypadku ujawnienia że samochód nie ma wykupionego OC i
    spwodował zdarzenie wymagające likwidacji szkody. Szkoda likwidowana jest przez
    stosowny urząd. A właściciel jeśli się go znajdzie obciążony karna składką. Jest
    kilka przypadków kiedy musi oddać wszystko. Ale przy nieruchomości pod postacią
    samochodu raczej one nie występują.

  • 10. Data: 2013-09-12 13:58:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 04:50:19 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

> [...]
    > znajdzie obciążony karna składką. Jest kilka przypadków kiedy musi oddać
    > wszystko. Ale przy nieruchomości pod postacią samochodu raczej one nie

    i jak zwykle podajesz prawie prawdy. Za niewykupienie ubezpieczenia OC
    jest kara.

    Opłaty karne za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC w 2013 roku:

    do 3 dni - 20% pełnej opłaty karnej,
    4 do 14 dni - 50% pełnej opłaty karnej,
    powyżej 14 dni - 100% opłaty karnej;

    gradacja samochody samochody ciężarowe