  • 11. Data: 2010-10-04 16:01:10
    Temat: Re: kolejny inteligentny uzywajacy nawigacji - ech
    Od: Technolog <t...@g...com>

    Dnia Mon, 04 Oct 2010 11:03:24 +0200, Gabriel 'wilk' napisał(a):

    > "Robert Ziegler wyjechał na górski szczyt w Szwajcarii i potrzebował pomocy
    helikoptera, by się
    > wydostać. Wszystko przez nawigację GPS, która wskazała mu złą drogę...

    Nie wiem, ile w Europie czy na świecie jest używanych nawigacji, ale
    zapewne są to miliony lub dziesiątki milionów. Dopóki więc nie ma
    codziennie kilku podobnych ekstremalnych przypadków, dopóty nie widzę
    problemu. Chociaż oczywiście trudno winić nawigację, nie dajmy się
    zwariować, to kierowca jechał drogą.

  • 12. Data: 2010-10-04 16:19:37
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 4 Paź, 11:03, Gabriel 'wilk'
    <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
    > "Robert Ziegler wyjechał na górski szczyt w Szwajcarii i potrzebował pomocy
    helikoptera, by się
    > wydostać. Wszystko przez nawigację GPS, która wskazała mu złą drogę...
    > ...Kierowca przez dłuższy czas sądził, że górski szlak to skrót, którym zaraz wróci
    do porządnej
    > drogi. Nawigacja cały czas sugerowała, że powinien jechać przed siebie. Dopiero gdy
    nie mógł ani
    > jechać dalej ani zawrócić zrozumiał, jak bardzo się
    pomylił."http://nt.interia.pl/gadzety/news/co-potraf
    i-nawigacja-gps,1539765
    > Powinno się wprowadzic badania psycho-fizyczne i to bardzo rygorystyczne dla osbo,
    ktore maja
    > otrzymac prwako.
    > pozdrawiam

    Nie przesadzaj.
    Kazdemu czasem sie zdarzy chwila oglupienia. A i navi potrafi androny
    opowiadac.
    Kiedys jak jechalem z mazur to bodaj w Piszu garmin mnie poprowadzil
    dwa razy w kolo po okolicy potem na wysepce kazal zawrocic a nastepnie
    sie wywalil. Po restarcie i wykresleniu nowej trasy juz bylo ok.

  • 13. Data: 2010-10-04 19:33:39
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 4 Paź, 11:03, Gabriel 'wilk'
> [...]
    > pozdrawiam
    > --
    > Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.

    sam się kiedyś tak urządziłem. jechałem do Radocyny od Zdyni i GPMapa
    skierowała mnie na starą drogę która dziś jest szlakiem chyba żółtym.
    Wiedziałem że dojazd jest kiepski więc spokojnie wjechałem w tą
    szutrówkę na początku całkiem niezłą ale im dalej tym gorzej.
    Skończyło się że cofałem tyłem kilkadziesiąt metrów szorując
    podwoziem ,hakiem o ziemię. Auto ubłocone po szyby ale się udało.
    Okazało się że właściwa droga jest kikaset metrów obok nie zaznaczona
    na mapach garminowskich.Od tej pory podchodzę do nawigacji z większą
    ostożnością.

  • 14. Data: 2010-10-04 21:24:26
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Mateusz* wrote in
    qa.googlegroups.com>:
    > e tam ;-) mi automapa wczoraj uratowała dupsko jak się okazało, że nie
    > zdążę wrócić z Pilska (taka górka na pograniczu polsko-słowackim)
    > przed nocą. Było zabawnie, bo już szlaku nie dojrzałem i miałem marsz
    > na azymut ;-)

    poprowadziła Cię po szlaku? :)

    pozdr, rdx
    --
    moja furka na fotce peel http://bit.ly/claYt6

  • 15. Data: 2010-10-04 23:47:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 4 Oct 2010 11:15:38 +0200, kml napisał(a):

    > Gdyby to była ciężarówka to pewnie by zawrócił na xx razy i zjechał w dół :)
    > BTW: koleś jakiś naprawdę nie kumaty musiał być, ale skonfigurwał gps'a pod
    > wędrówki piesze ;)

    Albo producent mapy źle ja zakwalifikował. Gość wjechał, na początku było
    OK...

    --
    ___________ (R)

  • 16. Data: 2010-10-05 11:02:20
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Albo producent mapy źle ja zakwalifikował. Gość wjechał, na początku
    było
    > OK...

    raczej nie

    "37-letni Ziegler zeznał policji, że pomylil droge i mial nadzieję, że
    jego system nawigacji znow sprowadzi go na główna droge"

    sprobujmy jeszcze raz...
    koles jedzie zaplanowana trasa, skreca w zlym miejscu i zamiast
    natychmiast zatrzymac sie i cofnac, brnie dalej usilujac wrocic na
    trase, ignorujac jednoczesnie komunikat navi o zawracaniu, jadac wg
    wlasnego widzimisie (bo nie wg navi) dociera prawie na szczyt

    jedyne co mi przychodzi na mysl to zle skonfigurowane omijanie, tzn
    nie zaznaczyl zawracania, w przypadku kiedy ta opcja jest aktywna a
    droga alternatywna prowadzi donikad navi wypluje komunikat o braku
    mozliwosci wyznaczenia trasy

    P.

  • 17. Data: 2010-10-06 16:49:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
> [...]
    > Powinno się wprowadzic badania psycho-fizyczne i to bardzo
    > rygorystyczne dla osbo, ktore maja otrzymac prwako.

    Albo odpowiedzialnosc osob produkujacych nawigacje i mapy.
    Poczekaj az kiedys sam pojedziesz, zreszta mozemy cie sprawdzic tej
    zimy, mam pare ciekawych miejsc w okolicy :-)

    W koncu kierowca w ramach badan mialby test z umiejetnosci
    poslugiwania sie mapa, i wcale takie zachowanie nie dziwi.
    Nawigacja podpowiada, czy sam widzi na mapie ze jest droga,
    skrecasz w te droge .. i kiedy zawracasz ?

    Ja juz kiedys jechalem ze 3km na wstecznym. Droge znalem, ryzyko
    tez, ale skad mialem wiedziec ile ze tym dniu koleiny maja
    16cm glebokosci a moze wiecej.

    J.

  • 18. Data: 2010-10-06 16:52:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Technolog" <t...@g...com>

> [...]
    > zapewne są to miliony lub dziesiątki milionów. Dopóki więc nie ma
    > codziennie kilku podobnych ekstremalnych przypadków, dopóty nie

    Zaloze sie ze sa. Tylko nie tak drastyczne wiec sie nie koncza w
    gazetach :-)

    Nigdy wam sie nie udalo zabladzic bez nawigacji ?

    J.

  • 19. Data: 2010-10-06 17:10:06
    Od: sykmie <s...@g...com>

    On 4 Paź, 12:32, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
    > w wiadomości grup dyskusyjnych:i8c56b$c...@n...onet.pl...
    >
    > bedac w tym roku w chorwacji, dojezdzajac po raz pierwszy do miejsca
    > zakwaterowania, ostatnie km pokonywalem waska droga po lewej gora, po prawej
    > "przepasc" tak ze 200 metrow spokojnie, dwa samochody sie nie mina, zero
    > barierek, automapa6.5 i nagle holek wydaje komende, skrec w prawo :)

    Automapa potrafi nieźle namieszać za granicą.
    Mnie w tym roku na przykład w Kalabrii Hołek poinformował, że najpierw
    mam skręcić w lewo (w ślepą)
    a za chwilę, że jestem u celu (w środku oliwnego gaju :-) ). Z drugiej
    strony kiedy dojechaliśmy do zawalonej
    przez trzęsienie ziemi drogi gdzieś w górach, skubaniec doprowadził
    nas takimi ścieżkami, że sam się dziwiłem,
    że da się nimi gdziekolwiek dojechać ale się udało. Do końca jednak
    nie potrafiłem rozgryźć algorytmu, którym
    kieruje się przy wyborze, bo potrafił (po wybraniu bodajże trasy
    optymalnej) skierować nas z głównej na jakąś podrzędną
    tylko dlatego, że nie wiodła po łuku a była jego cięciwą. Może to była
    mniejsza odległość ale czas jednak dłuższy.

    Sykmie

  • 20. Data: 2010-10-06 23:45:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 6 Oct 2010 08:10:06 -0700 (PDT), sykmie napisał(a):

    > tylko dlatego, że nie wiodła po łuku a była jego cięciwą. Może to była
    > mniejsza odległość ale czas jednak dłuższy.

    A wiesz, że to Ty ustawiasz co to jest 'optimum'?

    --