  • 11. Data: 2016-10-07 19:33:13
    Temat: Re: komputer chodzi na windowsie a restartuje się na linuksie
    Od: Andrzej <z...@p...onet.pl>

    > Startowanie linuksa z płyty tez powoduje ciągłe restarty.
    > Wymieniałem dysk ale to nie pomogło.
    > Zgodnie z radami
    > 1 rest pamięci
    > 2 podmiana pamięci
    > 3 podmiana zasilacza
    > Dziękuje za rady. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to z góry dziękuję.

    Miało byś:
    1 test pamięci

  • 12. Data: 2016-10-07 19:39:44
    Od: Donkey Kong <d...@k...com>

    Andrzej wrote:

> [...]
    > 3 podmiana zasilacza
    > Dziękuje za rady. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to z góry dziękuję.

    Przypomniało mi się, kiedyś walczyłem 2 tygodnie, ale efekt był na
    każdym systemie, więc u Ciebie pewnie nie to...

    ...ale, kiedyś w akcie już desperacji przy skłądaniu kompa podłaczyłem
    dysk nowym kabelkiem SATA, a nie starym :)

    Wszystko ozdrowiało.

    --

    Mr Kong, Donkey Kong.

  • 13. Data: 2016-10-07 20:05:44
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 7 października 2016 12:44:13 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:

    > To i owo widziałem. Ale logika rządzi a uszkodzenie RAM to rzadkość w
    > porównaniu z awariami softu.
    > --

    Trudno sie nie zgodzić ale u siebie mam z grubsza tak:
    Awaria softu sie daje namierzyć za pomocą startu awaryjnego lub plyty livecd.
    Ale jak już komp działa to do nastepnej sesji update/upgrade jest stabilnie.
    A jak nie jest to zazwyczaj wina pamięci :)

    Nie dziwne jest ze memtest taki popularny.
    Pamięci z kostek które nigdy nie zawodzą (czasy 486/pentium) stały się produktem
    krótkotrwałym. Czasem są padnięte nawet od nowości, czasem padają po 6-12 miesiącach.
    Na około 8-10 komputerów/laptopów jakie mam/miałem w domu 4 z nich stały się
    nieużywalne bo pamięć padła a koszt wymiany to tyle co zakup 2x szybszego komputera
    :)

    No, średnio te pamięci padły po 8-10 latach ale jednak padły. Myślę że i tak miałem
    szczęscie :)

  • 14. Data: 2016-10-07 21:31:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-10-07 o 19:39, Donkey Kong pisze:

> [...]
    >
    > ...ale, kiedyś w akcie już desperacji przy skłądaniu kompa podłaczyłem
    > dysk nowym kabelkiem SATA, a nie starym :)

    Nie powinno wieszać kompa przy linuxie w wersji live z płyty.