  • 1. Data: 2016-10-05 13:52:05
    Temat: komputer chodzi na windowsie a restartuje się na linuksie
    Od: administrator <z...@p...onet.pl>

    Jak w temacie komputer chodzi na windowsie (XP, 7) a restartuje się
    ciągle na linuksie
    komputer to:
    Lenovo ThinkCentre M55 8804-
    procesor Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz × 2
    grafika Intel(R) 965Q x86/MMX/SSE2
    dysk 72 GB
    Ram - 1 GB
    system linuks UBUNTU 14.04 LTS 32 bity
    mamy kilka takich samych komputerów i linuks na nich chodzi bez problemów.
    Czy może ktoś miał coś takiego i rozwiazał problem.
    Wszystkie sugestie mile widziane.
    Jan

  • 2. Data: 2016-10-05 17:31:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 5 Oct 2016 13:52:05 +0200, administrator napisał(a):

    > Czy może ktoś miał coś takiego i rozwiazał problem.

    Ja mam i nie rozwiązałem :) Mint 18, czasem po jakiejś akcji myszą (np.
    kliku) zawisa i działa tylko kursor.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2016-10-05 22:56:38
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 05.10.2016 o 13:52, administrator pisze:
> [...]
    > mamy kilka takich samych komputerów i linuks na nich chodzi bez problemów.
    > Czy może ktoś miał coś takiego i rozwiazał problem.

    Inną dystrybucją spróbuj.

  • 4. Data: 2016-10-07 00:22:13
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 5 października 2016 13:52:14 UTC+2 użytkownik administrator napisał:
> [...]
    > mamy kilka takich samych komputerów i linuks na nich chodzi bez problemów.
    > Czy może ktoś miał coś takiego i rozwiazał problem.

    Najpierw pusc memtesta. Na niektórych livecd linuxowych jest dodany i można
    uruchomić.

    Obstawiam że albo pamięc padła albo zasilacz szwankuje.

    Ten linux to sie ot tak restartuje czy jednak cos tam wypisze zanim umrze?
    Próbowales pokorzystać z livecd?

    Ten linux może miec uszkodzoną biblioteke lub moduł.

    napjpierw pusc memtesta. potem sie pomysli jak tego linuxa sprawdzic...

  • 5. Data: 2016-10-07 07:19:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 6 Oct 2016 15:22:13 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > napjpierw pusc memtesta

    To jak, pamięć na windzie dobra a na linuksie zła? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2016-10-07 12:29:47
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 7 października 2016 09:19:27 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:

    > To jak, pamięć na windzie dobra a na linuksie zła? :)

    Tak.
    Widać mało w zyciu widziałeś :)

    Hint: Nie cała pamięć może nie działać. Windows i linux inaczej układają swoje dane w
    pamięci.

  • 7. Data: 2016-10-07 12:32:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > To jak, pamięć na windzie dobra a na linuksie zła? :)

    Inna obsługa, inny zakres.
    Może być, że w Windows przykładowo "zatnie się" jakaś usługa, o
    istnieniu której użytkownik nawet nie wie, a w linuksie ten obszar jest
    używany przez istotną bibliotekę.

    Wielokrotnie do mnie trafiały kompy, gdzie klient zgłaszał, że "coś mu
    nie chodzi", a okazywało się, że któryś z modułów RAM był uszkodzony.
    Logi systemowe wskazywały, że taki stan trwał już od tygodni czy wręcz
    miesięcy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2016-10-07 12:44:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 7 Oct 2016 03:29:47 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > Widać mało w zyciu widziałeś :)

    To i owo widziałem. Ale logika rządzi a uszkodzenie RAM to rzadkość w
    porównaniu z awariami softu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2016-10-07 14:54:44
    Od: Donkey Kong <d...@k...com>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > To i owo widziałem. Ale logika rządzi a uszkodzenie RAM to rzadkość w
    > porównaniu z awariami softu.

    Z drugiej strony...

    ...w wiekszosci przypadkow, z jakimi mialem do czynienia, ostatecznie
    winą był hardware, najczęściej zasilacz ;) a potem uszkodzone to i owo
    (ethernet, dzwiekowka, ram...)

    --

    Mr Kong, Donkey Kong.

  • 10. Data: 2016-10-07 19:31:06
    Od: Andrzej <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-07 o 12:32, Adam pisze:

> [...]
    > nie chodzi", a okazywało się, że któryś z modułów RAM był uszkodzony.
    > Logi systemowe wskazywały, że taki stan trwał już od tygodni czy wręcz

    Startowanie linuksa z płyty tez powoduje ciągłe restarty.
    Wymieniałem dysk ale to nie pomogło.
    Zgodnie z radami
    1 rest pamięci
    2 podmiana pamięci
    3 podmiana zasilacza
    Dziękuje za rady. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to z góry dziękuję.