  • 1. Data: 2010-02-04 11:25:46
    Temat: konwerter sygnał prostokątny --> na sygnał podniesiony cosinus
    Od: michad <m...@g...com>

    Witam,

    Mam sygnał prostokątny, ale ze względu na paskudne widmo, trzeba by go
    troszkę "pozaokrąglać".
    Czy ma ktoś z was pomysł jak to można by bezboleśnie (czyli góra 1 WO)
    zrobić.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-02-04 11:39:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "michad" <m...@g...com>
> [...]
    >by go
    >troszkę "pozaokrąglać".
    >Czy ma ktoś z was pomysł jak to można by bezboleśnie (czyli góra 1

    Schematy filtrow dolnoprzepustowych sa powszechnie dostepne, mozna
    sie o 2 do 4 rzad pokusic.
    Nawet bez WO - na cewce.

    No chyba ze DAC i jakos cyfrowo :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-02-04 12:29:46
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

    Mam sygnał prostokątny, ale ze względu na paskudne widmo, trzeba by go
    troszkę "pozaokrąglać".
    Czy ma ktoś z was pomysł jak to można by bezboleśnie (czyli góra 1 WO)
    zrobić.

    Scałkować na trójkąt i diodami przybliżyć do sinusa, wartości elementów
    znajdziesz w schematach generatorów "SINUS" :) na wzmacniaczach
    operacyjnych, spokojnie na jednym podwójnym WO to zrobisz.
    Piotr

  • 4. Data: 2010-02-04 16:02:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "michad" <m...@g...com>
    >
    > Schematy filtrow dolnoprzepustowych sa powszechnie dostepne,
    > mozna sie o 2 do 4 rzad pokusic.
    > Nawet bez WO - na cewce.
    >
    > No chyba ze DAC i jakos cyfrowo :-)

    Nic nie pisał o częstotliwości tego prostokąta ani o jej zmianach...
    Jaki filtr proponujesz jeśli ten prostokąt raz będzie 20Hz a innym
    razem 2MHz lub 200MHz?

  • 5. Data: 2010-02-04 16:19:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > zmianach...
    > Jaki filtr proponujesz jeśli ten prostokąt raz będzie 20Hz a

    na 200MHz trzeba dac ze 200MHz :-)
    Nawet jak wygenerujemy 20Hz, to "troszke pozaokragla", choc
    oczywiscie masa harmonicznych zostanie :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-02-05 07:07:16
    Od: michad <m...@g...com>

    wiadomościnews:hke5vv.498.0@poczta.onet.pl...

    > na 200MHz trzeba dac ze 200MHz :-)
    > Nawet jak wygenerujemy 20Hz, to "troszke pozaokragla", choc
    > oczywiscie masa harmonicznych zostanie :-)
    >
    > J.

    Dzięki za pomoc, robiłem wczoraj próby z prostym filtrem rc i
    możliwe, że to już wystarczy.
    A czy może ktoś z was zna darmowy lub komercyjny program do
    wizualizacji danych z rs232.
    Wygodnie by było mieć coś takiego pod ręką a coś nie mogę namierzyć...

    M.A.

  • 7. Data: 2010-02-05 13:23:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "michad" <m...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Dzięki za pomoc, robiłem wczoraj próby z prostym filtrem rc i
    > możliwe, że to już wystarczy.

    Wciąż nie napisałeś nam czy sygnał ma stałą częstotliwość (jaką?)
    czy też zmienia się w jakimś szerokim zakresie...

    > A czy może ktoś z was zna darmowy lub komercyjny program do
    > wizualizacji danych z rs232.
    > Wygodnie by było mieć coś takiego pod ręką a coś nie mogę namierzyć...

    Na systemach XP i starszych miałeś HyperTerminal...
    Na Viście i 7 już go nie dają. Trzeba sobie ściągnąć jakiś inny.
    Na przykład PowerVT lub jeden z tysiąca innych takich.