  • 1. Data: 2010-02-04 10:01:13
    Temat: obniżanie napięcia na diodzie Zenera
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Pytanie dotyczy podstaw, ale jakoś tak się złożyło, że do tej pory nie
    miałem okazji bawić się w tego typu konstrukcje - skoro w handlu jest
    dostępna szeroka gama scalonych stabilizatorów.
    Jednak zacząłem ostatnio składać tę superheterodynę UKF z MT, o której
    rozmawialiśmy wcześniej. Właśnie w ten sposób jest tam rozwiązane
    zasilanie głowicy UKF (8V). Po wykonaniu najprostszej czynności (montaż
    i sprawdzenie wzmacniacza m.cz.) postanowiłem zmontować właśnie ten
    obwód. Rezystor 270 omów, kondensator 10uF i dioda C8V2 (znalazłem kilka
    takich w domowych zasobach). Jednak po zmierzeniu wychodzi tam 0.84V.
    Wymieniłem diodę na inną tego samego typu - to samo.

    Coś jest nie tak? A może to działa dopiero przy odpowiednim obciążeniu i
    8.2V będą tam po podłączeniu głowicy?