  • 11. Data: 2013-03-03 00:10:19
    Temat: Re: krańcówka indukcyjna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Mar 2013 22:46:29 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    > Od początku to nie działało. Maszyna używana, wiekowa. Z tą przypadłością ją
    > nabyłem.
    > Na początku była tylko jedna śruba najeżdżająca na czujnik.
    > To sobie myślałem, że zbocze narastające ogranicza prędkość z 50 d0 0,5
    > mm/s.
    > A zbocze opadające zatrzymuje. Ale to działało w 80%. Jak zadrżało przy
    > zjeżdżaniu to sterownik to zinterpretował jako ten dugi impuls. I maszyna
    > zatrzymywała się.

    Jestes pewien ze tak to dziala ? Tu sie zgadzam z kolegami - proszenie sie
    o klopoty, lepiej dac blaszke.

    podlacz tam przelacznik i sprawdz recznie generujac sygnaly - moze jednak
    tak dziala ?

    J.

  • 12. Data: 2013-03-03 00:20:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Mario"
    > Tym bardziej konieczne jest sprawdzenie na czujce która ma znacznie
    > większy zasięg, aby po zadziałaniu czujka była daleko od wartości
    > granicznej. Wtedy nie będzie serii przełączeń pod wpływem wibracji.

    To nie ma znaczenia która ma większy zasięg.
    Jeszcze raz napiszę:
    ...Zjeżdża śruba z czujnika... Stan się zmienia na niski... Ale są drgania i
    śruba powraca w zasięg działania czujnika.... I przerzuca z powrotem na
    wysoki.

    Robert

  • 13. Data: 2013-03-03 00:29:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F."
    > Jestes pewien ze tak to dziala ?
    Teraz jestem.
    Po pierwsze:
    Oś X ma dwie śruby. To też o czymś świadczy. Po co by robili dwa różne
    sposoby zatrzymywania.

    Po drugie:
    Ręczne wyzwalanie czujników potwierdziło słuszność. Sterownik czeka na dwa
    impulsy.

    Po trzecie:
    Zatrzymania następuje przy narastającym zboczu.

    Robert

  • 14. Data: 2013-03-03 03:07:23
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-03 00:20, Robert Wańkowski pisze:

> [...]
    > ...Zjeżdża śruba z czujnika... Stan się zmienia na niski... Ale są
    > drgania i śruba powraca w zasięg działania czujnika.... I przerzuca z

    Ale to następuje zapewne dlatego, że czujnik ma słabą czułość i jest na
    krawędzi zadziałania. Małe zmiany odległości powodują wielokrotne
    przełączanie. Tak samo przyczyną może być mała masa inicjatora. Mały
    zasięg czujki = mała histereza.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2013-03-03 03:11:54
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-03 03:07, Mario pisze:

> [...]
    > krawędzi zadziałania. Małe zmiany odległości powodują wielokrotne
    > przełączanie. Tak samo przyczyną może być mała masa inicjatora. Mały

    No chyba, ze czujka uszkodzona. Ale to łatwo możesz sprawdzić
    zamieniając z inną.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2013-03-03 11:04:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Mario"
    > Ale to następuje zapewne dlatego, że czujnik ma słabą czułość i jest na
    > krawędzi zadziałania.
    Kiedy następuje przełączenie? Następuje na granicy czułości. I czy ta
    czułość jest duża czy mała zawsze śruba zatrzyma się na granicy czyłości.

    Robert

  • 17. Data: 2013-03-03 11:12:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Mario"
    > No chyba, ze czujka uszkodzona. Ale to łatwo możesz sprawdzić zamieniając
    > z inną.

    Na początku byłem pewien, że kabel czujnika. Chwytając kabel przy czujce
    ruszałem nim. A czujnik zmieniał stan. Byłem tak pewien, że nawet nie
    przekładałem czujników dla sprawdzenia. I teraz widać na filmie czujnik
    numer 3 z rozłupaną obudową. Skróciłem kabelki aż do wnętrza.
    A powodem tych zmian stanów było poruszanie się czujnika jak go szarpałem za
    kabel.
    Tylko poruszanie to zbyt dużo powiedziane. To były tylko niezauważalne
    przesunięcia. Setne mm.

    Robert

  • 18. Data: 2013-03-03 13:09:51
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-03 11:04, Robert Wańkowski pisze:

    > "Mario"
    > Kiedy następuje przełączenie? Następuje na granicy czułości. I czy ta
    > czułość jest duża czy mała zawsze śruba zatrzyma się na granicy czyłości.

    Ale on trwa na granicy czułości, skoro ze stanu wysterowania możesz go
    wybić lekkim dotykaniem napędu. Ale oczywiście to ty masz rację. I ty
    masz problem. Powodzenia.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2013-03-03 22:53:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Czy takie coś zadziała?
    http://img856.imageshack.us/img856/7310/krancowkaimp
    uls.jpg
    Ma wydłużyć impuls o kilkadziesiąt ms.
    Wyjście podłączone do sterownika. A w nim wejście o oporności 4 kOhm.
    Próg zadziałania tego sterownika to min15V ON a max 5V OFF.
    Strona 67 pdf-u (papierowa 65)
    http://omronkft.hu/nostree/pdfs/plc/cxxk/w147e31_c20
    k_c28k_c40k_c60k_installation_guide.pdf

    Robert

  • 20. Data: 2013-03-04 10:50:35
    Od: WuPeS <s...@w...pl>

    Witam

    Jeśli uparłeś się na drucik to przynajmniej uformuj go w kształt
    wyprostowanej litery "Z" i jednocześnie daj trochę grubszy (sztywność)
    aby mniej był podatny na drgania.

    Wojtek

    W dniu 2013-03-02 21:29, Robert Wańkowski pisze:
    (...)