  • 61. Data: 2011-02-01 14:53:56
    Temat: Re: książka o programowniu AVR w C
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 01 Feb 2011 11:42:49 +0100, JDX wrote:
    >Oj, koloryzujesz. Bo chyba nie nie próbujesz nam wmówić, że taki shit
    >jak Win9x to stabilny system. :D No chyba że masz na myśli tylko
    >włączenie systemu i nie używanie go przez miesiąc. :D

    Stabilny jak stabilny - ale jak sobie naotwieralem roznych programow
    pod 98SE, to pozniej nie chcialo mi sie tego wszystkiego zamykac, wiec
    pstryk w monitor, a na drugi dzien tez pstryk i po paru sekundach znow
    moge pracowac. I wytrzymywalo to miesiac pelne otwartych okienek.

    J.

  • 62. Data: 2011-02-01 14:57:58
    Temat: Re: ksišżka o programowniu AVR w C
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > pstryk w monitor, a na drugi dzien tez pstryk i po paru sekundach znow
    > moge pracowac. I wytrzymywalo to miesiac pelne otwartych okienek.

    Pod 95 nie dało się więcej jak 49 dni bo się przekręcał licznik milisekund i
    wyskakiwał BSOD :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 63. Data: 2011-02-01 15:20:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JDX,

    Tuesday, February 1, 2011, 11:42:49 AM, you wrote:

> [...]

    > jak Win9x to stabilny system. :D No chyba że masz na myśli tylko
    > włączenie systemu i nie używanie go przez miesiąc. :D

    Po co miałbym koloryzować? Pierwszy Windows95 PL, jeszcze nie OSRany,
    zainstalowany w czerwcu 1996 roku. Po dwóch tygodniach walki z
    aktualizacjami driverów zakończonymi powodzeniem był stabilny.
    Pracowałem na nim 8 lat - wytrzymał wiele zmian sprzętowych. Do
    przejścia na XP zmusił mnie brak aktualizacji innych programów dla
    Windows95 i brak obsługi USB a nie "techniczna śmierć" systemu jako
    takiego. Z Windows98 wytrzymałem 3 lata. Dopiero od 2007 roku
    przeszedłem na XP.
    Wcześniej był Windows 3.1 (nawet nie 3.11!) - "zmarł" z powodu
    całkowitego braku oprogramowania.
    Najstabilniejszy był DESQview z taskami DOSowymi, ale tu mało kto wie,
    co to w ogóle było... BTW: w opisie na Wiki jest błąd: piszą, że to
    multitasker tekstowy a pod DESQview dawało się uruchamiać Windows 3.0 w
    trybie standard. W okienku graficznym DESQview.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 64. Data: 2011-02-01 15:40:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Tuesday, February 1, 2011, 3:53:56 PM, you wrote:

> [...]
    > pstryk w monitor, a na drugi dzien tez pstryk i po paru sekundach znow
    > moge pracowac. I wytrzymywalo to miesiac pelne otwartych okienek.

    Dokładnie tak.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 65. Data: 2011-02-01 15:41:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Tuesday, February 1, 2011, 3:57:58 PM, you wrote:

    > Pod 95 nie dało się więcej jak 49 dni bo się przekręcał licznik milisekund i
    > wyskakiwał BSOD :)

    Miesiąc to mniej niż 49 dni...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 66. Data: 2011-02-01 16:20:55
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):
    > Miesiąc to mniej niż 49 dni...

    Tak, dlatego napisałem to jako uzupełnienie-ciekawostkę a nie zaprzeczenie.
    Może trochę niezręcznie to ująłem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 67. Data: 2011-02-01 16:24:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011 17:20:55 +0100, Grzegorz Niemirowski wrote:

    >Tak, dlatego napisałem to jako uzupełnienie-ciekawostkę a nie zaprzeczenie.
    >Może trochę niezręcznie to ująłem.

    A przy okazji widac ze niektorzy faktycznie uzywali miesiacami, skoro
    zauwazyli taki objaw ... i nie byl to MS :-)

    J.

  • 68. Data: 2011-02-01 19:38:32
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-02-2011 o 10:52:23 4CX250 <t...@p...3onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 31-01-2011 o 22:34:31 Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał(a):
    > Ale taki gcc naprzykład sam oblicza głębokość stosu i wg tego ustawia
    > jego wskaźnik, też nie masz na to żadnego wpływu.
    >
    > A jeżeli programowo będę umieszczał jakies swoje dane na stosie albo je
    > ściągał to czy gcc to też obliczy ? :)
    IMHO ustawi po swojemu.

    > A jeżeli będę chciał programowo zmienić wskaźnik DPTR po to aby wrócić z
    > podprogramu celowo w inne miejsce niż te z którego wyskoczyłem to też ?
    Ale to musisz zrobić wstawkę w asm. Nie wiem co zrobi gcc, nie ćwiczyłem
    tego.

    > Nie wiem jak w C gdyz się dopiero go uczę ale w ASMie często takie
    > tricki wykorzystuję.
    Ale asm to nie kompilator tylko translator który zapis mnemoniczny
    przekłada na kod,
    kompilator C robi znacznie więcej.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 69. Data: 2011-02-01 21:13:57
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    >Ale asm to nie kompilator tylko translator który zapis mnemoniczny
    >przekłada na kod,

    Wiesz co, nie wiedziałem... Nawet nie wiedziałem że w 1991 roku w
    paskalu napisałem sobie translator na 8085 :)

    Marek

  • 70. Data: 2011-02-01 21:22:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011 22:13:57 +0100, 4CX250 wrote:

    >Wiesz co, nie wiedziałem... Nawet nie wiedziałem że w 1991 roku w
    >paskalu napisałem sobie translator na 8085 :)

    Troche w tym prawdy - nazwanie tego kompilatorem to przesada.

    Z wyjatkiem MSasm, bo to byl assembler z wlasna dusza i w dodatku
    optymalizujacy :-)

    J.