  • 71. Data: 2012-11-15 23:52:03
    Temat: Re: kty81-250
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Nov 2012 23:01:13 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Mario,
    > [...]
    > Jakieś 250km. A jakie to ma znaczenie? Żyjemy w XXI wieku. Równie
    > dobrze mogłoby być 25000km :)

    Nie, 25 tys km to juz nie tak rownie dobrze na tej Ziemii :-)

    J.

  • 72. Data: 2012-11-15 23:57:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Nov 2012 22:45:03 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F,
    >
    > W latach 70-tych? Chlorowaną, że nos odpadał.

    30 lat temu to juz 80-te.

    Ale ponoc od 1974
    http://mpwik.wroc.pl/news.php?1273

    P.S. w dzisiejszych czasach to nie lepiej koncentrator tlenu z powietrza ?

    > W tym czasie w Opolu
    > mieliśmy w kranach mineralną (złoża kredowe), która byla bardzo twarda
    > ale też bardzo smaczna i nie wymagała uzdatniania.

    A tak jak juz przy wodzie jestesmy - gdzies w kierunku Wolowa leci woda z
    kranow biala jak mleko. I ta bialosc w ciagu minuty znika.
    Jak oni to zrobili ?

    J.

  • 73. Data: 2012-11-15 23:58:41
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-11-15 19:55, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    > wiadomości news:50a50e31$0$1302$65785112@news.neostrada.pl...

    > Bzdury piszez kolego.
    > W laboratoriach czujniki temperatur bada się właśnie we wrzącej wodzie,
    > ze wzgledu na wysoką dokładność takiego procesu fizycznego 0,2'C , który
    [...]

    Bajki opowiadasz Kolego,
    Punkt wrzenia wody był wzorcem w starej tabeli "definicyjnych punktów
    stałych ITS-68" a w obecnie obowiązującej tabeli ITS-90 punktu wrzenia
    wody już nie ma.
    Jak masz taką wiedzę o wzorcach temperatur, popartą kilkutygodniowymi
    szkoleniami, o czym piszesz w innym poście, to ja z Twojego laboratorium
    nie skorzystam, dziękuję.
    K.

  • 74. Data: 2012-11-16 00:01:25
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-11-15 23:43, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Ale kulturalne to też nie jest.

    Inni na tej grupie w mniej wyszukany sposób potrafią wytknąć błąd :)

    > Czy napisałem coś innego?
    > Polemizowałem ze sformułowaniem "punkt topnienia lodu".

    A on polemizował ze sformułowaniem punkt potrójny.

    > Spróbujmy podsumować: wzorzec na punkt potrójny da się zrobić w
    > warunkach domowych. Oczywiście, za precyzyjne urządzenie trzeba zapłacić
    > sporo, ale nie oznacza to nieosiągalnośći prostej konstrukcji metodą
    > kuchenną.

    611 Pa nie jest łatwo osiągnąć metodą kuchenną.

    > Osiągnięcie dokładności lepszej niż 1K jest realne, ale nie znaczy to,
    > że jest "bardzo proste".

    Tak samo z wrzeniem. Wystarczy owinąć czajnik izolacją, zmniejszyć moc
    grzałki i będzie lepiej niż 1K. Oczywiście pilnując ciśnienia.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 75. Data: 2012-11-16 00:06:18
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > liczę, że nie będziecie robili ze mnie idioty
    Nie trzeba, już jesteś znanym i patentowanym trolem, więc i idiotą.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 76. Data: 2012-11-16 00:12:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, November 15, 2012, 11:52:03 PM, you wrote:

    > Nie, 25 tys km to juz nie tak rownie dobrze na tej Ziemii :-)

    Myślisz, że w (bliskim) kosmosie nie ma internetu? ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 77. Data: 2012-11-16 00:12:28
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-11-16 00:01, Mario pisze:
    [...]

    > 611 Pa nie jest łatwo osiągnąć metodą kuchenną.

    Ale jest to wykonalne:

    http://jesseenterprises.net/amsci/1999/02/1999-02-fs
    .html

    Autor pisze: device remains within about 0.0001 degree C of the triple
    point for days and costs less than $50 to build.

    Dorzuć jeszcze mieszadło.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 78. Data: 2012-11-16 00:13:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, November 15, 2012, 11:57:15 PM, you wrote:

    [...]

    > A tak jak juz przy wodzie jestesmy - gdzies w kierunku Wolowa leci woda z
    > kranow biala jak mleko. I ta bialosc w ciagu minuty znika.
    > Jak oni to zrobili ?

    Silnie napowietrzona - jedna z metod pozbywania się żelaza z
    oligoceńskiej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 79. Data: 2012-11-16 00:52:14
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-11-16 00:12, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    >
    > Autor pisze: device remains within about 0.0001 degree C of the triple
    > point for days and costs less than $50 to build.

    Nie robiłem takich badań, ale sądzę, że sam mechanizm wrzenia dość
    dobrze potrafi namieszać.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 80. Data: 2012-11-16 01:09:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Friday, November 16, 2012, 12:52:14 AM, you wrote:

    [...]

    > Nie robiłem takich badań, ale sądzę, że sam mechanizm wrzenia dość
    > dobrze potrafi namieszać.

    Właśnie w tym problem :(

    --
    Best regards,