  • 21. Data: 2018-08-08 19:29:47
    Temat: Re: kwas solny, zaopatrzenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 08.08.2018 o 16:39, J.F. pisze:

    >Głównie chodzi o cynk, który wydziela się podczas lutowania. Jego
    >drobinki powodują korozję elektrochemiczną powodując nieładny wygląd
    >lutu.

    Ale mi chodzi o dzialanie jako topnika.

    Rozkladal sie tych 200+ stopniach i chlor czyscil inne metale czy co ?

    J.

  • 22. Data: 2018-08-08 20:15:04
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 08.08.2018 o 19:29, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale mi chodzi o dzialanie jako topnika.

    Hydroliza ZnCl2.

    P.P.

  • 23. Data: 2018-08-08 20:17:09
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 08.08.2018 o 18:13, Mario pisze:
> [...]
    ykow

    > Można nitrować benzen, ale chyba mniej stabilny :)

    Stabilny jest, ale bardzo trudno jest wprowadzić trzy grupy nitrowe.
    Metyl ułatwia nitrowanie.
    A przy okazji: benzen jest na liście tych zakazanych.

    P.P.

  • 24. Data: 2018-08-08 20:42:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Hydroliza ZnCl2.

    To nie lepiej od razu HCl ?

    A tak swoja droga - to powstaje przy okazji jakis wodoro/tlenek cynku
    ... nie przeszkadza ?
    W butelce nie, bo go nawet nie widac, ale jak ten HCl przereaguje z
    czyms innym ...

    J.

  • 25. Data: 2018-08-08 21:52:40
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 08.08.2018 o 20:42, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > To nie lepiej od razu HCl ?

    Przy lutowaniu cynkowanej blachy rozpuści cynk przy spoinie odsłaniając
    stal. Powstaje ogniwo powodujące korozję elektrochemiczną i po paru
    latach przy spoinie wypadną dziury.

    > A tak swoja droga - to powstaje przy okazji jakis wodoro/tlenek cynku
    > ... nie przeszkadza ?

    A dlaczego miałby przeszkadzać?

    P.P.

  • 26. Data: 2018-08-08 22:45:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Aug 2018 21:52:40 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Przy lutowaniu cynkowanej blachy rozpuści cynk przy spoinie odsłaniając
    > stal. Powstaje ogniwo powodujące korozję elektrochemiczną i po paru
    > latach przy spoinie wypadną dziury.

    No tak, to ma sens. Ale do blachy cynkowanej.

    > A dlaczego miałby przeszkadzać?

    Jak juz zeszlimy na blache cynkowana, cynk pokryty swoim tlenkiem, co
    utrudnia lutowanie, i teraz polewamy ZnCl2 ... to na moj gustm jak HCl
    z hydrolizy jeden tlenek zaatakuje, to w innym miejscu tlenek
    powstanie :-)
    Ale moze tak atakuje to tu, to tam, i tlenek sie robi jakis miekki.

    A jak to nie blacha cynkowana, tylko stalowa, cynowana, niklowana,
    albo np miedziana ?

    J.

  • 27. Data: 2018-08-09 21:22:17
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-08-08 14:03, J.F. wrote:
> [...]
    > roku 2004 w sprawie prekursorów narkotykowych"
    >
    > Siarkowy jak widac tez, tylko azotowy ci zostal :-)

    e, 37% siarkowy to mozna kupic w kazdym samochodowym i na wielu stacjach
    paliw

  • 28. Data: 2018-08-11 01:52:51
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Siarkowy jak widac tez, tylko azotowy ci zostal :-)
    > Ale z kolei toluen jest prekursorem, a do nitrowania ciagle siarkowy
    > niezbedny :-)
    >
    > I tak oto amatorska chemia sie skonczyla :-)

    I już nie weźmiemy PRL-owskiej (a komuna podobno miała pierdolca na tym
    punkcie... to co mamy dzisiaj?) książeczki Sękowskiego, i np. nie zrobimy
    wiecznie świecącego w ciemnościach breloczka do kluczy... Albo tym bardziej,
    prochu czarnego (aa części xx, bb części yy, oraz cc części zz)

    aa = 75
    bb = 15
    cc = 10
    xx = saletra
    yy = węgiel drzewny
    zz = siarka

    OIDW, można te rzeczy kupić... Chyba, że np. nikt już nie maluje "piórkiem i
    węglem", nie pekluje mięsa, a budując np. mosty, nie robi otworów na gorąco
    (pręt siarkowy na rozgrzaną do czerwoności stal) pod nity, chyba też na
    gorąco... I tym przytykiem do współczesnej paranoi, coby binladeny jakieś
    nas w kosmos nie wyjebali, zakończę...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 29. Data: 2018-08-11 01:56:37
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" <r...@s...krakow.pl> napisał w wiadomości
    > Eee tam, ja będąc dzieckiem pozyskiwałem chlorek wapnia do doświadczeń
    > odparowując to co spływało z odstojników zakładów Solvay do rzeki i po
    > przefiltrowaniu nawet roztwór przechłodzony udało się uzyskać.

    Ty sobie weź, rozpisz ten chlorek, usuń mu z symbolu literę "l" (l jak
    Lucyna), nasyp do puszki, zalej wodą, przykryj wieczkiem z otworkiem i
    przypal otworek zapalniczką :) (gra symboli chemicznych)
    To taki niby-żart pod kątem paranoi władz...

  • 30. Data: 2018-08-11 02:04:07
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Ja nie kupuje, wiec mi sprzedajacy w zasadzie nie przeszkadzaja.
    > A jak ktos chce kupic, to czemu nie moze ?

    Bo potem, my za to płacimy, w ubezpieczeniach, że taki się najebie dopałem i
    go odratowują (choć niekiedy ubezpieczenia niet), a jak starsza pani się
    poczuje kiepsko, to na SOR, i parę godzin zejdzie, zanim ją przebadają (o
    ile w ogóle). A starsza pani ponad 50 lat, pracując niekiedy na więcej, niż
    2 etatach, składała sie m.in. na to, aby na starość nie musieć się martwić o
    to, że przyjmie ją lekarz. A po takim pobycie na SOR, potem woli cierpiec,
    niż ileś-tam godzin czekać znowu. (pomijam już, że każdy specjalista w innej
    przychodni...)
    Z autopsji sprawa...