  • 11. Data: 2009-07-04 17:02:53
    Temat: Re: liczby dużej (nie dowolnej) precyzji
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>

    A.L. <a...@a...com> napisał(a):

    > Ze mozna rozwinac petle? Mozna

    Można też tak napisać kod, aby małą strukturę w całości załadować do
    pamięci cache.

  • 12. Data: 2009-07-04 17:07:09
    Od: Roman Werpachowski <"r o m a nNOSPAM"@student.ifpan.edu.pl>

    On the Sat, 4 Jul 2009 16:56:46 +0000 (UTC), Mariusz Marszałkowski wrote:

    > Np. taka sytuacja jak opisałem: Mnożymy duże macierze. Raz elementem jest
    > liczba o dowolnej precyzji a drugi raz wyspecjalizowana o stałej precyzji.
    > Oczywiście ta liczba o dowolnej precyzji jest tak ograniczona, że obie liczby
    > mają podobną dokładność, np. 40-60 cyfr w systemie dziesiątkowym.

    Nie mam pojecia, jaki zysk osiagniesz, najlepsze co mozesz zrobic to
    porownac dwie implementacje w praktyce. Spodziewalbym sie, z wielu przyczyn,
    ze ta druga implementacja bedzei szybsza. "Zalezy od sytuacji" odnosilo sie
    do pytania, czy warto sie interesowac zyskiem mniejszym niz 200%. Jezeli moj
    program wykonuje sie 8h, a po przyspieszeniu "tylko" 6h, to ja sie
    zainteresuje.

    RW

  • 13. Data: 2009-07-04 17:25:50
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Ze co?

    A.L.

  • 14. Data: 2009-07-04 17:38:14
    Od: Roman Werpachowski <"r o m a nNOSPAM"@student.ifpan.edu.pl>

    On the Sat, 04 Jul 2009 12:25:50 -0500, A.L wrote:

    > Ze co?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Locality_of_reference

    RW

  • 15. Data: 2009-07-04 17:45:18
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>

    A.L. <a...@a...com> napisał(a):

    > Ze co?

    W książce pod poniższym linkiem:

    http://www.lideria.pl/Programowanie-optymalizacja-ko
    du-Efektywne-wykorzystanie-pamieci-Kris-Kaspersky/sk
    lep/opis?nr=65324

    jest rozdział: "Optymalizacja pamięci podręcznej i dostępu do pamięci".

    Zaczyna się on tak: "Bez wątpienia, im mniejsze są tablice danych, tym
    szybciej są one przetwarzane (można domniemać że autorowi chodzi o
    szybsze w stosunku do rozmiaru). Aby osiągnąć maksymalną wydajność, należy
    tak zaprojektować algorytm programu, aby wszystkie najintensywniej
    przetwarzane dane mieściły się w pamięci podręcznej L1 lub przynammniej
    w pamięci podręcznej L2. W przeciwnym przypadku intensywan wymiana danych
    z pamięcią główną pochłonie cały czas procesora."

  • 16. Data: 2009-07-04 18:29:13
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Mariusz Marszałkowski pisze:
> [...]
    > biblioteką liczb dowolnej precyzji, a biblioteką liczb dużej precyzji. Np.
    > w bibliotece dowolnej precyzji ustalamy dokładność na 40 liczb znaczących
    > (w systemie dziesiątkowym), a bibliotekę liczb dużej precyzji implementujemy
    > tylko i wyłącznie do obsługi liczb 40 cyfrowych. Jeśli biblioteka ma obsługiwać
    > tylko i wyłącznie jedną precyzję, to wydaje się że może być znacznie
    > wydajniejsza. No i właśnie jak sądzicie, czy taka implementacja może być
    > dużo wydajniejsza?
    >
    > Drugie pytanie: czy są dostępne biblioteki do obsługi typu zmiennoprzecinkowego
    To jest już "dowolnej" długości. Tzn. właściwie wszystko co nie mieści
    się w typie obsługiwanym natywnie przez procesor będzie wymagało jakiejś
    rekurencji/iteracji.

    Co więcej może się okazać, że (poza jakimiś chorymi rzeźbami w asm na
    konkretną architekturę) biblioteka obsługująca 24-240 bitów będzie
    wolniejsza dla tych 240 bitów niż biblioteka o dowolnej precyzji.

    Michoo

  • 17. Data: 2009-07-04 18:38:52
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 4 Jul 2009 17:45:18 +0000 (UTC), "Mariusz Marszałkowski"
    <b...@W...gazeta.pl> wrote:

    >W przeciwnym przypadku intensywan wymiana danych
    >z pamięcią główną pochłonie cały czas procesora."

    Naprawde tak napisal?... A jak mam wektory ktore zamuja wiecej niz
    cache, to zanczy nei da sie policzyc?...

    A.L.

  • 18. Data: 2009-07-04 18:39:50
    Od: Roman Werpachowski <"r o m a nNOSPAM"@student.ifpan.edu.pl>

    On the Sat, 04 Jul 2009 13:38:52 -0500, A.L wrote:

    > Naprawde tak napisal?... A jak mam wektory ktore zamuja wiecej niz
    > cache, to zanczy nei da sie policzyc?...

    To nie sa wtedy krotkie.

    RW

  • 19. Data: 2009-07-04 18:41:54
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 4 Jul 2009 17:38:14 +0000 (UTC), Roman Werpachowski <"r o m a
    nNOSPAM"@student.ifpan.edu.pl> wrote:

    >http://en.wikipedia.org/wiki/Locality_of_reference
    >
    >RW

    "Wsycko piknie" jak mawial Baca. Ale ja mam dynamiczny graf ktory
    zajmuje pol gigabajta. I robie wyszykwianie na tym grafie. I jak wtedy
    zapewnic "locality"?... Wedle Kasperskiego nei da sie takiego problemu
    rozwiazac, bo procesor caly czas spedzi na kopiowaniu danych

    A.L.

  • 20. Data: 2009-07-04 18:56:03
    Od: Roman Werpachowski <"r o m a nNOSPAM"@student.ifpan.edu.pl>

    On the Sat, 04 Jul 2009 13:41:54 -0500, A.L wrote:

    > "Wsycko piknie" jak mawial Baca. Ale ja mam dynamiczny graf ktory
    > zajmuje pol gigabajta.

    No to nie jest *mala*.

    > I robie wyszykwianie na tym grafie. I jak wtedy
    > zapewnic "locality"?...

    Nie znam sie na algorytmach przeszukiwania grafów, ale nie da sie tego
    zapisac tak, zeby algortym potrzebowal w danej chwili tylko kawalka grafu,
    ktory sie miesci w cache?

    >Wedle Kasperskiego nei da sie takiego problemu
    > rozwiazac, bo procesor caly czas spedzi na kopiowaniu danych

    Skoro ludzie takich grafów uzywaja, to widac daja sobie rade z tym
    problemem.

    RW