  • 11. Data: 2014-10-26 17:59:12
    Temat: Re: [link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:2ef9dcf5-de85-4a85-b527-6a19a9df81bb@go
    oglegroups.com...
    oglegroups.com...

    > jak zanizone zuzycie wszedzie tyle samo

    Nie wszędzie tyle samo, zwłaszcza diesel pali więcej.
    1.2 to jakieś 9 l, diesel w wersji FWD pewnie z 7.
    Gaz obstawiam jakieś 12 l, w 10 to mi się ciężko było zmieścić w Megane z
    tym silnikiem, niższym o kilkadziesiąt cm i z pewnie o połowę lepszym Cx.

    >to gaz sie oplaca jeszcze bardziej...

    Niekoniecznie, bo to był artykuł pod tezę.
    Jak policzysz zgodnie z sensem, utratę wartości, a nie cenę nowego, to cena
    paliwa straci na znaczeniu bardzo mocno.

    > utrata wartosci? im bardziej zlony silnik tym drozszy nowy, w uzywanych
    > nie wplywa to na wartosc

    No to sprzedaj taki złom jak wolnossący 1.6 16V w cenie diesla, powodzenia.

    > koszty eksploatacji? Jakie koszta do 100 000 km?

    Np. obowiązkowe przeglądy, z wymianami filtrów co kilka tys km (dobrze
    pamiętam że co 10 tys?) dla wersji z gazem.

  • 12. Data: 2014-10-26 18:01:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości grup
    > W tym porównaniu ceny finalne różnią się o kilka procent. czy dla kilku
    > procent ktokolwiek wybrałby tańsze paliwo? Przy kilku procentowej różnicy,
    > ja sam - osoba super oszczędna- wybrałbym benzynę za tylko i wyłącznie
    > przyśpieszenie.

    I byś się zdziwił - ten silnik (1.2 tce) jest bardzo fajny, ale na miasto i
    na przyspieszenie do 100.

    Na trasie brakuje nieco mu ducha (mocy czy momentu), diesel objeżdża go bez
    żadnego problemu.
    Do tego diesel jest wyraźnie szybszy, mimo że w papierach napisali co
    innego.

  • 13. Data: 2014-10-26 18:02:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Z dieslem tez sa wyrzeczenia, czyszczenie FAP, dopalanie auto pali duzo
    > nie mozesz wylaczyc silnika itp.

    Akurat nie w tym dieslu.
    Nawet nie wiesz kiedy dopalanie się odbywa - ma w tym celu dodatkowy
    wtryskiwacz i robi to całkowicie niezauważalnie.
    Podobno również bezproblemowo na dłuższą metę.

  • 14. Data: 2014-10-26 18:44:14
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl>

    >W tym porównaniu ceny finalne różnią się o kilka procent.

    Między gazem a benzyną wyszło 9%

    > czy dla kilku procent ktokolwiek wybrałby tańsze paliwo?

    Czyli dla 9 tysięcy złotych ?

    > Przy kilku procentowej różnicy, ja sam - osoba super oszczędna

    Eee pierniczysz :-)

    > - wybrałbym benzynę za tylko i wyłącznie przyśpieszenie.

    Ale tu nie ma różnicy z wyboru paliwa tylko z wyboru mocy silnika: lpg jest
    100-konne a zwykły benzyniak 125-konny.

    > tak wiec można sobie śmiało tym artykułem.... głowy nie zawracać. Kolejna
    > sprawa. cena samego przeglądu gazu jest wyższa.

    70zł x 5 lat = 350zł (wobec 9000), powinni to w końcu ujednolicić bo teraz
    wygląda jakby w tym przeglądzie głównie o układ paliwowy chodziło.

    > Gdzie jest butla lub/i koło zapasowe?

    Argument jest o ile mamy taki problem

    > Czy w Twojej okolicy są parkingi z zakazem wjazdu pojazdów z LPG?

    Chyba bez takiego zakazu i nie w okolicy tylko tam, gdzie chcemy parkować np
    w bloku, w pracy

    > jeśli jeździsz na krótkich odcinkach, może się okazać że udział benzyny w
    > stosunku do gazu jest znacznie większy niż podano.

    Może być 1litr i tyle. Jak jeździmy mniej to należy sprzedać samochód i
    taksówką jeździć albo nie pierniczyć o kosztach samochodu.

    > No i to oczym wspomniał przedpiśca. jaka jest utrata wartości, bo ona jest
    > większa niż koszt paliwa!!!!

    No jaka ?

  • 15. Data: 2014-10-26 19:04:47
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul>

> [...]
    > odcinac np juz przy 5000 jak powinien ciagnac do 6500 dajmy na to. Tak
    > wiec wg mnie gaz - owszem - ale trzeba sie liczyc z wyrzeczeniami o czym

    Eee masz złe doświadczenia i tyle. Myślę, że większość użytkowników nie ma
    takich problemów.

  • 16. Data: 2014-10-26 19:10:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-26 17:13, mk4 wrote:

> [...]
    > konkretnym silnikiem). Owszem, jezdzi ale to jednak nie jest to. Czuc,
    > ze to gaz, silnik nie pracuje tak rowno jak na benzynie.

    Czyli coś jest nie tak z moim autem. Bo ja nie czuje, a w kapeluszu nie
    jeżdzę. Choć fakt - trzeba rzeczywiście wymieniać świece, filtry i
    regulować zawory co 15 kkm.

    > Juz nie mowie,
    > ze trzeba miec naprawde dobrego fachowca bo inaczej cuda sie dzieja.

    Bez przesady - jak mi się wszystko zjebało na Słowacji, to wyciągnąłem
    interface na bt, lapka i skonfigurowałem - działa jeżdzi, gra i buczy.
    Owszem wiedziałem wcześniej jak, ale naprawdę dobrym fachowcem to chyba
    nie jestem.

    > Potrafi odcinac np juz przy 5000 jak powinien ciagnac do 6500 dajmy na
    > to.

    Jak jest za słaby albo zajechany reduktor czy filtr nie wymieniony to
    tak jest. Ale nawet wtedy da się po prostu ustawić przełączanie na PB i
    jak uważasz, że LPG nie zapewni ci osiągów przy max bucie, to ustawiasz,
    że na czerwonym polu jedziesz na benzynie. Dużo nie zuzyjesz, bo i ile
    procen czasu jedziesz na czerwonym polu - 0,1%?

    > Tak wiec wg mnie gaz - owszem - ale trzeba sie liczyc z
    > wyrzeczeniami o czym artykul w ogole nie traktuje.

    W sumie nie trzeba - problem jest z miejscem na butle, częstsze i
    dłuższe tankowania i tyle. Chyba, że zamierzasz jęczeć, że dwa dodatkowe
    filtry to wyrzeczenie;)

    Shrek.

  • 17. Data: 2014-10-26 21:02:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-26 17:35, Użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

    > Co prawda nie mam lpg, ale jakbym mial to wjezdzajac niezle bym sie
    > usmial z takiej wywieszki :)

    Odradzam.
    Byli już tacy co się śmieli z obowiązkowych badań technicznych
    i ubezpieczenia. Jak trafi się wypadek to zdecydowanie nie będzie
    do śmiechu. Podobnie może być w zakazem wjazdu do garażu.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2014-10-26 21:06:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-26 17:58, Użytkownik Aleksander napisał:

    > Tak tak, jasne... ale wolę to, niż tankować co 3 dni LPG...
    > (zamiast normalnie co 2 tygodnie 60-70l diesla)
    > Policz ile czasu przez to tracisz, przemnóż przez stawkę
    > godzinową... i wówczas policz raz jeszcze ;)

    A coś poza brakiem wyobraźni zabrania ci wstawić 80-90
    litrowy zbiornik na gaz ?

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2014-10-26 21:13:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > A coś poza brakiem wyobraźni zabrania ci wstawić 80-90
    > litrowy zbiornik na gaz ?

    potrezba pozostawienia choć odrobiny bagażnika?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 20. Data: 2014-10-26 21:14:52
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-10-26 o 12:49, l...@g...com pisze:
> [...]
    z-czy-benzyna/

    > fajne porównanie, jeden samochód w tej samej wersji wyposażenia diesel wyszedł

    No dobra. Tyle już było dyskusji LPG czy ON.

    A mnie coraz bardziej kusi używany Prius. Co Wy na to?
    50% miasto. 50% trasa.

    15 lat jeździłem na LPG a teraz małym D4D. :-)

    PS. Podobno te baterie wcale się tak szybko nie zużywają, a jak już to
    nie są kosmiczne pieniądze a reszta podzespołów mało psująca się i
    dopracowana.