  • 1. Data: 2014-10-26 12:49:10
    Temat: [link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna
    Od: l...@g...com

    Natrafiłem na ciekawy artykuł:

    http://www.portal-motoryzacyjny.net.pl/lpg/diesel-ga
    z-czy-benzyna/

    fajne porównanie, jeden samochód w tej samej wersji wyposażenia diesel wyszedł
    najgorzej...

  • 2. Data: 2014-10-26 13:23:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    z-czy-benzyna/

    > fajne porównanie, jeden samochód w tej samej wersji wyposażenia diesel

    Bzdury nie artykuł, zużycie paliwa zaniżone o jakieś 30-40%, brak ceny
    odsprzedaży (nikt nie wyjeżdża auta do wartości 0 - do takich porównań można
    brać TYLKO utratę wartości, a nie koszt zakupu nowego), nie wzięto pod uwagę
    ceny przeglądów (w dieslu najrzadsze), jakości jazdy - która przy
    wolnossącym benzyniaku o tej mocy i pojemności nie istnieje.

    W takiej formie jak jest - stek bzdetów funta kłaków nie warty.

  • 3. Data: 2014-10-26 15:37:39
    Od: l...@g...com

    W dniu niedziela, 26 października 2014 13:23:49 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]
    > wolnossącym benzyniaku o tej mocy i pojemności nie istnieje.
    >
    > W takiej formie jak jest - stek bzdetów funta kłaków nie warty.

    jak zanizone zuzycie wszedzie tyle samo to gaz sie oplaca jeszcze bardziej...

    utrata wartosci? im bardziej zlony silnik tym drozszy nowy, w uzywanych nie wplywa to
    na wartosc bo potem ludzie takich aut nie chca

    koszty eksploatacji? Jakie koszta do 100 000 km?

  • 4. Data: 2014-10-26 16:48:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W tym porównaniu ceny finalne różnią się o kilka procent. czy dla kilku
    procent ktokolwiek wybrałby tańsze paliwo? Przy kilku procentowej
    różnicy, ja sam - osoba super oszczędna- wybrałbym benzynę za tylko i
    wyłącznie przyśpieszenie. tak wiec można sobie śmiało tym artykułem....
    głowy nie zawracać. Kolejna sprawa. cena samego przeglądu gazu jest
    wyższa. Gdzie jest butla lub/i koło zapasowe? Czy w Twojej okolicy są
    parkingi z zakazem wjazdu pojazdów z LPG? jeśli jeździsz na krótkich
    odcinkach, może się okazać że udział benzyny w stosunku do gazu jest
    znacznie większy niż podano. No i to oczym wspomniał przedpiśca. jaka
    jest utrata wartości, bo ona jest większa niż koszt paliwa!!!!

    ToMasz

  • 5. Data: 2014-10-26 17:00:58
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Czy w Twojej okolicy są parkingi z zakazem wjazdu pojazdów z LPG?

    Jakim zakazem ?

  • 6. Data: 2014-10-26 17:12:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-26 17:00, Użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

    > Jakim zakazem ?

    Sporo zamkniętych garaży czy parkingów ma wywieszkę o zakazie
    wjazdu aut z LPG. W mojej okolicy takich parkingów nie ma a garaż
    mam własny a nie wspólny.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-10-26 17:13:17
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-10-26 12:49, l...@g...com wrote:
> [...]
    z-czy-benzyna/

    > fajne porównanie, jeden samochód w tej samej wersji wyposażenia diesel wyszedł

    Ale o tym, ze wlasciwie zaden samochod na gazie dobrze nie jezdzi (moza
    za wyjatkiem spasowania jakiejs wyjatkowo drogiej instalacji z jakims
    konkretnym silnikiem). Owszem, jezdzi ale to jednak nie jest to. Czuc,
    ze to gaz, silnik nie pracuje tak rowno jak na benzynie. Juz nie mowie,
    ze trzeba miec naprawde dobrego fachowca bo inaczej cuda sie dzieja.
    Potrafi odcinac np juz przy 5000 jak powinien ciagnac do 6500 dajmy na
    to. Tak wiec wg mnie gaz - owszem - ale trzeba sie liczyc z
    wyrzeczeniami o czym artykul w ogole nie traktuje.

    --
    mk4

  • 8. Data: 2014-10-26 17:35:09
    Od: l...@g...com

    W dniu niedziela, 26 października 2014 17:14:41 UTC+1 użytkownik mk4 napisał:

> [...]
    > to. Tak wiec wg mnie gaz - owszem - ale trzeba sie liczyc z
    > wyrzeczeniami o czym artykul w ogole nie traktuje.

    Z dieslem tez sa wyrzeczenia, czyszczenie FAP, dopalanie auto pali duzo nie mozesz
    wylaczyc silnika itp. Dolewanie plynow do czyszczenia, nie gas silnika po ostrej
    jezdzie bo turbina padnie, biegi zmieniaj delikatnie bez szarpania bo sie kolo
    dwumasowe zlamie, paliwo tankuj tylko na BP bo sie wtrysk zatka...

  • 9. Data: 2014-10-26 17:35:16
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Sporo zamkniętych garaży czy parkingów ma wywieszkę o zakazie
    > wjazdu aut z LPG.

    Co prawda nie mam lpg, ale jakbym mial to wjezdzajac niezle bym sie usmial z
    takiej wywieszki :)

    >W mojej okolicy takich parkingów nie ma a garaż
    > mam własny a nie wspólny.

    Prawidlowo :)

  • 10. Data: 2014-10-26 17:58:45
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > bo turbina padnie, biegi zmieniaj delikatnie bez szarpania
    > bo sie kolo dwumasowe zlamie, paliwo tankuj tylko na BP bo

    Tak tak, jasne... ale wolę to, niż tankować co 3 dni LPG...
    (zamiast normalnie co 2 tygodnie 60-70l diesla)
    Policz ile czasu przez to tracisz, przemnóż przez stawkę
    godzinową... i wówczas policz raz jeszcze ;)