  • 11. Data: 2009-05-08 18:27:05
    Temat: Re: mBank - 33 gr/min do wszystkich
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "1634Racine" news:gu02mf$er$3@inews.gazeta.pl

    > a co wowczas z klientami? w zasadzie pytam powaznie. Wiadomo, ze pieniadze
    > nie przepadaja [nie mogą?], ale technicznie, to co ma klient do tego,ze
    > wlasciciel marki wycofuje sie?

    Jeżeli mówimy stricte o banku i jednocześnie zakłady, że plotki o sprzedaży
    mBanku (wycofaniu się Commerzbanku z Polski, Czech i Słowacji) są prawdziwe
    to wszystko wskazuje na to, że będziemy świadkami podobnej sytuacji jaka
    miała miejsce w przypadku inteligo - tj. inteligo jako marka/bank zostało
    sprzedane PKO BP i funkcjonuje sobie spokojnie. Z mBankiem będzie podobnie -
    marki nie skasują bo ma swoją wartość pomimo lekkiego nadszarpnięcia jej
    wizerunku po przez "trefne" kredyty hipoteczne, natomiast jego klientów
    przejmie jakiś duży podmiot.
    Innej opcji raczej tutaj nie mamy :)

  • 12. Data: 2009-05-08 20:09:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 08 May 2009 20:27:05 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > marki nie skasują bo ma swoją wartość pomimo lekkiego nadszarpnięcia jej
    > wizerunku po przez "trefne" kredyty hipoteczne,

    Urban legend. O tej sprawie za rok będą pamiętać tylko zainteresowani
    oraz garstka zapaleńców bankowości.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 13. Data: 2009-05-08 20:17:21
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Olgierd" news:gu23hr$1k$1@inews.gazeta.pl

    > Urban legend. O tej sprawie za rok będą pamiętać tylko zainteresowani
    > oraz garstka zapaleńców bankowości.

    Też tak uważam.
    Zwróćmy również uwagę na to, że pomimo wspomnianych przeze mnie kredytów
    mBank stale cieszy się dużym uznaniem. W końcu znaczne grono konta
    potrzebuje do płatności za rachunki, a do tego mBank nadaje się b. dobrze.

    PS. Chyba się nam OT zrobił :)

  • 14. Data: 2009-05-09 09:43:29
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
> [...]
    > marki nie skasują bo ma swoją wartość pomimo lekkiego nadszarpnięcia jej
    > wizerunku po przez "trefne" kredyty hipoteczne, natomiast jego klientów

    tak trochę OT
    porównanie mBanku z dawnym inteligo w tym zakresie trochę bez sensu
    jest. Nie ma podmiotu takiego jak mBank jest BREBanku. biorąc kredyt w
    mBanku, zakładając lokatę de facto robisz to w BREBanku. teoretycznie
    jest możliwe sprzedaż samego mBanku, czy MultiBanku (bo działa to na tej
    samej zasadzie) ale to nie takie proste bo potrzebne jest wtedy
    wydzielenie prawne takiego Banku ze struktur BREBanku. Oczywiście
    możliwe jest że Commerzbank wycofa się z BREBanku całkowicie ale nie z
    samego mBanku ;) A BREBank to dla nich kura znosząca złote jajka jak na
    razie
    ale to kompletnie nie na tą grupę ;)
    Inteligo działało jako osobny i niezależny podmiot.

  • 15. Data: 2009-05-09 11:21:29
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "osiek" news:gu3jbv$lgr$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > tak trochę OT
    > porównanie mBanku z dawnym inteligo w tym zakresie trochę bez sensu
    > jest.

    Przypadek jednak był najbardziej zbliżony do możliwego scenariusza.

> [...]
    > samej zasadzie) ale to nie takie proste bo potrzebne jest wtedy
    > wydzielenie prawne takiego Banku ze struktur BREBanku.

    Przeczytaj jeszcze raz swoje słowa, które zacytowałem i... i zauważ, że w
    ostatnich linijkach przeczysz temu to piszesz w pierwszych.
    mBank i Multibank to dwa niezależnie podmioty stanowiące spółki, córki BRE
    Banku, odpowiedzialne w głównej mierze za obsługę klienta "z ulicy"

    > Oczywiście możliwe jest że Commerzbank wycofa się z BREBanku całkowicie
    ale nie z
    > samego mBanku ;)

    Wycofując się z BRE wycofuje się jednocześnie z mBanku i Multibanku gdyż BRE
    jest właściciel ww. banków.
    Jeżeli Niemcy chcieli by sobie zachować te dwa podmioty należało by je
    wcześniej wydzielić z grupy BRE - to tak w wielkim uproszczeniu.

    > A BREBank to dla nich kura znosząca złote jajka

    Ostatnio coś mało im tych jajek znosi :)

  • 16. Data: 2009-05-09 20:08:32
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Valdi.Pavlack wrote:

> [...]
    > mBank i Multibank to dwa niezależnie podmioty stanowiące spółki, córki BRE
    > Banku, odpowiedzialne w głównej mierze za obsługę klienta "z ulicy"

    Zarówno mBank, jak i Mulit są oddziałami/wydziałami BRE Banku, dokładnie
    w taki sam sposób, jak oddział PKO BP w Pcimiu Gónym na ulicy
    Kowalskiego. O żadnych spółkach nie ma tu mowy.
    Natomiast nie prowadzą obsługi klientów BRE Banku, a swoich, według
    specjalnej oferty i tabeli opłat i prowizji.

    M.

  • 17. Data: 2009-05-09 20:19:24
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" news:gu4ns2$l3o$1@news.onet.pl

    > Zarówno mBank, jak i Mulit są oddziałami/wydziałami BRE Banku, dokładnie
    > w taki sam sposób, jak oddział PKO BP w Pcimiu Gónym na ulicy
    > Kowalskiego. O żadnych spółkach nie ma tu mowy.

    Czy aby napewno? Czy mBank/Multibank to nie jest coś na wzór inteligo?

  • 18. Data: 2009-05-09 20:26:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 09 May 2009 22:08:32 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Natomiast nie prowadzą obsługi klientów BRE Banku, a swoich, według
    > specjalnej oferty i tabeli opłat i prowizji.

    Skoro są oddziałami BRE Bank, to chyba jednak obsługują klientów tego
    banku? ;-)

    To troszkę jak z tą bankowością "gold", "private" i "wealth", przy czym
    tu jest "ruch w dół". mBank to z założenia taki entry-level.

  • 19. Data: 2009-05-09 20:29:34
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Olgierd wrote:

    > Skoro są oddziałami BRE Bank, to chyba jednak obsługują klientów tego
    > banku? ;-)

    Dużego BRE :)

    > To troszkę jak z tą bankowością "gold", "private" i "wealth", przy czym
    > tu jest "ruch w dół". mBank to z założenia taki entry-level.

    IMO nie, bo nawet private ma dostęp do podstawowej oferty swojego banku.
    W tym przypadku mamy zupełnie inny brand bez powiązań z ofertą
    podstawową. Ot taki Plus i Sami Swoi :P

    M.

  • 20. Data: 2009-05-09 20:33:27
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 09 May 2009 22:29:34 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Dużego BRE

    Bo BRE-BRE w ogóle niechętnie obsługuje osoby fizyczne, wyjąwszy właśnie
    private banking http://brebank.pl/pb/

    > IMO nie, bo nawet private ma dostęp do podstawowej oferty swojego banku.

    Hmm a "m" czy "M" to nie jest "podstawowa oferta"? Jest, tyle, że
    adresowana do 99,9% populacji.

    > W tym przypadku mamy zupełnie inny brand bez powiązań z ofertą
    > podstawową. Ot taki Plus i Sami Swoi

    Rozumiem, że "Sami Swoi" to właśnie ów private? ;-)