  • 11. Data: 2010-05-20 12:59:04
    Temat: Re: majster od BMW w okolicach Oswiecimia
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Dokładnie tak. I te "problemy związane z użytkownikiem" najczęściej
    > prowadzą do popękanych głowic.

    o! to ten sam Austriacki Steyr? R6 który był w Omegach i się przegrzewał
    między 5 a 6 cylindrem i też pękały głowice?
    fajnie, to ja dziękuję,

    brat

  • 12. Data: 2010-05-20 12:59:13
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    > Dokładnie tak. I te "problemy związane z użytkownikiem" najczęściej
    > prowadzą do popękanych głowic.

    Jak dobrze sprawdzi silnik przed kupnem i sam bedzie go normalnie
    uzytkowal i serwisowal to nic mu nie grozi.

    --
    Karolek

  • 13. Data: 2010-05-20 13:00:46
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    bratPit[pr] pisze:

    > o! to ten sam Austriacki Steyr? R6 który był w Omegach i się przegrzewał
    > między 5 a 6 cylindrem i też pękały głowice?
    > fajnie, to ja dziękuję,

    Prawie ten sam, jednak opel go zepsul :>

    --
    Karolek

  • 14. Data: 2010-05-20 13:09:18
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Prawie ten sam, jednak opel go zepsul :>

    mówisz o zmianach w głowicy czy jeszcze czymś innym, łańcuchy też się zdaje
    się różniły i też były gorsze ;-) niż w BMW,

    brat

  • 15. Data: 2010-05-20 13:12:31
    Od: "omega_fan" <o...@n...org>

    Hi,

    "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> wrote in message
    > Witam
    >
    > Szukam ostatnio jakiegos rodzinnego kombi i czego bym nie ogladal to
    > wracam do E36 :)

    Sorry ale E36 kombi nijak mi nie pasuje do auta rodzinnego.
    Ciasne jak cholera i maly bagaznik.

    > Znalazlem oferte modelu 325TDS ale naczytalem sie o silnikach TDS i
    > podobno troche strach kupowac bez ogladaniecia przez kogos obeznanego z
    > BWM (ponoc powinien przygladnac sie pompie paliwa, turbinie i takim tam
    > innym gadzetom).
    > Czy jest w okolicy Oswiecimia jakis godny uwagi majster majacy stosowne
    > pojecie i chec do bacznego przygladniecia sie maszynie?

    Wolalbym chyba benzyne, TDS nie byl udanym silnikiem... wielkie, ciezkie
    i chyba sporo pali jak na diesla.

  • 16. Data: 2010-05-20 13:18:26
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-05-20 13:12, omega_fan pisze:

    > Sorry ale E36 kombi nijak mi nie pasuje do auta rodzinnego.
    > Ciasne jak cholera i maly bagaznik.

    Rodzinny to troche nadinterpretacja z mojej strony.
    Mam sie zmiescic ja, zona i dwoch chlopaczkow :)
    obecnie jezdzimy escortem '98 ale mi sie znudzil choc miejsca nam nie
    brakuje :)

    > Wolalbym chyba benzyne, TDS nie byl udanym silnikiem... wielkie, ciezkie
    > i chyba sporo pali jak na diesla.

    Szukam i szukam 2.0 benzyny kombi w znosnym roczniku z konca produkcji
    tego modelu :)
    Nastepca, nie dosc, ze drozszy to brzydszy :)

    --
    jarek

  • 17. Data: 2010-05-20 13:28:35
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak bedziesz sluchal ludowych legend to z cala pewnoscia nie kupisz
    > dobrego auta.

    Och dzięki, a jakież to ogromne doświadczenie motoryzacyjne stoi u Ciebie za
    takimi stwierdzeniami, że słucham ludowych legend?

    > Napisze tak, TDS - tak, E36 - nie.

    A ja napiszę, że zarówno E34, E36 jak i TDS - zdecydowanie nie.

    > Juz lepiej E34, albo jak masz pieniadze to E39.
    > Szukac nie kombinowanego i nie koniecznie najtanszego egzemplarza.
    > TDS

    To jest jak szukanie igły w stogu siana. Najlepiej jeszcze takiego, który
    realnie ma mniej niż 500 tys km.

> [...]
    > na cieplym to znaczy, ze jest problem z pompa wtryskowa, jak bedzie palil
    > dobrze na cieplym, ale przed kazdym uruchomieniem bedzie grzal swiecami to
    > znaczy, ze ktos zalozyl magiczne pudelko z allegro i oszukuje czujnik
    > temperatury, a to oznacza problem z pompa wtryskowa.
    > Jak ma problemy z odpalaniem kiedy w baku jest ponizej 20l to znaczy, ze
    > padla pompa paliwa w baku.
    > Silnik ma chodzic rowno, nie kopcic i bardzo ladnie ciagnac (auto 200km/h
    > powinno osiagac bez najmniejszych problemow).
    > Warto brac z automatyczna skrzynia (oczywiscie sprawna).

    Mówisz, jakby równa praca silnika i brak kopcenia były niesamowitą jakąś
    domeną tego silnika. Tak powinien chodzić KAŻDY zdrowy diesel. Jeżeli auto
    kopci a silnikiem szarpie, to niezależnie, czy jest to TDS, TDI, HDI czy
    CHGW, należy sobie darować ten zakup, dopóki mankament nie zostanie
    usunięty.
    Z moich doświadczeń z TDS-ami - wszystkie silniki, które spotkałem, były
    albo juz PO, albo rychło PRZED kosztownymi naprawami jednostki napędowej.
    Może to pech, może to pojebani użytkownicy - nie wiem, ale urok i klątwa nad
    tym silnikiem widocznie wisi. Poza tym spalanie tego silnika, w stosunku do
    oferowanych osiągów, można uznać za raczej nie bardzo akceptowalne. Do tego
    polecasz jeszcze tutaj automatyczną skrzynię, która dodatkowo podnosi
    średnie spalanie w mieście z 10/100 do 12/100. No cóż - to będzie fajne,
    rodzinne, ekonomiczne autko :)

    Jurand.

  • 18. Data: 2010-05-20 13:29:17
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Jak dobrze sprawdzi silnik przed kupnem i sam bedzie go normalnie
    > uzytkowal i serwisowal to nic mu nie grozi.

    Aham jasne jasne. Jak dobrze sprawdzi... Musiałby głowice zrzucić i dać ją
    do badania szczelności...

    Jurand.

  • 19. Data: 2010-05-20 14:40:57
    Od: "omega_fan" <o...@n...org>

    > Rodzinny to troche nadinterpretacja z mojej strony.
    > Mam sie zmiescic ja, zona i dwoch chlopaczkow :)

    O to prawie tak jak ja, tylko zamiast dwoch chlopaczkow
    mam dziewczynke i chlopaczka :)
    i jezdze Fordem Galaxy. To jest rodzinne auto :)

  • 20. Data: 2010-05-20 15:08:18
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-05-20 14:40, omega_fan pisze:

    > O to prawie tak jak ja, tylko zamiast dwoch chlopaczkow
    > mam dziewczynke i chlopaczka :)
    > i jezdze Fordem Galaxy. To jest rodzinne auto :)

    Ale co ty tam ladujesz? :)
    Jak jedziemy na wakacje na 2 tygodnie np. to pakujemy sie do escorta do
    bagaznika i zasuwamy rolete :)
    ew. troche gratow pod nogi, zeby chlopakom nie wisialy przez cala noc
    tylko, zeby im sie wygodnie spalo :)

    Oprocz tego, to na weekendowe wycieczki powinno takie e36 kombi
    wystarczyc - mam nadzieje.

    --
    jarek