  • 1. Data: 2010-05-20 11:44:08
    Temat: majster od BMW w okolicach Oswiecimia
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Witam

    Szukam ostatnio jakiegos rodzinnego kombi i czego bym nie ogladal to
    wracam do E36 :)
    Znalazlem oferte modelu 325TDS ale naczytalem sie o silnikach TDS i
    podobno troche strach kupowac bez ogladaniecia przez kogos obeznanego z
    BWM (ponoc powinien przygladnac sie pompie paliwa, turbinie i takim tam
    innym gadzetom).
    Czy jest w okolicy Oswiecimia jakis godny uwagi majster majacy stosowne
    pojecie i chec do bacznego przygladniecia sie maszynie?

    --
    jarek

  • 2. Data: 2010-05-20 11:56:07
    Temat: Re: majster od BMW w okolicach Oswiecimia
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:ht3097$1du2$1@alfa.ceti.pl...
> [...]
    > Czy jest w okolicy Oswiecimia jakis godny uwagi majster majacy stosowne
    > pojecie i chec do bacznego przygladniecia sie maszynie?

    Powiem Ci tak - jeśli naprawdę nie musisz mieć TDS-a to sobie daruj ten
    silnik. Nawet najlepszy na świecie majster nie przewidzi, kiedy głowica tego
    silnika powie "a pieprzyć pracę w takich warunkach, pęknę sobie".

  • 3. Data: 2010-05-20 11:57:06
    Od: "abs" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:ht3097$1du2$1@alfa.ceti.pl...
    > Szukam ostatnio jakiegos rodzinnego kombi i czego bym nie ogladal to
    > wracam do E36 :)

    A nie za mało miejsca z tyłu jak na auto rodzinne?

    Pozdr,
    ABS

  • 4. Data: 2010-05-20 12:02:20
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-05-20 11:56, Jurand pisze:

    > Powiem Ci tak - jeśli naprawdę nie musisz mieć TDS-a to sobie daruj ten
    > silnik. Nawet najlepszy na świecie majster nie przewidzi, kiedy głowica
    > tego silnika powie "a pieprzyć pracę w takich warunkach, pęknę sobie".

    Nie upieram sie przy dizelku - nigdy nie mialem i jakos zylem - problem
    w tym, ze podoba mi sie to autko, a w 95% do budy kombi wsadzili TDS'a :(

    --
    jarek

  • 5. Data: 2010-05-20 12:04:01
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-05-20 11:57, abs pisze:

    > A nie za ma?o miejsca z ty?u jak na auto rodzinne?

    Dzieci podrosly to biora mniej gabarytowe graty na wakacje :) zatem
    miejsca powinno wystarczyc.
    Rowery i tak wyladuja na dachu bo o ile male rowerki wchodzily do
    obecnego kombi to te, na ktorych teraz jezdza i tak sie nie zmieszcza :)
    Gdyby robili bude hatchback to bym bral ale skoro nie ma to juz wole
    kombi niz sedana.

    --
    jarek

  • 6. Data: 2010-05-20 12:18:21
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:ht31ba$1epl$1@alfa.ceti.pl...

    > Nie upieram sie przy dizelku - nigdy nie mialem i jakos zylem - problem w
    > tym, ze podoba mi sie to autko, a w 95% do budy kombi wsadzili TDS'a :(

    A ja mam dużo ogólnych zastrzeżeń do E36. Ten samochód, za wyjątkiem "mitu
    zajebistości BMW" naprawdę nic ciekawego nie oferuje.

    Jurand.

  • 7. Data: 2010-05-20 12:45:06
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    > Powiem Ci tak - jeśli naprawdę nie musisz mieć TDS-a to sobie daruj ten
    > silnik. Nawet najlepszy na świecie majster nie przewidzi, kiedy głowica
    > tego silnika powie "a pieprzyć pracę w takich warunkach, pęknę sobie".

    Co ty pierdolisz.
    Kolejny "fachowiec" od TDSow sie znalazl :/
    Jedyne problemy z TDSem to pompa wtryskowa (glowiczki, nastawniki, fale,
    tak samo jak z innymi silnikami, ktore posiadaja ten rodzaj pompy
    wtryskowej), czasem cieknacy wtrysk sterujacy i pompy wody z plastikowym
    wirnikiem, a reszta to problemy zwiazane z uzytkownikiem.
    --
    Karolek

  • 8. Data: 2010-05-20 12:51:05
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wtryskowej), czasem cieknacy wtrysk sterujacy i pompy wody z plastikowym
    > wirnikiem, a reszta to problemy zwiazane z uzytkownikiem.

    Dokładnie tak. I te "problemy związane z użytkownikiem" najczęściej prowadzą
    do popękanych głowic.

    Jurand.

  • 9. Data: 2010-05-20 12:52:42
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jarek Pudelko pisze:

    > Nie upieram sie przy dizelku - nigdy nie mialem i jakos zylem - problem
    > w tym, ze podoba mi sie to autko, a w 95% do budy kombi wsadzili TDS'a :(

    Jak bedziesz sluchal ludowych legend to z cala pewnoscia nie kupisz
    dobrego auta.
    Napisze tak, TDS - tak, E36 - nie.
    Juz lepiej E34, albo jak masz pieniadze to E39.
    Szukac nie kombinowanego i nie koniecznie najtanszego egzemplarza.
    TDS musi palic bez zajakniecia tak samo na zimnym silniku jak i na
    dobrze rozgrzanym, po powiedzmy 15-20 minutach po zgaszeniu. Jak bedzie
    palil zle na cieplym to znaczy, ze jest problem z pompa wtryskowa, jak
    bedzie palil dobrze na cieplym, ale przed kazdym uruchomieniem bedzie
    grzal swiecami to znaczy, ze ktos zalozyl magiczne pudelko z allegro i
    oszukuje czujnik temperatury, a to oznacza problem z pompa wtryskowa.
    Jak ma problemy z odpalaniem kiedy w baku jest ponizej 20l to znaczy, ze
    padla pompa paliwa w baku.
    Silnik ma chodzic rowno, nie kopcic i bardzo ladnie ciagnac (auto
    200km/h powinno osiagac bez najmniejszych problemow).
    Warto brac z automatyczna skrzynia (oczywiscie sprawna).

    --
    Karolek

  • 10. Data: 2010-05-20 12:54:21
    Od: "Radarro" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Szukam ostatnio jakiegos rodzinnego kombi i czego bym nie ogladal to
    > wracam do E36 :)

    1. No duże to auto na pewno nie jest, to juz wiesz. A bagażnik tez taki sobie.
    ja kupiłem kolo dojazdowe, bo zapas 16' 205mm zajmowal pol bagaznika...

    2. Znajdziesz duzo benzyn 2.0 150 kuni. Moze nie bedzie tak smigalo jak tds
    325 ale na pewno bedzie mniej awaryjne. No ale tu gazownia pozadana.

    3. Nie wiem jaka masz rodzine, ile potrzebujesz "placu" Ja czekam na potomka,
    i raczej nie narzekam. Fotelik sie zmiesci, bambetle tez. Ale za mna baaardoz
    rzadko z tylu ktokolwiek siada :) Ja jestem z 15 letniego auta zadowolony,
    porobilem co trzeba mechanicznie i teraz leje i jezdze. I pojezdze jeszcze ze
    3 lata tak mysle.

    4. latwiej moze znajdziesz magika na Slasku. Albo popatrz na bmw-klub.pl dizal
    polecane warsztaty i szukaj w okolicy.

    Pozdr!
    --
    Radarro i Touring