  • 1. Data: 2010-11-05 09:55:29
    Temat: [mandat] No i przyszła na mnie kolej ...
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Wieczorem wracałem od klienta zmęczony i chciałem jak najszybciej być juz w
    domu. Nowa obwodnica Bielska z Katowic na Kraków jest fajnie zrobiona. Jest
    dwupas i zjeźdza się z górki. No to jadę sobie około 90km/h z tej górki.
    Wyskakuje z zatoczki policmajster i daje sygnał aby zjechać. Suszarka pokazała
    83km/h na zabudowanym.

    Wsiadam do radiowozu. Policmajster mowi, że 300zł i 6pkt i pyta "ile piszemy?".
    No to ja ze ździwieniem odpowiadam "piszemy tyle ile jest, skoro przekroczyłem
    prędkość, to poniosę konsekwencje tego czynu i grzecznie przyjmę mandat w takiej
    wysokości w jakiej powinienem". Policmajster wywala gały na mnie i pyta gdzie
    pracuję. Ja na to, że mam prywatną firmę. On pyta co robię. Ja na to, że jestem
    psim dietetykiem i sprzedaję karmy oraz suplementy diety dla psów. On na to czy
    interes się kręci. Ja na to, że nie mogę narzekać, ale też pracuję ciężko i od
    rana do nocy. On powtarza pytanie "to ile piszemy?". Ja odpowiadam, że tyle ile
    przewiduje taryfikator i grzecznie zapłacę mandat w ciągu 7 dni, tymbardziej, że
    to mój pierwszy mandat od 5 lat, bo raczej jeźdżę ostrożnie.

    Zdziwiłem się bardzo jak gośc mi wpelił 50zł bez punktów, bo powiedział, że nie
    zdażyło mu się nigdy, aby kierowca przyjął mandat bez próby jego obniżania
    tłumacząc się pokrętnie.

    Miałem farta chyba :)

    Ps. Faktycznie każdy się wykłuca o wysokośc mandatu i tłumaczy trudną sytuacją w
    rodzinie, małym zarobkiem lub drogą uczelnią?

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy!

  • 2. Data: 2010-11-05 09:58:43
    Temat: Re: [mandat] No i przyszła na mnie kolej ...
    Od: Wangog <W...@g...pl>

    W dniu 2010-11-05 09:55, Katanka pisze:
> [...]
    >
    > Ps. Faktycznie każdy się wykłuca o wysokośc mandatu i tłumaczy trudną
    > sytuacją w rodzinie, małym zarobkiem lub drogą uczelnią?

    I tak wszystko zalezy od kolesi na ktorych trafisz...Jednemu zona
    wczoraj dala a drugiemy nie.

    Wangog

  • 3. Data: 2010-11-05 10:01:36
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2010-11-05 09:55, Katanka pisze:

    > Zdziwiłem się bardzo jak gośc mi wpelił 50zł bez punktów, bo powiedział[...]

    A mnie dziwi taka dowolność, z jaką policjanci rozdają punkty i mandaty.
    W szczególności wnerwia mnie fakt, że tak łatwo przychodzi mu zmiana
    kwalifikacji czynu i wypisanie mandatu za coś zupełnie innego, niż
    wydarzyło się faktycznie. Nie zapominajmy, że następnym razem zamiast 50
    PLN bez punktów może dać 300 PLN +10 pktów :/

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 4. Data: 2010-11-05 10:08:27
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Miałem farta chyba :)

    Ano miałeś ;-). Nie zdziwiłbym się gdyby to była prowokacja
    korupcyjna ;-))). Kto wie czy nie nagrywali rozmowy. Dałbyś
    w łapę i do pudła ;-))

    > Ps. Faktycznie każdy się wykłuca o wysokośc mandatu i
    > tłumaczy trudną sytuacją w
    > rodzinie, małym zarobkiem lub drogą uczelnią?

    W zeszłym miesiącu też w sumie zagapiłem się i jechałem 71
    przez wioskę. Dupnęli mnie, ale się nie tłumaczyłem :-).
    Pierwszy raz od chyba 10 lat :-). Nie tłumaczyłem się, ale
    mogłem w sumie zasugerować że, biorąc pod uwagę dokładność
    pomiaru, może jednak było 70 a nie 71, zawsze to 2 pkt.
    mniej ;-). Mandat byłby pewnie taki sam, pal sześć tę
    stówkę, nie majątek...

  • 5. Data: 2010-11-05 10:16:03
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Robert_J wrote:

    > Ano miałeś ;-). Nie zdziwiłbym się gdyby to była prowokacja
    > korupcyjna ;-))). Kto wie czy nie nagrywali rozmowy. Dałbyś
    > w łapę i do pudła ;-))

    O tym nie pomyślałem, ale pewnie dlatego, że nigdy nie dałem policjantowi w
    łapę, bo uważam to za skurwysyństwo. Nagrywana rozmowa raczej nie była, bo
    policjant powiedział coś w tym stylu "porządny z pana gość", jak ja zapytałem
    dlaczego obniżył mi mandat. Za takie coś nagrane policmajster by miał problemy w
    pracy. No chyba, że nagrywają i potem kasuja jak im sie podoba, a "centrala" nie
    ma dostępu do tych nagrań do czasu az faktycznie dostarczą rozmowy z protokołem
    sprawy próby wlepiania łapówki.

  • 6. Data: 2010-11-05 10:22:39
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    W dniu 2010-11-05 09:55, Katanka pisze:

    > Ps. Faktycznie każdy się wykłuca o wysokośc mandatu i tłumaczy trudną

    Widzę, że dalej na prrcb siedzisz?

  • 7. Data: 2010-11-05 10:28:02
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]

    > Zdziwiłem się bardzo jak gośc mi wpelił 50zł bez punktów, bo powiedział,
    > że nie zdażyło mu się nigdy, aby kierowca przyjął mandat bez próby jego

    ja wiem czy farta?
    jeżeli jesteś praworządnym obywatelem to powinieneś to chyba gdzieś zgłosić?
    nie wiem, zażalenie na Policjantów, doniesienie do komórki wewnętrznej
    Policji? prokuratury?
    w końcu mógł Ci dać pouczenie lub wystawić mandat zgodnie z wykroczeniem, a
    tak wystawił na coś czego nie popełniłeś to chyba przekroczenie uprawnień -
    mylę się?

    brat

  • 8. Data: 2010-11-05 10:34:26
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > w końcu mógł Ci dać pouczenie lub wystawić mandat zgodnie z wykroczeniem,
    > a tak wystawił na coś czego nie popełniłeś to chyba przekroczenie

    tytułem Ps-a:

    lub odmówić przyjęcia mandatu i poprosić o skierowanie do sądu grodzkiego o
    ukaranie,

    brat

  • 9. Data: 2010-11-05 10:51:10
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > raczej nie była, bo policjant powiedział coś w tym stylu "porządny z
    > pana gość",

    I normalnie jeszcze czerwony dywan do samochodu rozwineli?!

    --
    Picasso

  • 10. Data: 2010-11-05 11:04:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w
    > Ano miałeś ;-). Nie zdziwiłbym się gdyby to była prowokacja
    > korupcyjna ;-))). Kto wie czy nie nagrywali rozmowy. Dałbyś w
    > łapę i do pudła ;-))

    Albo propozycja korupcyjna, bo norme dzienna mieli juz wypelniona
    :-)

    J.