  • 11. Data: 2009-01-22 12:31:11
    Temat: Re: manualna portretówka do Eos 1000D
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    j...@a...at wrote:

    > te heliosy byly w analogu takie sobie - lepsze od smieny , ale w sumie
    > slabe.
    > jesli okazuje sie , ze daja one nagle b dobre wyniki to znaczy , ze
    > nasze wymagania spadly.

    http://oly43club.ru/forum/index.php?showtopic=52

    Polecam obejrzeć kilka pierwszych stron. Niektóre zdjęcia powalają.

    Do tego w innych tematach gośc przetestował chyba wszystko co można kupić na M42.

  • 12. Data: 2009-01-22 12:54:11
    Od: t...@o...pl

    Koledzy, dziękuje za konkkretne porady. Respekt.
    Ja sobie podsumuję tak:
    - Warto poszukać Takumara: 55/1.8 albo taniego 50/1.4, z mocowaniem
    Pentax-a
    (bo daje to szanse na przenoszenie wartości zadanej przyslony a
    prace na pełnej dziurze, czy dobrze ogarnąłem?)
    -szukać Heliosa 85/1.5
    Widzę, że manual+przejściówka (50-180zł)+atrakcje z recznej pracy =
    połowa ceny dobrego Canona 85/1.8. :(
    Dzięki.
    Tottal

  • 13. Data: 2009-01-22 12:57:53
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    t...@o...pl wrote:
> [...]
    > (bo daje to szanse na przenoszenie wartości zadanej przyslony a
    > prace na pełnej dziurze, czy dobrze ogarnąłem?)

    No nie, bo to dotyczy tylko body Pentaksa... Mówiłem że Eosy nie mają mechaniki
    w bagnecie.

    > -szukać Heliosa 85/1.5
    > Widzę, że manual+przejściówka (50-180zł)+atrakcje z recznej pracy =
    > połowa ceny dobrego Canona 85/1.8. :(

    Dlatego najlepiej kupić 55/1.8 z przejściówką za łącznie 200 zł i się pobawić
    bez stresu.

  • 14. Data: 2009-01-22 14:03:07
    Od: j...@a...at

    On 22 Jan., 13:31, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

> [...]
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    zobaczylem pare pierwszych zdjec.
    musze powiedziec , ze mnie nie powalily i nie pisze tego przez
    przekore.
    ot jak z heliosa. owszem formalnie nie ma sie do czego przyczepic .
    ale zwroc uwage na tych zdjeciach na b . male jak to nazwac - w
    niemczech mowia na to brilianz - czyli cos jak u nas plastycznosc ,
    czy tez modul przenoszenia kontrastu - brak tej szklistosci . Owszem
    obiektyw nie jest zly ale nie jest b.dobry - powiedzialby lekko
    ponadprzecietny. Problemem tych rosyjskich a takze nrd owskich
    obiektywow byl spory rozrzut jakosciowy. Zdarzaly sie obiektywy
    przypadkiem fantastycznie skorygowane - ale zdecydowana wiekszosc byla
    raczej przecietna . jakis takich wyjatkowo slabych tez nie spotkalem .

    XXX

  • 15. Data: 2009-01-22 14:50:53
    Od: telewizor <c...@g...com>

    On 22 Sty, 08:44, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Na kilkanaście heliosów w skrajnie różnych stanach żaden nie był
    > wyraźnie źle rysujący. Powstają mity przy heliosach, ponieważ otwarty
    > jest nieakceptowalny i po prostu niektórzy myślą, że to wada egzemplarza.

    No i jest chyba najczesciej 'grzebanym' obiektywem.

    > W żadnym nie ma plastiku.
    > Bokeh z heliosa akurat jest nieładny.

    Swoisty raczej. Da sie go fajnie wykorzystac.

  • 16. Data: 2009-01-22 15:48:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    telewizor pisze:

    > No i jest chyba najczesciej 'grzebanym' obiektywem.

    No to już nie ''złożony w poniedziałek'' :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 17. Data: 2009-01-22 17:27:42
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > W żadnym nie ma plastiku.

    Zalezy, o jakich Heliosach mowimy. W nowszych z serii 44 MC (58mm)
    plastiku jest calkiem sporo, choc sama konstrukcja jest metalowa.

    Dla mnie jest - tak jak napisalem - interesujacy. :)

    > Przy manualach używamy lv, zwłaszcza przy jasnych.

    O ile go mamy...
    Poki co poluje na pchlim targu na popsutego zenita i zamierzam
    przeszczepic (uprzednio przycieta) matowke.

    k,

  • 18. Data: 2009-01-22 17:44:35
    Od: "see_you" <c...@g...pl>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    > zobaczylem pare pierwszych zdjec.
    > musze powiedziec , ze mnie nie powalily i nie pisze tego przez
    > przekore.
    > ot jak z heliosa. owszem formalnie nie ma sie do czego przyczepic .[...]

    To mnie musial sie monitor zepsuc albo co...
    A jego bokeh kojarzy mi sie jedynie z razacymi
    w oczy obwazankami z obiektywow lustrzanych.
    Nic dziwnego, ze ludzie nie chca za to dac 500 zl.
    --
    see_you

  • 19. Data: 2009-01-22 18:34:53
    Od: "Wini" <x...@t...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    ..bokeh ładny. Budżet rzędu 400 pln, ...

    Z tych które znam w ~ tym budżecie:
    Nikon 50/1.4
    Nikon 85/2
    Nikon 135/2.8, 135/3.5
    Nikon 105/2.5 (raczej ebay, na allegro ceny wyższe)
    Leica 90/2 (zdarza się ~ 500 PLN)
    Takumar 50/1.4
    Zeiss Planar 50/1.7

    Pozdrawiam
    Wini

  • 20. Data: 2009-01-23 08:41:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    KILu pisze:
    > Zalezy, o jakich Heliosach mowimy. W nowszych z serii 44 MC (58mm)
    > plastiku jest calkiem sporo, choc sama konstrukcja jest metalowa.

    Jeśli chodzi o 58/2 to nie wiem, gdzie tam jakieś tworzywa sztuczne...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /terroryzm - wiem co to, kiedyś mi strona nie działała.../