  • 61. Data: 2012-10-09 08:37:57
    Temat: Re: matowa zarowka - jakas farba?
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-10-09 08:10, J.F. pisze:

    > Podobnie pisalem odnosnie swietlowek - ze sa wymiarowo inne i nie bardzo
    > pasuja do starych zyrandoli. A teraz widze ze sa prawie takie same jak
    > zarowki i to mleczne :-)

    Skoro UE walczy z żarówkami, niech dofinansuje wymianę żyrandoli :)

    > Co do LED - sa tez "dookolne" konstrukcje. Sporo tych "reflektorkow" w
    > ofercie, ale to IMO dlatego ze normalnej 100W zarowki LED jeszcze nie
    > zastapi. A przynajmniej ta tania masowka. Ale 25W halogenik to juz tak.

    Ostatnio kupiłem 2 sztuki z 4 ledami, mocy rzeczywistej 4W. Świeci toto
    wąsko, słabiej jak 50 W halogen, ale porównywalnie z 35 W i jako lampka
    nocna jest całkiem OK.

    > Ostanio widziale caly panel LED - 50x50x1 cm. swiecilo to calkiem dobrze, i
    > byc moze trzeba bedzie sobie kleic na sufit.

    Jakiej mocy i ceny ?

    > A zyrandol zostanie ... jako
    > dekoracja :-)

    No cóż, widziałem domy ogrzewane prądem, które z jakichś względów miały
    ślepe kominy :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 62. Data: 2012-10-09 08:46:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 09 Oct 2012 08:37:57 +0200, PeJot napisał(a):

    > Jakiej mocy i ceny ?

    Trudno ocenic, ale mialo to zastepowac typowy "biurowy" panel swietlowkowy
    ... wiec mysle ze przynajmniej odpowiednik 70W w swietlowkach.
    Cena miala byc kolo 1000zl ... ale w cenie mieszkania, coz to jest.
    Dopoki sie nie spali :-)

    > No cóż, widziałem domy ogrzewane prądem, które z jakichś względów miały
    > ślepe kominy :)

    I kominki elektryczne ?
    Calkiem udanie nasladuja plomienie :-)

    J.

  • 63. Data: 2012-10-09 10:00:59
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Anerys napisał(a) :

    > Silikon jednak bezpieczniejszy... Może warto spróbować jakoś nałożyć go na
    > żarówkę równą warstwą? Jeśli by wytrzymał temperaturę...?

    Silikon jest kluchowaty. Żeby nałożyć równą warstwą trzeba go
    rozcieńczyć. Benzyna ekstrakcyjna nadaje się do tego idealnie.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 64. Data: 2012-10-09 10:57:36
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-10-09 08:46, J.F. pisze:

    > I kominki elektryczne ?
    > Calkiem udanie nasladuja plomienie :-)

    Parę stacji telewizyjnych nadaje po normalnym programie do rana widok
    płonącego kominka :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 65. Data: 2012-10-09 11:51:44
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    PeJot napisał(a) :

    > Parę stacji telewizyjnych nadaje po normalnym programie do rana widok
    > płonącego kominka :)

    Ale słabo grzeją :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 66. Data: 2012-10-09 12:08:53
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-10-09 11:51, Zbynek Ltd. pisze:

    > Ale słabo grzeją :-)

    Oglądać na TV z kineskopem, będzie grzać ( i promieniować ) lepiej :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 67. Data: 2012-10-09 21:19:55
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J.F. wrote:

> [...]

    W moim żyrandolu były reflektorki halogenowe 50W każdy. Wymieniłem na LEDy
    5.6W każdy (pojedyncze ledy w oprawie). Świeci prawie tak samo.

> [...]
    >
    > Ostanio widziale caly panel LED - 50x50x1 cm. swiecilo to calkiem dobrze,
    > i byc moze trzeba bedzie sobie kleic na sufit. A zyrandol zostanie ...

    Też można. Jak już pisałem mam w kuchni w okapie paneliki 60x8mm (chyba).
    Trzy sztuki o mocy w sumie 18W. Świeci na oko jak halogen 150W.

    Waldek

  • 68. Data: 2012-10-12 03:21:21
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:k50ljb$5sc$1@node2.news.atman.pl...

    > Silikon jest kluchowaty. Żeby nałożyć równą warstwą trzeba go

    Jasna sprawa, nie spodziewam się, by było łatwo. Ale dla pojedynczych
    przypadków można trochę czasu poświecić.

    > rozcieńczyć. Benzyna ekstrakcyjna nadaje się do tego idealnie.

    Ino nie użyć za szybko po sprokurowaniu :)
    Taa... cholercia, mam tylko lakową :))
    Ale pójdę i kupię odpowiednią. Jak będzie trzeba, na razie weny brak.

  • 69. Data: 2012-10-17 23:44:26
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 7 Oct 2012 21:46:21 +0200, J.F. napisał(a):

    > Nie ma. No - przesadzam - byly Osram Linestra, to takie rurowe zarowki po
    > 30 cm, ktore pierwszy raz widzialem.
    > Bylo troche zwyklych zarowek, ale malej mocy.
    > Nie wykluczam ze w innych sklepach moga byc, ale jak widac to juz trzeba
    > szukac.

    Specjalnie zajrzałem dzisiaj na półkę z żarówkami w jednym ze sklepów
    Leroy Merlin - cały szereg żarówek matowych wstrząsoodpornych, po
    niecałe 5 zł za sztukę.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 70. Data: 2012-10-18 21:32:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    badworm napisał:

    > Specjalnie zajrzałem dzisiaj na półkę z żarówkami w jednym ze sklepów
    > Leroy Merlin - cały szereg żarówek matowych wstrząsoodpornych, po
    > niecałe 5 zł za sztukę.

    Cieszmy się zatem, że przemysł i handel jest w stanie dostarczyć
    sprzęt odporny na wstrząs, który miała wywałać durnowata dyrektywa.

    --
    Jarek