  • 21. Data: 2014-07-31 12:49:51
    Temat: Re: monitorowanie bramy
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 31.07.2014 12:18, k...@w...pl wrote:

    > Oczywiście nie 100% rejestracji ale na poziomie 90-95% jest osiągalne.

    Ja to robiłem na dedykowanej kamerze ze sprzętowym "rozpoznawaczem".
    90% to nie osiąga - biorąc pod uwagę wszystkie warunki atmosferyczne,
    oświetleniowe, kąty najazdu, prędkości, miejsca umieszczenia tablic,
    inne napisy na pojazdach, śrubki w tablicach, zabrudzenia, cienie...
    wychodzi raczej jakieś 70-80%.
    A miejsce zamontowania kamery nie jest dowolne - najlepiej uwzględnić go
    już przy projektowaniu drogi ;)

    --
    Mirek.

  • 22. Data: 2014-07-31 13:01:29
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

> [...]
    > raczej jakieś 70-80%.
    > A miejsce zamontowania kamery nie jest dowolne - najlepiej uwzględnić go już

    Oczywiście że to zależy od jakości (zachlapane blachy błotem).
    W przypadku dobrych warunków (czytelne tablice) dla programu i dobrego algotytmu
    jes możliwe osiągnięcie wyniku na poziomie 90%.

  • 23. Data: 2014-07-31 15:28:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Jul 2014 12:49:51 +0200, Mirek <i...@z...adres>
    wrote:
    > Ja to robiłem na dedykowanej kamerze ze sprzętowym "rozpoznawaczem".
    > 90% to nie osiąga - biorąc pod uwagę wszystkie warunki
    atmosferyczne,

    Mnie to by interesowało, czy to się nada do otwierania bramy tylko
    zarejestrowanym numerom...

    --
    Marek

  • 24. Data: 2014-07-31 16:41:43
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 31.07.2014 15:28, Marek wrote:

    > Mnie to by interesowało, czy to się nada do otwierania bramy tylko
    > zarejestrowanym numerom...

    Można... ale to wszystko zależy od sytuacji. Jeśli tych samochodów jest
    bardzo dużo i nie opłaca się je wyposażać w karty, piloty... dodatkowo
    jest możliwość otwarcia ręcznie... i nic się nie stanie jak raz na ruski
    rok otworzy nieuprawnionemu... to można.
    Przy mniejszej liczbie uprawnionych samochodów proponuję karty RFID i
    czytnik dalekiego zasięgu - funkcjonalność podobna a pewność większa.
    Przy mniejszym budżecie zwykły czytnik - ale wtedy trzeba odsunąć szybę
    i machnąć kartą przy słupku.

    --
    Mirek.

  • 25. Data: 2014-08-01 01:21:09
    Temat: monitorowanie bramy
    Od: s...@g...com

    Witam ponownie.
    Dziękuję za wszystkie wypowiedzi.
    Do kontrolowania, zbierania informacji prawdopodobnie posłuży mfi firmy ubiquiti, bo
    i tak już w sieci funkcjonuje.
    Rozwiązanie ma sprawdzać i rejestrować szerokość otwarcia bramy i sam fakt , że coś
    ja przekroczyło, a co to było, to już można podejrzeć na monitoringu obejmującym
    bramę.
    Teoretycznie brama ma foto komórkę i z niej bez problemu można zebrać informacje o
    przekroczeniu bramy, ale do sterowania otwieraniem w określonym stopniu optymalnym
    rozwiązaniem było by mierzenie odległości bramy od jej krancowego/zamkniętego
    położenia.
    Widzę dali erze w cenie ponad 1000 płn, które dają sygnał kompatybilny z mfi. Szukam
    w miarę możliwości najtańszego, który da rade to jakoś ogarnąć.

  • 26. Data: 2014-08-01 11:12:26
    Od: <k...@w...pl>

> [...]
    > dalekiego zasięgu - funkcjonalność podobna a pewność większa.
    > Przy mniejszym budżecie zwykły czytnik - ale wtedy trzeba odsunąć szybę i

    Popieram Mirka.
    Można zrobić bardzo wiele żeczy tylko budźet i czas.

    Jeżeli jesteś zinteresowany to pisz prywatnie. Tańsze niż kilka tysięcy za
    całość to to nie będzie.
    Chyba że umiesz programować, projektować elektronikę, ...

  • 27. Data: 2014-08-01 12:03:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 1 Aug 2014 11:12:26 +0200, <k...@w...pl> wrote:
    > Jeżeli jesteś zinteresowany to pisz prywatnie. Tańsze niż kilka
    tysięcy za
    > całość to to nie będzie.
    > Chyba że umiesz programować, projektować elektronikę, ...

    Nie, dziękuję, to już nie te czasy, dzisiaj chyba każdy sam już sobie
    "szyje"....

    --
    Marek