  • 11. Data: 2012-12-01 12:33:33
    Temat: Re: [n00b] pytanie z jawy
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 28.11.2012 kenobi <p...@g...com> napisał/a:
    [...]
    > (np w danej konkretnej sytuacji mam tablice[][] z pixelami ale zeby
    > to wyswietlic musze to opakowac w image pozniej wyswietlic, poniewaz
    > robie to w kazdej ramce to po prostu tworze nowy image za kazdym razem
    > nie przejmujac sie starym i nie zwalniajac go)

    Można używać tego samego Image (albo dwóch wykorzystywanych na
    przemian jeśli potrzebujesz doublebuffera) - będzie po prostu
    szybciej, każde tworzenie obiektu jak i późniejsze jego zwalnianie
    przez GC zajmuje czas, jeśli można tego uniknąć, to się po prostu
    unika :D

> [...]
    > pakujac to w najrozmaitsze obiekty po drodze zeby
    > cos zrobic wyswietlic, zapisac na dysk, itp
    > mam gwarancje ze dane te nie beda topornie kopiowane
    > tylko ze to wszystko beda lekkie operacje?
    >
    > tj czy jawie mozna zaufac ze nmie przejmujac sie
    > problemem zwalniania i problemem przekazywania i wrappowania poradzi
    > sobie on a tj nie wykona jakichs
    > masywnych duplikatow (albo jakichs innych pokrewnych
    > zarzynek). mam nadzieje ze moje pytanie jest
    > zrozumiale, a jesli nie i jawa moze wykonac taką zarzynkę to
    > prosilbym najlepiej o konkretny przyklad takiej zarzyny ze strony jawy. tnx

    W niektórych przypadkach konieczne jest "ręczne" zwalnianie obiektów,
    bo samo "wyjście poza zasięg" nie wystarcza, tak jest na przykład w
    Swingowym JFrame, utworzenie obiektu może byc powiązane z wewnętrznym
    utworzeniem nowego wątku i utworzeniem wielu wewnętrznych
    "eventhandlerów" i pomimo wyjścia odpowiedniej zmiennej z zasięgu
    obiekt jest zachowywany, bo jest po prostu na ekranie (niezależnie od
    tego czy jest akurat "visible"). Generalnie można ufać wbudowanemu GC
    ale trzeba mieć świadomość, że część API korzysta z wielowątkowości
    Javy (i część nie jest "thread safe") - wszystko jest w dokumentacji.

  • 12. Data: 2012-12-01 14:12:59
    Od: e...@g...com

    W dniu sobota, 1 grudnia 2012 06:17:26 UTC-5 użytkownik Baranosiu napisał:

    > A nawet wcześniej, w latach 60-tych (LISP)

    I tak dobrze, ze nie twierdze jak 80% osob, ze w XXI wieku. 40% twierdzi,
    ze wraz z .NET, drugie 40% ze wraz z JVM.

    Faktycznie, historie znam slabo, musze jednak przyznac. Pamietam glownie
    "co galy widzialy", no a z 60tych nie moge miec doswiadczen.

    --
    Edek

  • 13. Data: 2012-12-01 14:25:34
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 01.12.2012 e...@g...com <e...@g...com> napisał/a:

> [...]
    >
    > Faktycznie, historie znam slabo, musze jednak przyznac. Pamietam glownie
    > "co galy widzialy", no a z 60tych nie moge miec doswiadczen.

    Też nie mam doświadczeń z lat 60-tych :D ale w Lisp trochę rzeczy
    napisałem (i piszę nadal ale bardziej dla siebie niż komercyjnie) no
    to siłą rzeczy się dowiedziałem, bo praktycznie każdy podręcznik Lispa
    ma wstęp o "pionierskich czasach" :D

  • 14. Data: 2012-12-01 22:09:29
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Baranosiu" <r...@w...pl> napisał:

> [...]
    > napisałem (i piszę nadal ale bardziej dla siebie niż komercyjnie) no
    > to siłą rzeczy się dowiedziałem, bo praktycznie każdy podręcznik Lispa

    Nie samym Lispem lata60te zyly.
    Polecam zapoznanie sie z Simula67.
    W niej byly bezproblemowo zrealizowane dwa"paradygmaty"
    zarzadzania/zawiadowanie obiektami.
    1. Wartosciowy czyli taki jak w C++ (operator podstawienie := kopiuje obiekty)
    2. GC/owo referencyjny (operator ref, operator new i operator :- "podstawienia"
    referencji)

    PS: Nie jestem szczesliwy z mego wieku ;) , ale napewno z faktu dlugiego uzywania
    Algolu
    i nieco Simuli67 w praktyce.

    PS1: taki maly wtrecik:
    1963 Ole-Johan Dahl works on a new storage allocation scheme based on a two
    dimensional list
    of free areas.

    AK

  • 15. Data: 2012-12-01 23:07:40
    Od: e...@g...com

    W dniu sobota, 1 grudnia 2012 08:25:34 UTC-5 użytkownik Baranosiu napisał:
    > Dnia 01.12.2012 e...@g...com <e...@g...com> napisaďż˝/a:
    napisaďż˝/a:

    > Te� nie mam do�wiadcze� z lat 60-tych :D ale w Lisp troch� rzeczy
    > napisa�em (i pisz� nadal ale bardziej dla siebie ni� komercyjnie) no
    > to si�� rzeczy si� dowiedzia�em, bo praktycznie ka�dy podr�cznik Lispa
    > ma wst�p o "pionierskich czasach" :D

    Ze mna jest ten problem, ze nie mialem w zyciu podrecznika do Lispa w reku,
    chociaz swoje w jednym z lispow napisalem. Dzisiaj juz z trudem czytam.

    W ogole jestem jakis taki, ze do zadnego jezyka nie czytalem podrecznika,
    a znam ich dobre kilka. Tracic czas na podrecznik... :). Tak naprawde
    jedyna kniga, ktora cala lyknalem, bylo cos o SQLu od poczatku do konca,
    tak oprocz tego w temacie jezykow tylko czytalem fragmenty C++ Stroustrupa.

    Nie uwazam ksiazek w tych tematach za zbedne, pomimo to stosunek
    zysku (kilka odpowiedzi na pytania "dlaczego tak") do objetosci
    uwazam za zdecydowanie niekorzystny.

    --
    Edek

  • 16. Data: 2012-12-01 23:14:58
    Od: e...@g...com

    W dniu piątek, 30 listopada 2012 17:35:48 UTC-5 użytkownik AK napisał:

    > Edziu, doucz sie historii.

    Nie chce mi sie...

    --
    Edek

  • 17. Data: 2012-12-03 04:15:44
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

> [...]
    > Nie uwazam ksiazek w tych tematach za zbedne, pomimo to stosunek
    > zysku (kilka odpowiedzi na pytania "dlaczego tak") do objetosci

    Czytanie dobrego podręcznika leczy z tzw. nieświadomej niekompetencji,
    bo można nawet nie wiedzieć, że czegoś się nie wie.
    Osobiście rozdzielam pojęcie "znam język" od "piszę w tym języku
    programy", na przykład zdarza mi się pisać całkiem spore kawałki kodu
    w PHP ale wcale nie twierdzę, że znam ten język. Uważam że "znam
    język" jeśli znam i swobodnie posługuję się *wszystkimi* mechanizmami
    i konstrukcjami tego języka (i przy okazji orientuję się w układzie i
    możliwościach biblioteki standardowej). Można przecież pisać w C++ nie
    wiedząc co to klasa czy wzorzec i mozna pisać w Lispie nie wiedząc co
    to lambda czy makro rozwijane w czasie wykonania - owszem, program
    zadziała, ale moim zdaniem to za mało aby powiedzieć "znam język" :D

    A podręcznik służy do nauki - oczywiste jest, że korzysta się z niego
    inaczej niż powiedzmy z "Nad Niemnem", no ale metody uczenia się to
    już nie ta grupa :D

    Inna rzecz, że większość popularnych języków programowania niewiele
    różni się konceptualnie, a jedynie składnią i biblioteką standardową,
    spróbuj nauczyć się na przykład Prologa (i bez oszukiwania, tutoriale
    to też podręczniki, tyle że w innej formie :D).

  • 18. Data: 2012-12-03 04:34:15
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 01.12.2012 AK <n...@n...com> napisał/a:

    > Nie samym Lispem lata60te zyly.
    > Polecam zapoznanie sie z Simula67.

    Wiem, wiem, dużo tego było, pisałem tylko o pierwszym garbage
    collectorze (doczytawszy teraz na angielskiej Wikipedii - to był John
    McCarthy i rok 1959). A pomijając niskopoziomowe assemblery, to Lisp
    jest drugim co do wieku językiem programowania (pierwszy był Fortran)
    i "żyje" do dzisiaj :D

  • 19. Data: 2012-12-03 09:11:31
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Baranosiu" <r...@w...pl> napisał:

    > (pierwszy był Fortran)

    Niestety :( Badziewie straaaszne.

    > i "żyje" do dzisiaj :D

    Cale szczescie przeszedl totalna reinkarnacje.

    PS: ..a poprzednia Twoja notka super. Moze "nie wszystko stracone"
    wsrod Modych Zadluzonych z Wielkich Miast" ? :) bo jak widac
    sa prawdziwe rodzynki uzywajace ksiazek i ceniace historie - a ona tak
    jak napisales pozwala uniknac nieswiadomej niekompetencji
    (w "mych czasach" nazywanej bardziej swojsko zwykla glupota...;)

    AK