  • 41. Data: 2013-08-28 15:22:05
    Temat: Re: neonówki
    Od: k...@g...com

    Trochę racji masz.

  • 42. Data: 2013-08-28 19:48:02
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 28.08.2013 13:59, JanuszK2 pisze:

    > Nie da się nic wsadzić, bo właśnie wetknięta jest tam rura.
    > A z tego co pamiętam to kręcić można tylko w jedną stronę-
    > (ktoś pisał wyżej, ze w obie)
    > Janusz

    Kręć w jedną stronę, jak nie idzie to trochę mocniej w drugą, jak nie
    pójdzie to jeszcze mocniej w pierwszą i tak aż do skutku, albo ukręcenia.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 43. Data: 2013-08-29 12:01:50
    Od: Jingiel <x...@x...pl>

    W dniu 2013-08-28 08:30, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > widzę, że nikt tu syfem się nie zajmuje, tylko ja muszę...
    >
    > właśnie o to chodziło, że nie można dowolnie kręcić bo jak się pokręci w
    > złą stronę to gniazdko na końcu rury się urywa...

    Bo stare i pracowało w środowisku wilgotnym.

    Jingiel

  • 44. Data: 2013-08-29 12:59:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-08-29 12:01, Jingiel pisze:

    > Bo stare i pracowało w środowisku wilgotnym.

    Hm :-P

    U rodziców w szklarni lampy wiszą już ponad 40 lat.
    Jak to w szklarniach: opryski, środki chemiczne. Stosowało się
    siarkowanie oparami siarki. Od kilkunastu lat już nie ma co-którejś
    szyby (szklarnia nieużywana), ale w zeszłym roku bez problemu wyjmowałem
    rury, przekładałem do innych pomieszczeń i nadal świecą. W szklarni
    zresztą oświetlenie działa, co prawda nie wszystkie rury świecą, ale ok.
    połowa działa.
    Zwykłe polskie lampy z przełomu lat 60/70-tych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 45. Data: 2013-08-29 14:52:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >świecą, ale ok. połowa działa.
    >Zwykłe polskie lampy z przełomu lat 60/70-tych.

    Hm, musieli chyba bardzo malo uzywac, albo wymieniali na biezaco i
    nawet o tym nie wiesz.
    Bo swietlowkom w czesci zasadniczej atmosfera nie szkodzi (za to
    szkodzi calemu osprzetowi i polaczeniom), ale rury maja jednak
    ograniczona zywotnosc.
    Nie chce mi sie wierzyc aby przetrwaly 40-50 lat.

    Tam jeszcze pieczatki na rurach powinny byc - nie ma tam jakiejs daty,
    nazwy (firmy zlikwidowanej 20 lat temu) itp ?

    J.

  • 46. Data: 2013-08-29 16:28:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-08-29 14:52, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Tam jeszcze pieczatki na rurach powinny byc - nie ma tam jakiejs daty,
    > nazwy (firmy zlikwidowanej 20 lat temu) itp ?

    Używane były sporadycznie - kilka razy w roku. Cała instalacja była
    robiona kablem okrągłym, w "starym" szczelnym stylu - jak w piwnicach -
    czyli np. szczelne metalowe puszki z gumowymi przelotkami, obrotowe
    szczelne wyłączniki.
    Świetlówki nie były wymieniane. Było ich dużo więcej, niż potrzeba, więc
    jak jakaś padała, to tak już zostawało.

    Będę tam końcem września. Jak nie zapomnę, to sprawdzę i może gdzieś
    zapodam jakieś fotki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 47. Data: 2013-08-29 16:33:46
    Temat: Re: neon?wki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup
    >ooo widzisz, kuśwa wreszcie zrozumiałem, jak to działa :)
    >Zawsze się zastanawiałem, po jaką cholerę tam jest ten dławik i ten
    >zapłonnik. A tu proszę takie ładne wyjaśnienie.

    >Kolegom wychowanym na armachdziewiątych, androidach, obudowach begiea
    >i innych dziwactwach polecam szczególnie :)

    A po co ? To sie teraz robi inaczej. Moze i na procesorach :-)
    Przydac sie moze na egzaminie SEP :-)

    No dobra, na swiecie sie robi, u nas ciagle stosuje stare, tanie
    rozwiazania :-)
    J.

  • 48. Data: 2013-08-29 16:35:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" napisał w wiadomości
    >widzę, że nikt tu syfem się nie zajmuje, tylko ja muszę...
    >właśnie o to chodziło, że nie można dowolnie kręcić bo jak się
    >pokręci w złą stronę to gniazdko na końcu rury się urywa...

    Po pierwsze - nalezy uzywac prawidlowej nazwy.

    Po drugie ... hm, te gniazdka to chyba w obie strony dzialaja ..

    J.

  • 49. Data: 2013-08-29 18:49:07
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 29.08.2013 16:35, J.F pisze:

    > Po pierwsze - nalezy uzywac prawidlowej nazwy.
    >
    > Po drugie ... hm, te gniazdka to chyba w obie strony dzialaja ..
    >
    > J.

    No niestety są takie, co tylko w jedną stronę. Sam kiedyś o mało nie
    ukręciłem rury, zanim wpadłem na pomysł kręcenia w drugą stronę.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 50. Data: 2013-08-30 07:28:15
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No niestety są takie, co tylko w jedną stronę. Sam kiedyś o mało nie
    > ukręciłem rury, zanim wpadłem na pomysł kręcenia w drugą stronę.

    Myślisz, że producenci będą się pier....ć z prawymi i lewymi gniazdkami?
    Żeby zrobić taką lampę, w której trzeba będzie obracać świetlówkę w
    jedną stronę to muszą być zamontowane dwa różne gniazda, które różnią
    się kierunkiem obrotu, jedno w lewą, a drugie w prawą stronę. Z punktu
    widzenia producenta jest to po prostu nieekonomiczne (dodatkowe
    magazynowanie części zarówno w magazynie jak i przy stanowiskach pracy,
    dodatkowa logistyka, dodatkowe szkolenia pracowników, czas poświęcony na
    kontrole czy aby napewno zamontowano dwa różne gniazda oraz czas na
    usuwanie pomyłem pracowników).
    Dlatego też raczej we wszystkich lampach ze świertlówkami rurowymi można
    je obracać w dowolną stronę, bo wtedy jest montowany jeden uniwersalny
    element po prawej jak i po lewej stronie.
    Możliwe, że natknąłeś się na lampę, w której gnizado uległo uszkodzewniu
    (przegrzało się czy skorodowało). Często się tak zdarza w starych
    oprawach, że nie można obrócić świetlówki i "puszcza" dopiero po kilku
    próbach raz w lewo, raz w prawo.