  • 11. Data: 2009-05-02 22:08:49
    Temat: Re: [news] oszukali (?) operatora sieci komórkowej
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 02 May 2009 13:05:24 +0200, TGor napisał(a):

    > Obawiam się, że armata, którą wytoczono na paru łonabispryciarzy będzie
    > jednak odpalona i chłopaki mogą się bronić, że karty kupili legalnie i
    > opłacali rachunki sumiennie (no, naruszyli warunki umowy, ale za to nie
    > idzie się siedzieć, tylko op wyłącza telefon). Sąd powoła ekspertów a
    > oni będą z Plusa.

    ZTCW to rachunki już dawno nie wchodzą w rachubę, bo już dawno nikt nie
    używal w tym interesie kart abo, zresztą karty abo to teraz najdroższym
    spobem korzystania z komórki.
    To były - po raz kolejny podkreślam - ZTCW - karty prepaidowe, gdzie już w
    ogóle nie ma mowy o naruszeniu umowy. Owszem, regulamin świadczenia usług
    jest naruszany, ale JEŻELI sąd uzna, że skoro operator FCT płacił dokładnie
    takie same stawki jak każdy z nas kupujący kartę w kiosku, to nie ma mowy o
    działaniu na szkodę operatora (bo albo wszyscy użytkownicy pp działają na
    szkodę abo żaden, tertium non datur), to już krok do wpisu do rejestru
    klauzul zabronionych. Jak powiedziałem - będzie conajmniej śmiesznie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 12. Data: 2009-05-03 07:31:05
    Od: TGor <g...@w...peel>

    Waldek Godel pisze:

    > ZTCW to rachunki już dawno nie wchodzą w rachubę, bo już dawno nikt nie
    > używal w tym interesie kart abo, zresztą karty abo to teraz najdroższym

    Ajajaj. Niedoczytałem? Naiwnie i niewinnie założyłem, że skoro "działali
    na szkodę" to musi podpisali umowę, więc płacili abonament?
    No to, jak piszesz, poczekamy. ("Pan spocznie, pan poczeka, zaraz się
    załatwi." ;-) )
    TG

  • 13. Data: 2009-05-03 09:51:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 May 2009 19:25:34 +0100, Waldek Godel wrote:

    >W zasadzie to nie ma znaczenia - ale że sądy są w zasadzie antytechniczne,
    >to nie lubią się babrać w takich sprawach. Więc to naprawdę może zadziałać
    >jako precedens - wygodniej jest się oprzeć na istniejących orzeczeniach

    Ale co ma do sprawy lubia czy nie lubia ?

    Pytanie raczej jest jest jak zadecyduje SN, bo pewnie sprawa tam
    dotrze, i ile delikwenci posiedza przed wyrokiem :-)
    No i ewentualnie ile bedzie nas podatnikow kosztowac nadgorliwosc
    prokuratora ...

    J.

  • 14. Data: 2009-05-03 10:08:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 03 May 2009 11:51:14 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale co ma do sprawy lubia czy nie lubia ?

    To, że jeżeli będzie gotowe uzasadnienie prawomocnego wyroku w jednej
    sprawie - to jest duże prawdopodobieństwo, że kolejne sądy poprzestaną na
    sprawdzeniu, czy kolejna sprawa pasuje do uzasadnienia i polecą według
    szablonu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 15. Data: 2009-05-03 13:16:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 May 2009 11:08:42 +0100, Waldek Godel wrote:

> [...]
    >sprawie - to jest duże prawdopodobieństwo, że kolejne sądy poprzestaną na
    >sprawdzeniu, czy kolejna sprawa pasuje do uzasadnienia i polecą według

    Ale poki nie ma, to zajac sprawa sie musza, chocby bardzo nie lubili
    :-)

    J.

  • 16. Data: 2009-05-03 14:00:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 03 May 2009 15:16:52 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale poki nie ma, to zajac sprawa sie musza, chocby bardzo nie lubili
    > :-)

    Chyba się nie bardzo przyłożyłeś do przeczytania tekstów powyżej. Chodzi o
    to, że cała zadyma najprawdopodobniej przyniesie zgrywusom jeszcze więcej
    strat - jeżeli facet wygra (a ma ogromne szanse) to natychmiast pozostali
    fct-ciarze wykorzystają to orzeczenie do zalegalizowania swoich farm i
    skończy się wyłączanie simów, zgrywusi nie będa mieli innego wyjścia jak
    obniżenie opłat za zakańczanie połączeń do poziomu nieopłacalności FCT.
    A wystarczyło siedzieć cicho i robić swoje.

    BTW - przez cały ten popaprany układ na rynku nie ma normalnych taryf w pp,
    tylko jakieś debilne pakiety typu wykup za 5 zł pakiet 5000 minut do
    wykorzystania w niedzielę palmową między 12:00 a 12:01 - czyli priorytetem
    było utrudnianie życia fct-ciarzom a nie ułatwienie uzytkownikom.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 17. Data: 2009-05-03 16:21:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 May 2009 15:00:31 +0100, Waldek Godel wrote:
> [...]
    >strat - jeżeli facet wygra (a ma ogromne szanse) to natychmiast pozostali
    >fct-ciarze wykorzystają to orzeczenie do zalegalizowania swoich farm i

    miedzy uniewinnieniem w sprawie karnej, a zalegalizowaniem korzystania
    sprzecznego z umowa, a jeszcze wygraniem jakiegos wysokiego
    odszkodowania za wylaczenie SIM w sprawie cywilnej jest spora
    roznica..

    >zgrywusi nie będa mieli innego wyjścia jak
    >obniżenie opłat za zakańczanie połączeń do poziomu nieopłacalności FCT.
    >A wystarczyło siedzieć cicho i robić swoje.

    Obnizki MTR i tak maja miejsce, pani Prezes robi swoje.
    Zanim sie sprawy sadowe zakoncza nieoplacalnosc moze byc juz faktem.

    A na razie jest sygnal - kto bedzie tak robil, pojdzie siedziec :-)

> [...]
    >wykorzystania w niedzielę palmową między 12:00 a 12:01 - czyli priorytetem
    >było utrudnianie życia fct-ciarzom a nie ułatwienie uzytkownikom.

    Albo jednak prorytetem byl normalny zarobek - przyciagnac klienta
    obiecujac mu znacznie wiecej niz bedzie mogl wykorzystac ..

    J.

  • 18. Data: 2009-05-03 16:55:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 03 May 2009 18:21:51 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > sprzecznego z umowa, a jeszcze wygraniem jakiegos wysokiego
    > odszkodowania za wylaczenie SIM w sprawie cywilnej jest spora

    Sprawa karna jest o działanie na szkodę operatora. Skoro sąd orzeknie, że
    nie ma takiego działania (jeżeli tak orzeknie) to otwiera to drogę do
    wystąpienia o uznanie klauzuli zakazującej uzywania sim w FCT za
    nieuzasadnioną i dodanie jej do rejestru klauzul zabronionych. Będzie to
    znacznie łatwiejsze niż teraz, gdzie lobby operatorów usiłuje przeforsować
    jakie to jest strasznie przestępcze.

    > Obnizki MTR i tak maja miejsce, pani Prezes robi swoje.
    > Zanim sie sprawy sadowe zakoncza nieoplacalnosc moze byc juz faktem.

    true

    > A na razie jest sygnal - kto bedzie tak robil, pojdzie siedziec :-)

    Na razie to jest sygnał - CBŚ, policja i prokuratura to idioci, jeżeli masz
    odpowiednio dużo kasy oraz odpowiednio skomplikowaną technicznie dziedzinę
    działania - możesz zastraszyć każdego

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 19. Data: 2009-05-03 21:09:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 May 2009 17:55:31 +0100, Waldek Godel wrote:

    >Na razie to jest sygnał - CBŚ, policja i prokuratura to idioci, jeżeli masz
    >odpowiednio dużo kasy oraz odpowiednio skomplikowaną technicznie dziedzinę
    >działania - możesz zastraszyć każdego

    Sugerujesz ze zaplacili policjantom i prokuratorom ?
    Czy moze telefony im dali do testowania ? :-)

    Zglosili "narazenie na milionowe koszta", to sobie policjanci nabijaja
    statystyki. Latwiej im przekazac sprawe prokuraturze niz tlumaczyc ze
    nie ma przestepstwa :-)

    J.

  • 20. Data: 2009-05-03 22:00:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 03 May 2009 23:09:28 +0200, J.F. napisał(a):

    > Sugerujesz ze zaplacili policjantom i prokuratorom ?

    Nie, zrobili to w sposób oficjalny - zapłacili prawnikom którzy wypocili
    paszkwil mający na celu uprawdopodobnienie popełnienia przestępstwa, a
    idioci z CBŚ i prokuratury łyknęli to jak młody rekin ciepłe kluchy.
    Bo tak to się zwykle robi. W efekcie prokuratura i policja jest zajęta
    ściganiem "groźnych przestępców", tych od FCT i np. takich:
    http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/200904
    03/SLUPSK/635032665
    W związku z tym, że policja ściga takich terrorystów, nie licz, że zajmą
    się błahostką jak twój skradziony samochód czy zabrana w ulicznym rozboju
    komórka - jak widzisz ma na głowie sprawy naprawdę poważne.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.