  • 21. Data: 2009-05-04 07:25:07
    Temat: Re: [news] oszukali (?) operatora sieci komórkowej
    Od: Marx <M...@n...com>

    Problemem jest chyba to, ze dzialalnosc FCT to dzialalnosc
    telekomunikacyjna, ktora naklada sporo obowiazkow na operatora (m.inn.
    skladowanie logow i dostep do nich). I za to, a nie za rzekome straty,
    mozna beknac.
    Marx

  • 22. Data: 2009-05-04 08:53:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 04 May 2009 09:25:07 +0200, Marx napisał(a):

> [...]
    > telekomunikacyjna, ktora naklada sporo obowiazkow na operatora (m.inn.
    > skladowanie logow i dostep do nich). I za to, a nie za rzekome straty,

    To jest rzecz całkowicie komputerowa - logi to absolutnie żaden problem.
    Tym bardziej, że terminowanie FCT jest sprzedawane na wolnym rynku na
    minuty i trzeba do dokładnie rozliczać - kto, co i za ile.

    Cały problem w tym, że operatorzy chcą kasować tanio swoich klientów (bo
    muszą jakoś konkurować z innymi zgrywusami) i dużo od innych, zwłaszcza za
    połączenia międzynarodowe, bo to miło trzepać dużą kasę.
    Przypomnę jeszcze jak likwidowano monopol TPSA na międzynarodowe, to Era
    była pierwsza, wręcz przez kilka miesięcy łamiąc prawo bo kierowała do
    własnego międzynarodowego VOIPa normalny ruch komutowany który jeszcze
    przez jakiś czas musiał iść przez TPSA. Ale jak ktoś inny tak robi - to
    jest terrorystą i należy na niego nasłać brygadę w kominiarkach.

    Zresztą - to jest złoty interes. Jak policja zrobi efceciarzom kipisz,
    rozpieprzy całą firmę i zabierze komputery jako dowody, to będzie czysty
    zysk dla zgrywusów. Jak później pozwany wygra w sądzie i zażąda milionowych
    odszkodowań za zniszczenie firmy i utracone dochody to przecież nie
    operator zapłaci to odszkodowanie, tylko państwo, czyli ja zapłacę, ty
    zapłacisz, wszyscy zapłacimy. Czyli wszyscy zapłacimy za wyższe dochody
    Plusa, Ery, Orange... I to w majestacie prawa.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 23. Data: 2009-05-04 08:54:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Marx <M...@n...com> writes:

> [...]
    > telekomunikacyjna, ktora naklada sporo obowiazkow na operatora (m.inn.
    > skladowanie logow i dostep do nich). I za to, a nie za rzekome straty,

    I za pirackie windowsy i takie tam. Paragraf sie znajdzie...

    MJ

  • 24. Data: 2009-05-04 10:04:09
    Od: Marx <M...@n...com>

    Waldek Godel pisze:

    > To jest rzecz całkowicie komputerowa - logi to absolutnie żaden problem.
    Ich brak - to jest problem. Brak dostepu ze strony sluzb specjalnych -
    to jest problem. Jak jakis terrorysta czy porywacz zadzwoni przez taka
    bramke, to ciekawe jak go namierzyc?

    A podobne sytuacje sa na porzadku dziennym, jedzie sie np do Biedronki
    czy innego Lidla i masz np przy promocji cukru "zakup tylko w ilosciach
    detalicznych". Calej palety nie probowalem kupowac, ale ciekawe czy
    gdyby mi odmowili, wygralbym przed sadem...

    Marx

  • 25. Data: 2009-05-04 10:29:52
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com>

> [...]
    > detalicznych". Calej palety nie probowalem kupowac, ale ciekawe czy
    > gdyby mi odmowili, wygralbym przed sadem...

    Skoro jest takie prawo (handlowe)

    --
    PS. nudzi mi się

  • 26. Data: 2009-05-05 16:33:55
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Waldek Godel napisał(a) w wiadomości: ...
    >Dnia Mon, 04 May 2009 09:25:07 +0200, Marx napisał(a):
    >
    >Zresztą - to jest złoty interes. Jak policja zrobi efceciarzom kipisz,
    >rozpieprzy całą firmę i zabierze komputery jako dowody, [...]

    Niestety policja tak robi a potem długo nie oddaje. Osobiście znam
    ofiary takiej nadgorliwości. Jedyną ich "winą" było to, że znali
    podejrzanych.
    Podobnie jak było z nękaniem sprzedających dopalacze. Kontrola nie po
    to aby coś skontrolować ale sparaliżować pracę firmy.

    Tu sprawa karna nie ma sensu - niepotrzebnie ludzi trzymają.
    Ale dla mnie sprawa powinna tak wyglądać - była umowa? Była. Nawet
    pre-paid to też umowa zawarta w chwili pierwszego skorzystania z karty.
    Sprawa wyłącznie cywilna i niech goście oddają kasę z odsetkami i koniec.

    Arek

  • 27. Data: 2009-05-05 18:51:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 5 May 2009 18:33:55 +0200, Arek napisał(a):

    > Sprawa wyłącznie cywilna i niech goście oddają kasę z odsetkami i koniec.

    JAKĄ kasę? Przecież płacili, jak każdy, wg. cennika.
    Jeżeli masz rację - operator może pozwać Cię do sądu o spowodowanie strat.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 28. Data: 2009-05-09 18:15:21
    Od: "Ben" <i...@g...pl>

    > Użytkownik "D@niel" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    pełniejsza informacja na ten temat jest tutaj

    http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34975,6551437,Plus
    _na_milionowym_minusie.html