  • 11. Data: 2014-11-02 15:23:02
    Temat: Re: niedowiarkom
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 02 Nov 2014 14:37:57 +0100, ApostatA napisał(a):

    > 1600 zł to kupa kasy

    Odliczamy VAT - zostaje 1300.
    Odliczamy marżę detalisty (dosyć niską) - zostaje około 1100
    Potem fundusz gwarancyjny (bardzo optymistyczny) - 1000 zł

    Zakładamy, że przygotowanie produktu trwa pół roku (w praktyce to
    niemożliwe, ale zagnijmy czasoprzestrzeń) - czyli trzeba przemnożyć płace
    wszystkich pracowników (w szczególności solidne płace inżynierów
    projektujących urządzenie), czynsz za biuro, prąd, telefony, zusy i
    wszystkie inne koszta za te miesiące. Potem podzielić to przez liczbę
    egzemplarzy które się sprzedadzą w kraju.

    Wypadałoby też policzyć jeszcze koszta marketingu, reklam, darmowych
    egzemplarzy dla dziennikarzy - w końcu ludzie nie kupią produktu o którym
    nikt nie wie.
    Potem transport z Chin, koszta produkcji (nawet chińczyk nie pracuje już za
    miskę ryżu) - i jak na części zostanie z 500 zł, to już będzie ogromny
    sukces (albo zbyt optymistyczne założenia sprzedaży).

    No to teraz czekamy na listę elementów za 500 zł z których powstanie
    porządne urządzenie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Podczas zażartej kłótni w Internecie nigdy nie atakuj oponenta za jego

  • 12. Data: 2014-11-02 16:21:01
    Od: ApostatA <n...@w...pl>

    W dniu 2014-11-02 o 15:23, Waldek Godel pisze:
    > Odliczamy VAT - zostaje 1300.

    zapomniałem dodać - netto.

    --
    "...tylko ludzie ku..."

  • 13. Data: 2014-11-02 16:21:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Nov 2014 14:23:02 +0000, Waldek Godel napisał(a):

> [...]

    > niemożliwe, ale zagnijmy czasoprzestrzeń) - czyli trzeba przemnożyć płace
    > wszystkich pracowników (w szczególności solidne płace inżynierów

    Wszystkich z przygotowania produkcji.

    > projektujących urządzenie), czynsz za biuro, prąd, telefony, zusy i
    > wszystkie inne koszta za te miesiące. Potem podzielić to przez liczbę
    > egzemplarzy które się sprzedadzą w kraju.

    Np przez milion ...

    > Potem transport z Chin, koszta produkcji (nawet chińczyk nie pracuje już za
    > miskę ryżu) - i jak na części zostanie z 500 zł, to już będzie ogromny
    > sukces (albo zbyt optymistyczne założenia sprzedaży).

    Ale to samo dotyczy wszystkich telefonow. A 1600zl to raczej gorna
    polka niz dolna ... skoro udaje sie dostarczyc telefon za 100zl, to o
    ile lepszy moze byc telefon za 1600 zl ?

    J.

  • 14. Data: 2014-11-02 16:22:46
    Od: "paskuda03" <p...@b...invalid.org>

    > 1600 zł to kupa kasy

    No niemało za wyrób tak cienki.
    Ale to tylko 0,5 Ajfona 6 w wersji 16 GB
    że się tak wyrażę ;-)

    --
    Paskuda03

  • 15. Data: 2014-11-02 16:31:18
    Od: ApostatA <n...@w...pl>

    W dniu 2014-11-02 o 16:22, paskuda03 pisze:

    > No niemało za wyrób tak cienki.
    > Ale to tylko 0,5 Ajfona 6 w wersji 16 GB
    > że się tak wyrażę ;-)

    Oppo ma byćw USA za 500 USD, ajfon 6 (4,7'') kosztuje ok 820. Mocno bym
    się zastanawił.... w USA bo u nas wiadomo, za pol roku oppo bedzie
    dodawany do czipsów a ajfon dalej 4K ;)

    --
    "...tylko ludzie ku..."

  • 16. Data: 2014-11-02 17:31:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "paskuda03" <p...@b...invalid.org> napisał w wiadomości
    > Dla tych co twierdzą że inżynierowie z Chin tylko
    > kopiują cudze pomysły i za grosz nie mają inwencji.
    > http://global.oppo.com/en/products/r5/

    A mógłbyś mnie wtajemniczyć na czym tu polegać
    ma ta "inwencja"? Bo ten telefon wygląda jak inne.
    I z pewnością również pracuje jak inne... Więc?

  • 17. Data: 2014-11-02 17:54:41
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "paskuda03" <p...@b...invalid.org> napisał w wiadomości

    >A mógłbyś mnie wtajemniczyć na czym tu polegać
    >ma ta "inwencja"? Bo ten telefon wygląda jak inne.

    No.

    >I z pewnością również pracuje jak inne... Więc?

    No skoro wygląda na pewno i pracuje.

    Tylko, które są te inne, te za stówkę, czy te za 2.5k?

  • 18. Data: 2014-11-02 18:39:50
    Od: "paskuda03" <p...@b...invalid.org>

    > A mógłbyś mnie wtajemniczyć na czym tu polegać
    > ma ta "inwencja"? Bo ten telefon wygląda jak inne.
    > I z pewnością również pracuje jak inne... Więc?

    Dla niektórych może to być szokująca informacja.
    Nie wymaga żadnego specjalistycznego oprogramowania
    żeby wgrać lub zgrać pliki z / na telefon lub z / na kartę pamięci ?

    --
    Paskuda03

  • 19. Data: 2014-11-02 21:17:37
    Od: the predatory capitalism will destroy our planet <p...@a...predatory.capitalism.invalid>

    Zalozyciel http://tinyurl.com/llbspoo

    --
    NISZCZ HIENY KAPITALISTYCZNE!
    https://tr.im/9341c
    https://tr.im/c3d23
    https://tr.im/bea57
    https://tr.im/3b2c9
    _gm__gz,
    ,Z\/` 'c\.
    /,! '[W
    ]!] . []
    ] ] .-==- b]
    ]i ~ -==== !]-
    ] ~~ -![
    W d`
    'b W
    i[ 'M
    ]. ~ 4.
    ] -'[
    d -= b
    M! @
    @ `-D
    ]@ -]A
    @P , , . '@
    M| ~` '` /]@
    _._. Y ciP
    ,g/G/~Vi ![ '-V[
    ,Z~_/`- b@_ ,[ -` [
    _v4Tv/ .m/TGs,2V~-i ] \/.[
    ,vf ,(f `'iY.A / -[,z --=-__
    ,gY` v)` \-.@! ,--]Wf =/`,~N
    ,gY` id / b@[ -/ ]M (b.
    vf| - t[ !,i@P! ' ][. /`YZ~V,c.
    if, ' , ,(] ]'@` ]b `'/@. `'*W.
    K ,)`-'Z _ _ -/i@ i ' @Y |4t /Vmv.
    b gz/-Z`'` @ - ] -P] ` , i ,!W ]@ ',/M.-
    [ gZ\ ]! * i[ ! Z!d, ]- [W ~ \ ] X8.\
    ,[ '7v` A 'i ` - !' ] [@./ , ,] 4/c-
    ] !i- `][ ,] ' e!] i - . m ! 'W =
    W s-=` ][ !A /- ] W= ][!
    A -Z- @- -! P ,A, , ] ,@
    [ '- ,/4. !' Z` [ . W g`/[
    Y.- ' /[ . ,/ !.'c/b-
    Vi'- ' ! ! / ' `` @[
    'e. ] , . v @[
    Vs. '. .- ` / @`
    '5c. \ ! , --@.
    \Zs `-. '- \ - -A
    '\. - . ' ' - ` .-, = 'i[
    'e. -' - , -` ,/ !vi\ v i*`
    Vs -! -- ' v` ,'.-'/ _/`\`
    'G. ' ! '- / '.c\,` vfm/ -
    !i ` -. ,` ` , `'c ,z7!.` -
    Yi ' - ! . ,`` - - !` ,zL'`
    b i , - - ' - , - - ,Z|!`
    Y ` \- , , '- ` , . ,Z7
    8 -- . ` -` .'.- -P
    ] ] -, . - , ,[
    ]. Y- ' / 8
    i| ,' - ` . - ' W
    ` , - - , , K

    the.unacceptable.face.of.predatory.capitalism@abolis
    h.predatory.capitalism.invalid
    campeao - abolish predatory capitalism
    n...@e...response

    USrael biggest imperialist and worst mass murderer of the world
    u...@t...worl
    d.invalid
    n...@e...response
    campeao - abolish predatory capitalism

    today predatory-capitalism is murder of civilization

  • 20. Data: 2014-11-02 22:20:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Dla niektórych może to być szokująca informacja.
    > Nie wymaga żadnego specjalistycznego oprogramowania
    > żeby wgrać lub zgrać pliki z / na telefon lub z / na kartę pamięci ?

    No ale byle co z Andkiem na pokładzie za 300zł
    też nie wymaga, więc co to za innowacja/inwencja?