  • 1. Data: 2010-06-15 09:18:36
    Temat: niepokojacy odglos pracy silnika
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Pacjent vw polo 1,9 SDI 1999r
    Wczoraj zauwazylem, a raczej uslyszalem, dziwny, dosc glosny dzwiek podczas
    pracy na biegu jalowym. W kabinie slabiutko to slychac, wiec nie wiem czy
    podczas jazdy tez jest. Taki nieregularny jakby stukot, chrobot (nie wiem jak
    to okreslic), dochodzacy chyba z okolicy alternatora, ale trudno jednoznacznie
    okreslic. Troche tak jakby cos sie poluzowalo. Nasuwa mi sie porownanie, ze
    gdyby jakas srubka podskakiwala sobie na dolnej oslonie silnika, to dawalaby
    podobny dzwiek (ale jednak nie tak glosny). Dzis jade z tym do mechanika, ale
    chcialbym wczesniej wiedziec, co to moze byc? Sam silnik wydaje sie pracowac
    tak jak zwykle - jednostajny, mily dla ucha pomruk:)
    Ok pol roku temu zmienialem napinacz, pasek klinowy, rolke. Nie zmienialem
    sprzegla na alternatorze, bo ponoc bylo ok. Rozrzad robiony 25 tys km temu.
    Bede wdzieczny za sugestie,
    pozdr
    klechu

  • 2. Data: 2010-06-15 09:56:17
    Temat: Re: niepokojacy odglos pracy silnika
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    czy te odgłosy ustępują po wciśnięciu sprzęgła?

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-06-15 10:11:54
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    > czy te odgłosy ustępują po wciśnięciu sprzęgła?
    > --
    > krzysiek82

    Po wcisnieciu sprzegla bez zmian

    klechu

  • 4. Data: 2010-06-15 10:33:45
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    klechu pisze:
    > Po wcisnieciu sprzegla bez zmian

    hmm w takim razie nic od strony skrzyni, nic się tutaj nie wywróży musi
    to ocenić mechanik.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-06-15 10:34:37
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    > hmm w takim razie nic od strony skrzyni, nic się tutaj nie wywróży musi
    > to ocenić mechanik.
    > --
    > krzysiek82

    Ok, to chyba lepiej ze nic od strony skrzyni:)
    dzieki, pozdr
    klechu

  • 6. Data: 2010-06-15 16:57:23
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    > Bede wdzieczny za sugestie,
    > pozdr
    > klechu

    1.9 SDI i przyjemny pomruk? Bez jaj ;)
    Natomiast moze byc jakies lozysko, moze w alternatorze wlasnie?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 7. Data: 2010-06-15 17:07:10
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-06-15 09:18, klechu pisze:

> [...]
    > sprzegla na alternatorze, bo ponoc bylo ok. Rozrzad robiony 25 tys km temu.

    No i właśnie moim zdaniem "koło z wolnym kołem" odeszło do krainy
    wiecznych łowów ;) ewentualnie mogą też dogorywać łożyska w alternatorze.

    Pozdrawiam !!

  • 8. Data: 2010-06-15 21:52:06
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    > 1.9 SDI i przyjemny pomruk? Bez jaj ;)

    No mnie sie serio podoba ;) A ostatnio znajomy podczas dluzszej trasy mowi "ale
    Ci ten silnik ladnie mruczy" :)

    > Natomiast moze byc jakies lozysko, moze w alternatorze wlasnie?

    Jutro odstawiam auto do warsztatu. Wstepnie mechanik mowil ze moze byc wlasnie
    lozyzko w alternatorze, albo napinacz paska rozrzadu, bo pasek jakis taki
    wytarty

    > Pozdrawiam - Darek.
    Również - Klechu