  • 1. Data: 2013-01-21 17:37:32
    Temat: nowa kategoria A2 18lat
    Od: gosiac <xgoosia@_NOSPAM_interia.pl>

    Według nowych przepisów zdawania prawa jazdy od 18 lat jest dozwolone
    prawko A2 które upoważnia cytuję: "do prowadzenia motocykli o mocy
    nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,2
    kW/kg oraz niepochodzące od pojazdów o mocy przekraczającej dwukrotność
    mocy takiego motocykla"
    Ponieważ dopiero poznaję tematykę motocykli, chciałam prosić o
    przybliżenie mi czy są to duże ograniczenia i rzucenie paru przykładów
    czym mogę jeździć ;)
    Może ktoś jest w podobnej sytuacji ?

  • 2. Data: 2013-01-21 18:39:17
    Temat: Re: nowa kategoria A2 18lat
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    gosiac pisze:
> [...]
    > Ponieważ dopiero poznaję tematykę motocykli, chciałam prosić o
    > przybliżenie mi czy są to duże ograniczenia i rzucenie paru przykładów

    Spokojnie takie parametry wystarczą dla pojedynczego jeźdźca. Podany
    limit to 47,6 KM, minimalny ciężar przy tej mocy - 175kg. Nie wiem tylko
    czy w ustawie jest podana masa sucha, czy zatankowanego pojazdu.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2013-01-21 18:51:26
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Spokojnie takie parametry wystarczą dla pojedynczego jeźdźca. Podany
    limit to 47,6 KM, minimalny ciężar przy tej mocy - 175kg. Nie wiem tylko
    czy w ustawie jest podana masa sucha, czy zatankowanego pojazdu.

    A będziesz popierdalał suchym czy zatankowanym ?
    WOJO

  • 4. Data: 2013-01-21 19:08:16
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-21 18:51, WOJO pisze:

    > A będziesz popierdalał suchym czy zatankowanym ?

    Nie ma znaczenia jakim on będzie popierdalał, ważne co wzięli pod uwagę
    tfurcy przepisów.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
    weFAQ&v=qvj

  • 5. Data: 2013-01-21 20:23:16
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Nie ma znaczenia jakim on będzie popierdalał, ważne co wzięli pod uwagę
    tfurcy przepisów.

    Zmusiłeś mnie :)
    0151
    Pojęcie "masy własnej" chyba rozwiewa wątpliwości.
    Pozdrawiam.
    WIOJO

  • 6. Data: 2013-01-21 20:26:27
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

[...]

    Z czego ten cytat, bo jakiś taki niekompletny...?
    WOJO

  • 7. Data: 2013-01-24 08:18:29
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-01-21 20:23, WOJO pisze:

    > Pojęcie "masy własnej" chyba rozwiewa wątpliwości.

    AFAIR pare lat temu skastrowano wiele motocykli u niemca. Na swiecie
    mialy one moc 105, 110 itp a u niemca 99.
    Teraz u nas wzrosnie waga, na swiece motor bedzie wazyl 150, a u nas 190
    Na papierze oczywiscie :)

    pozdr
    newrom

  • 8. Data: 2013-01-24 11:42:22
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-01-21 17:37, gosiac pisze:

    > Ponieważ dopiero poznaję tematykę motocykli, chciałam prosić o
    > przybliżenie mi czy są to duże ograniczenia i rzucenie paru przykładów
    > czym mogę jeździć ;)

    Harley Sportster

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 9. Data: 2013-01-24 11:44:14
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    > mialy one moc 105, 110 itp a u niemca 99.

    U niemca 98. Nawet Busa byla sprzedawana z taka moca, na papierze.

    > Teraz u nas wzrosnie waga, na swiece motor bedzie wazyl 150, a u nas 190
    > Na papierze oczywiscie :)

    Pan Diagnosta wpisze i bedzie

  • 10. Data: 2013-01-24 17:06:22
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 24 - 01 - 2013 (czwartek) o godzinie 08:18, Roman Niewiarowski
    napisał(a):

    > Teraz u nas wzrosnie waga, na swiece motor bedzie wazyl 150, a u nas 190
    > Na papierze oczywiscie :)

    Możliwe, papier wytrzyma wiele ;-) Trochę jednak wątpię, że pójdzie to w
    stronę "zwiększania" masy motocykla - ile w sumie znasz sprzętów, które
    spełniając kryterium mocy (do 35 kW), nie spełniałyby przy tym podanego
    kryterium masy? Z ciekawości przejrzałem parę katalogów i nic takiego nie
    znalazłem. Nawet Honda NSR z odblokowanym silnikiem się mieści w tych
    parametrach. "Wściekłe ćwiartki" typu CBR 250r czy Ninja 250 też mają
    jeszcze spory zapas... przy mocach rzędu 20 kW musiałyby ważyć poniżej 100
    kg, żeby wypaść za ramy kategorii A2.

    Sądzę, że rzecz pójdzie w drugą stronę - czyli "papierowego" zmniejszania
    mocy. Z klasycznej trójki nakedów zalecanych początkującym: CBF 500, ER 5,
    GS 500, tylko ten ostatni spełnia wymagania na A2, pozostałe są o kilka
    kucy za mocne... więc pewnie szybko zaczną je tracić - na papierze
    oczywiście :-)

    --
    Yorick
    LS 650