  • 1. Data: 2009-03-27 18:53:55
    Temat: nowości w laptopach?
    Od: fjack <f...@o...pl>

    Czy w ciągu najbliższego pół roku wejdą na rynek jakieś znaczące nowości
    w technologiach używanych w laptopach? Np jakiś energooszczędny
    procesor, superwydajna bateria, lepsze wyświetlacze, Tera-pojemne dyski,
    etc.
    Nie chodzi mi o jakieś konkretne zastosowania i potrzeby. Ot - chciałbym
    mieć fajniejszy gadżet.
    Pytam, bo się waham, czy zanabyć komputer już teraz, czy może pomęczyć
    się jeszcze z pół roku na tym co mam, ale potem mieć lepszy sprzęt i być
    może lepszy system operacyjny.

    --
    jack

  • 2. Data: 2009-03-27 19:09:37
    Temat: Re: nowości w laptopach?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    fjack wrote:
> [...]
    > Pytam, bo się waham, czy zanabyć komputer już teraz, czy może pomęczyć
    > się jeszcze z pół roku na tym co mam, ale potem mieć lepszy sprzęt i być

    Ja bym na to spojrzał pod kątem potrzeb i aktualnie rozwijanych
    technologii na rynku.

    1. To co zawsze bolało użytkowników, to krótki czas pracy na baterii -
    tu będzie się poprawiać, choć trudno przewidzieć w jakim tempie. Czekam
    na czasy, gdy lapka (w rozsądnej cenie) będzie można brać do pracy bez
    zasilacza.

    2. Najwolniejsze gardło laptopa, to HDD, stopniowo będzie coraz więcej z
    SDD. Temat będzie się rozwijał, w tej chwili na rynku jest wiele modeli
    SDD, jednakże różnice w jakości działania są ogromne. Powinno się to
    wyklarować do poziomu takiego jaki mamy z HDD, gdzie poszczegolne modele
    i firmy są z grubsza porównywalne. Oczywiście SDD pomoże osiągnąć
    lepsze rezultaty w pkt 1.

    3. Więcej modeli z modemami HSDPA

    To moje przewidywania :) Jednak 6 m-cy to troche malo by odczuc istotna
    roznice. Ja trzymam wciaz lapka z 2005 W tej chwili jedyny powod do
    wymiany, jaki moglbym znalezc to powazna awaria.

    pozdr.
    r.

  • 3. Data: 2009-03-27 19:10:31
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

  • 4. Data: 2009-03-27 19:17:50
    Od: "Mrozny Gandi" <m...@w...pl>

    Użytkownik "fjack" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeszcze z pół roku na tym co mam, ale potem mieć lepszy sprzęt i być może

    Maja wejsc do sprzedazy laptopy z procesorami Core i7. Jak zadebiutuje Win7,
    to system bedzie nastepna nowoscia w dziale laptopow. Pewnie wejda jakies
    mocniejsze uklady graficzne. Jednak czy to wszystko wejdzie w ciagu
    najblizszego pol roku - szczerze watpie. Matryce LED, dyski SSD obecnie juz
    sa dostepne, wiec tego jako nowosc nie pisze. Oczywiscie jaka bedzie cena
    laptopa z taka specyfikacja? Mozna juz teraz odpowiedziec, ze wysoka. I byc
    moze korzystniej bedzie wtedy kupic laptopa na platformie Centrino2, bo
    nowosci zbija nieco obecne ceny takowych. Celowo nie wspominam tutaj
    laptopow tzw. stacji roboczych, bo wydatek rzedu powyzej 7 tys to juz chyba
    nie jest chec posiadania fajniejszego gadzetu :).
    Tyle mi przyszlo na mysl, pewnie wiele rzeczy pominalem.

    Pozdr

  • 5. Data: 2009-03-27 21:26:03
    Od: 2late <d...@w...pl>

    fjack wrote:

    > Pytam, bo się waham, czy zanabyć komputer już teraz, czy może pomęczyć
    > się jeszcze z pół roku na tym co mam, ale potem mieć lepszy sprzęt i być
    > może lepszy system operacyjny.

    Lepsze systemy operacyjne juz byly.
    ;)

    --
    2late Outspace Communication Inc. 1999*2009 (R) http://outspace.no-ip.org/
    Let's go! Marching, burdens, deserts, boredom, anger. Whom shall I hire

  • 6. Data: 2009-03-27 22:31:54
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > 1. To co zawsze bolało użytkowników, to krótki czas pracy na baterii - tu
    > będzie się poprawiać, choć trudno przewidzieć w jakim tempie.

    raczej nie pół roku

    > 2. Najwolniejsze gardło laptopa, to HDD, stopniowo będzie coraz więcej z
    > SDD.

    SSD

> [...]
    >do poziomu takiego jaki mamy z HDD, gdzie poszczegolne modele i firmy są z

    5 lat ?

    > 3. Więcej modeli z modemami HSDPA
    >
    > To moje przewidywania :) Jednak 6 m-cy to troche malo by odczuc istotna
    > roznice.

    Tu akurat 6 miesięcy jest w pełni realne

  • 7. Data: 2009-03-28 00:19:13
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    Kot Prezydenta wrote:
    > Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > raczej nie pół roku

    6mcy na pewno nie. Co prawda pojawiaja sie jakies rodzynki pracujace po
    12h, ale przy odpowiednim zarzadzaniu energia etc etc... poza tym cena
    daleko wykracza poza srednia dla NB, a to w zasadzie jakis punkt
    odniesienia.

    > SSD

    SSD

    > 5 lat ?

    Myśle, że szybciej - jak 5 lat temu wyglądał rynek flash ? Teraz
    kilkugigowe peny to max kilkadziesiat zl. Przy SSD istotna jest zarowno
    technologia pamieci flash (z grubsza - ograniczenie zapisow na jeden
    blok) jak i kontroler dysku. Jeszcze trwa przepychanka, coraz to nowe
    firmy wypuszczaja SSD na pokaz. Moim zdanie za 5 lat obszar ten juz
    bedzie bardzo stabilny, tzn. bedzie kilku producentow, podobne
    parametry, tudziez proste metodyki okreslania parametrow dysku.

    > Tu akurat 6 miesięcy jest w pełni realne

    Ja bym dodal w krotkiej perspektywie czasowej więcej OLED, to wszystko
    znaczaco wplywa na zuzycie energii. Procesory, karty graficzne -
    szybciej,chlodniej. etc. Wiecej 802.11n (oczywiscie z kompatybilnoscia w
    dol - a/b/g) itd...ale to juz dodatki tak jak kilkalat temu byl np
    bluetooth.

  • 8. Data: 2009-04-25 08:51:40
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    fjack pisze:
> [...]
    > w technologiach używanych w laptopach? Np jakiś energooszczędny
    > procesor, superwydajna bateria, lepsze wyświetlacze, Tera-pojemne dyski,

    Będzie nowy Atom ze zintegrowanym chipsetem.

    Tera-pojemne dyski? Po co?

    > Nie chodzi mi o jakieś konkretne zastosowania i potrzeby. Ot - chciałbym
    > mieć fajniejszy gadżet.

    Komputer należy dobierać pod zastosowania.

    > Pytam, bo się waham, czy zanabyć komputer już teraz, czy może pomęczyć
    > się jeszcze z pół roku na tym co mam, ale potem mieć lepszy sprzęt i być
    > może lepszy system operacyjny.

    Kupuj wtedy, gdy jest Ci *potrzebny* nowy sprzęt, a stary
    nie wystarcza już do pracy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |