  • 1. Data: 2011-12-29 06:28:14
    Temat: numer rejestracyjny ?
    Od: "mArek" <m...@v...pl>

    na pasach niewinnego człowieka zabił prawie. Czy rozpoznajecie numery
    jejestracyjne?

    http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rowerzysta-potr
    acony-przez-auto-ten-mial-szczescie,353119.html

    Szukajmy go razem....

    Marek

  • 2. Data: 2011-12-29 08:13:38
    Temat: Re: numer rejestracyjny ?
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-12-29, mArek <m...@v...pl> wrote:
    > na pasach niewinnego cz?owieka zabi? prawie. Czy rozpoznajecie numery
    > jejestracyjne?
    >
    > http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rowerzysta-potr
    acony-przez-auto-ten-mial-szczescie,353119.html

    > Szukajmy go razem....

    Bardzo fajny filmik: świetnie widać dlaczego *nie wolno* wjeżdżać
    rowerem na przejście dla *pieszych*.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 3. Data: 2011-12-29 09:27:36
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "mArek" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jejestracyjne?
    >
    > http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rowerzysta-potr
    acony-przez-auto-ten-mial-szczescie,353119.html

    Ale rowerzysty aby wlepić mu mandat?
    Czy tam jest ścieżka rowerowa?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 4. Data: 2011-12-29 09:28:29
    Od: Clawfinger <c...@w...pl>

    W dniu 29.12.2011 06:28, mArek pisze:
> [...]
    > jejestracyjne?
    >
    > http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rowerzysta-potr
    acony-przez-auto-ten-mial-szczescie,353119.html

    A Ty się dobrze czujesz ?? Jakiego "Niewinnego człowieka" ?? To był
    tylko pedalarz debil, który nie wie, że przez pasy rower się
    przeprowadza. Zapytaj raczej czy zna ktoś nazwisko tego idioty.

    WOJtek

  • 5. Data: 2011-12-29 09:42:08
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    mArek wrote:
    > na pasach niewinnego człowieka zabił prawie.

    Winnego. To jest przejście dla *pieszych* a nie przejazd dla rowerów.

    > Czy rozpoznajecie numery
    > jejestracyjne?
    >
    > http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rowerzysta-potr
    acony-przez-auto-ten-mial-szczescie,353119.html

    > Szukajmy go razem....

    Och, ach. To jest zadanie dla policji, która ma dostęp do rejestru pojazdów.

    \SK

  • 6. Data: 2011-12-29 09:51:28
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    W dniu 2011-12-29 09:42, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Winnego. To jest przejście dla *pieszych* a nie przejazd dla rowerów.
    No właśnie, więc kierowca powinien jechać wolno i zachować szczególną
    ostrożność. Zwłaszcza w takich warunkach (ciemno, mokro).

    Nie ma się co oszukiwać, osoba, która w takim przypadku zagraża
    rowerzyście, zagraża też pieszym.

    Piszę to jako notoryczny: pieszy, kierowca i rowerzysta.

    mp.

  • 7. Data: 2011-12-29 09:58:49
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2011-12-29 09:51, Michał Pysz pisze:

    > Nie ma się co oszukiwać, osoba, która w takim przypadku zagraża
    > rowerzyście, zagraża też pieszym.

    Możemy się tu pospierać :-)
    To co piszesz jest oczywiście prawdą gdy zakładamy że pieszy może
    przebiegać przez przejście (20km/h) :-)

  • 8. Data: 2011-12-29 10:25:14
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Możemy się tu pospierać :-)
    Sprzeczać się nie ma co, ale krótko wymienić poglądy można :-)

    > To co piszesz jest oczywiście prawdą gdy zakładamy że pieszy może
    > przebiegać przez przejście (20km/h) :-)
    Pewnie zaraz ktoś mnie okrzyczy ale nie spotyka się rowerzystów, którzy
    z taką prędkością pokonują przejścia dla pieszych i ten Pan według mnie
    też z taką nie jechał.
    Moje opinie wyciągam z tego co widzę na codzień jeżdżąc samochodem i
    rowerem po dość rowerowym mieście (Kraków). Odstępstwa się oczywiście
    zdarzają ale nie są regułą.

    Toczenie się z prędkością nieco szybszą niż pieszy (czyli 9-10km versus
    6km pieszego) nic nie zmienia dla kierowcy, który ma przejście pokonać.

    Jeśli kierowca nie dostrzega roweru jadącego 10km/h to i pieszego
    rozjedzie bo oznacza to poprostu, że nie rozgląda się należycie w obie
    strony lub jedzie za szybko (tak jak na nagraniu powyżej).

    Baty dla rowerzysty też się należą bo powinien takiego kierowcę
    przewidzieć i też zachować ostrożność. Ale nie znaczy to, że cała wina
    jest po jego stronie.

    mp.

  • 9. Data: 2011-12-29 10:33:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 29 Dec 2011 09:51:28 +0100, Michał Pysz

    > Nie ma się co oszukiwać, osoba, która w takim
    > przypadku zagraża rowerzyście, zagraża też pieszym.

    Dlatego właśnie rowerzysta ma obowiązek na przejściu dla pieszych (gdzie
    nie ma ścieżki dla rowerów) zachowywać się jak pieszy. Tak samo jak pieszy
    nie może przebiegać na przejściu, tak samo rowerzysta nie może po nim
    jeździć, bo sprowadza na siebie zagrożenie -- po prostu za szybko pomyka.
    3km/h (~1m/s) pieszego o normalnym kroku vs min. 15km/h (~4m/s) roweru.

    > Piszę to jako notoryczny: pieszy, kierowca i rowerzysta.

    ...oraz w internecie jako trrol. :P

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3*

  • 10. Data: 2011-12-29 10:34:26
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Możemy się tu pospierać :-)
    > To co piszesz jest oczywiście prawdą gdy zakładamy że pieszy może
    > przebiegać przez przejście (20km/h) :-)

    Po prostu takie krzyzowki sa niebzpieczne, bo skrecajacy ucieka przed autem
    jadacym z przeciwka i nagle ma przed saba przechodzacych, ktorzy maja
    zielone. Wynikiem tego jest zatrzymanie sie na kolizyjnym i wtedy jest
    panika co robic. Czy dawac ognia czy...... Tam dodatkowo jeszcze jest ruch
    tramwajawy - znam to miejsce i wiem jak tam ludzie niepewnie sie zachowuja.
    Oczywiscie nie wolno przejezdzac rowerem na pasach ani przebiegac jednak
    mysle, ze ten kierowca to typowy burak, ktory na co dzien przejezdza ludziom
    "po palcach", bo nie sadze, zeby nie widzial co sie dzieje na pasach.

    sz.