  • 11. Data: 2009-04-20 08:12:32
    Temat: Re: obiektyw do krajobrazu ,pomocy!!!
    Od: "artur" <a...@p...onet.pl>

    > Nic nie jest, rozmawiasz z tutejszym trollem po prostu.
    >
    > A moze dać sobie spokój z szerokim kątem.Znalazłem na pstryk.pl tamrona 18-
    250 f3,5-6,3/ trochę ciemny /,według opisu przeznaczony do lustrzanek
    cyfrowych uniwersalny ze wzgledu na zakres ogniskowych,ma nawet niezłe opinie
    uzytkowników.Jezeli to bedzie nietrafiony zakup zawsze go mogę odsprzedać za
    50% ceny .No cóz nauka kosztuje.

  • 12. Data: 2009-04-20 08:16:38
    Od: j...@a...at

    On 20 Apr., 10:12, "artur" <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > uzytkowników.Jezeli to bedzie nietrafiony zakup zawsze go mogę odsprzedać za

    a jaki obiektyw masz w tej chwili i dlaczego poszukujesz innego ?

    jesli w pierwszej chwili zastanawiasz sie nad 10-20 a potem nad
    18-250 to najprawdopodobniej wszystko jedno co kupisz , gdyz na
    prawde nie wynika to z potrzeby tylko z checi posiadania .

    XXX

  • 13. Data: 2009-04-20 08:48:17
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_>

    artur wrote:
    > Kurcze,chyba masz rację,jezeli kupiłbym obiektyw o takich ogniskowych to
    > miałby on bardzo ograniczone zastosowanie, tylko do krajobrazu i fotografi we
    > wnętrzach.Zakładałbym go kilkanaście razy w roku a 3,5 k drogą nie chodzi.Jaki
    > przedział ogniskowych polecałbyś do 450 d aby jeden obiektyw zastąpił mi
    > dwa /umiarkowany szeroki kąt i umiarkowany tele/ czy da sie coś takiego
    > wybrać?Idę na optyczne.pl może coś znajdę

    Obiektywy szerokokatne przydaja sie nie tylko do pomieszczen, mozna je
    wykozystac wszedzie tam, gdzie potrzebna jest duza glebia ostrosci:
    krajobraz z plotem w pierwszym planie, do portretu, jesli wazny jest
    drugi plan (tutaj nie chodzi tylko o glebie, ale mozna uchwycic duzo
    wiecej otoczenia niz obiektywami o wiekszych ogniskowych). Lansersko
    wygladaja samochody robione szerokim katem. Do krajobrazu polecam
    obiektywy makro - z reguly sa rownie ostre na krawedziach jak i w srodku
    kadru, np tania Sigma 50/2.8 macro:
    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=102
    7&message=31400839

    --
    http://www.eixsite.pl

  • 14. Data: 2009-04-20 09:00:03
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Grzegorz Maj napisał(a):

    > Obiektywy szerokokatne przydaja sie nie tylko do pomieszczen, mozna je
    > wykozystac wszedzie tam, gdzie potrzebna jest duza glebia ostrosci:

    O ile nie ma na brzegach prostych linii. Obiektywy szerokątne niestety
    zwykle mocno zniekształcają obraz. Przy typowym widoczku może to nie
    mieć znaczenia, ale gdy na zdjęciu znajdą się jakieś budowle zaczyna
    mieć to znaczenie.

    wer

  • 15. Data: 2009-04-20 09:27:47
    Od: "artur" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > 18-250  to najprawdopodobniej wszystko jedno co kupisz , gdyz na
    > prawde nie wynika to z potrzeby tylko z checi posiadania .

    z krótkich ogniskowych to mam tylko kita canona 18-55 i sigmę 50 macro mnożac
    to przez 1,6 to nie bardzo sie da tym objąc coś szerszego

  • 16. Data: 2009-04-20 09:39:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    artur pisze:
> [...]
    > uzytkowników.Jezeli to bedzie nietrafiony zakup zawsze go mogę odsprzedać za

    Masz kita więc nic nie zyskasz.
    Pokaż zdjęcia, które chciałbyś robić to doradzimy, jakiego obiektywu
    potrzeba. Krajobrazy to nie tylko szeroki kąt, to właściwie wszystkie
    ogniskowe.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 17. Data: 2009-04-20 10:35:20
    Od: "artur" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pokaż zdjęcia, które chciałbyś robić to doradzimy, jakiego obiektywu
    > potrzeba. Krajobrazy to nie tylko szeroki kąt, to właściwie wszystkie

    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/08/18/1.htm
    i takie;
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/08/37/2.htm
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/08/46/2.htm
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/08/47/1.htm

  • 18. Data: 2009-04-20 10:38:42
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_>

    b...@n...pl wrote:

> [...]
    > zwykle mocno zniekształcają obraz. Przy typowym widoczku może to nie
    > mieć znaczenia, ale gdy na zdjęciu znajdą się jakieś budowle zaczyna

    Fisheye znieksztalcaja linie, zwykle szerokokatne obiektywy nie.
    Zmieniaja natomiast perespektywe w ten sposob, ze obraz na krawedziach
    wydaje sie rozciagniety.
    fisheye:
    http://www.photozone.de/canon-eos/150-canon-ef-15mm-
    f28-fisheye-test-report--review?start=1
    EF-S 10-22:
    http://www.photozone.de/canon-eos/174-canon-ef-s-10-
    22mm-f35-45-usm-test-report--review?start=1

    --
    http://www.eixsite.pl

  • 19. Data: 2009-04-20 10:44:34
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_>

    artur wrote:

    > z krótkich ogniskowych to mam tylko kita canona 18-55 i sigmę 50 macro mnożac
    > to przez 1,6 to nie bardzo sie da tym objąc coś szerszego

    jesli nie przeszkadza ci robienie panoramy i sa to raczej statyczne
    krajobrazy to ta sigma wystarczy. Jesli chcesz miec wszystko w jednym
    ujeciu, to lepszy optycznie wydaje sie EF-S 10-22. Jesli nie spieszy ci
    sie to moze warto poczekac na Sigme 10-20/3.5

    --
    http://www.eixsite.pl

  • 20. Data: 2009-04-20 10:49:09

    Grzegorz Maj napisał(a):

    > Fisheye znieksztalcaja linie, zwykle szerokokatne obiektywy nie.

    Zwykłe też zniekształcają, mniej widocznie niż rybie oko, ale czasami
    wystarczająco.

    wer