    From: T...@s...in.the.world <n...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.comp.sys.macintosh,pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: obrobka RAW na konputerze
    Date: Sun, 7 Jan 2024 23:24:46 -0000 (UTC)

    Witam

    Taki przeglad rynku. Tak sobie patrze, choc juz calkiem sie przenioslem na
    iPada.
    Wlasnego kompa nawet juz nie mam.

    DxO PhotoLab 7 Elite
    https://silentpeakphoto.com/photography-software/pho
    to-editing-apps/photo-editing-app-reviews/dxo-photol
    ab-7-review/#dxo-photolab-7-specifications
    Do przemyslenia, ale jak dla mnie za duze wymagania sprzetowe.
    Ciekawe, czy beda jeszcze kiedys rozdawali starsze wersje, jak to mieli w
    zwyczaju?

    ACDSee Ultimate 2024
    https://silentpeakphoto.com/photography-software/pho
    to-editing-apps/photo-editing-app-reviews/acdsee-pho
    to-studio-ultimate-2024-review/
    Moze i fajne, ale nie dziala na Maku.

    ON1 Photo RAW 2024
    https://silentpeakphoto.com/photography-software/pho
    to-editing-apps/photo-editing-app-reviews/on1-photo-
    raw-2024-review/
    Sporo mozliwosci, i przystepna cena. Chyba to bym wlasnie wybral, jakbym
    teraz mial kupowac.

    Adobe Lightroom
    https://silentpeakphoto.com/photography-software/pho
    to-editing-apps/photo-editing-app-reviews/lightroom-
    review/
    Lightroom mi pasowal wielce. Wciaz mam wersje 5.7.
    Ale go znielubilem, od kiedy wprowadzili subskrypcje.

    Jest jeszcze Capture One Pro - swietny, ale dla mnie zdecydowanie za drogi.

    Z tanich:
    Mylio Photos
    https://silentpeakphoto.com/photography-software/pho
    to-editing-apps/photo-editing-app-reviews/mylio-phot
    os-review/
    Pisza, ze jest wersja darmowa. Musze sie przyjrzec, i sprawdzic jak sie
    sprawia jako photo manager.

    Z najtanszych -
    Affinity Photo, Luminar Neo, Photomator (dawniej Pixelmator)
    Affinity Photo chwala, ale mi jakos nie pasowal - wybralem Photomatora.
    A Luminar Neo, zbyt infantylny, na pierwszy rzut oka. Odnioslem wrazenie,
    ze sklada sie z presetow i AI.

    I z cakiem darmowych - Darktable i RAWTheraphy...
    --
    Titus Atomicus