  • 1. Data: 2013-02-14 15:03:40
    Temat: ochrona kodu w Atmel/PIC
    Od: Marek <f...@f...com>

    Na ile sa bezpieczne programy w Atmelu/PIC z włączona blokadą odczytu
    firmwaru? Na elektrodzie kiedyś widziałem posta, kogoś kto twierdził
    ze złamanie zabezpieczenia jest "banalne". Słyszałem tez o
    Chinczyku, ktory na eBayu robi to odpłatnie. Nie mogę znaleźć tej
    aukcji - ktos wie jakie sa orientacyjne koszta takiej operacji?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2013-02-14 15:14:25
    Temat: Re: ochrona kodu w Atmel/PIC
    Od: Wielki Elektryk <m...@b...kapus>

    W dniu 2013-02-14 15:03, Marek pisze:
> [...]
    > ktory na eBayu robi to odpłatnie. Nie mogę znaleźć tej aukcji - ktos wie
    > jakie sa orientacyjne koszta takiej operacji?

    Programy na te procesory sa tak banalne ze znajdziesz bez problemu
    magika co lepszy kod napisze za ulamek ceny ktora wydasz na odczytanie kodu.

  • 3. Data: 2013-02-14 15:45:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Feb 2013 15:14:25 +0100, Wielki Elektryk <m...@b...kapus>
    wrote:
    > Programy na te procesory sa tak banalne ze znajdziesz bez problemu
    > magika co lepszy kod napisze za ulamek ceny ktora wydasz na
    odczytanie kodu.

    We flaszu nie zawsze jest sam "kod".

    --
    Marek

  • 4. Data: 2013-02-14 22:30:00
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2013-02-14 15:14, Wielki Elektryk pisze:

    > Programy na te procesory sa tak banalne ze znajdziesz bez problemu
    > magika co lepszy kod napisze za ulamek ceny ktora wydasz na odczytanie
    > kodu.

    http://sklep.mleczko.pl/userdata/gfx/7bbd0204a6f1aa1
    7024aaa12b37dbebb.jpg

    pzdr
    mk

  • 5. Data: 2013-02-17 02:08:42
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-02-14 15:03 Marek napisał(a):

> [...]
    > ktory na eBayu robi to odpłatnie. Nie mogę znaleźć tej aukcji - ktos wie
    > jakie sa orientacyjne koszta takiej operacji?

    Hehe, nawet specjalne procesory bezpieczeństwa da się złamać niezbyt
    skomplikowanymi technikami. Wystarczy tylko trochę czasu i pieniędzy
    (6mc i ze 200k USD o ile pamiętam):

    http://www.engadget.com/2010/02/12/christopher-tarno
    vsky-hacks-infineons-unhackable-chip-we-pre/

    Polecam filmik z Blackhat z całym opisem procesu hackowania -
    przechodzenie przez siatkę mesh w pierwszej warstwie metalizacji,
    omijanie czujników oświetlenia, odczytywanie zaszyfrowanej pamięci kodu
    aż po śledzenie wykonywania w procesorze wstawiającym losowo takty
    opóźniające.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2013-02-17 10:17:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Feb 2013 02:08:42 +0100, Adam Dybkowski
    <a...@g...6c7o8m> wrote:
> [...]
    niezbyt
    > skomplikowanymi technikami. Wystarczy tylko trochę czasu i

    no tak, ale ta sprawa dotyczyla ukladow, których sam producent
    twierdzil, że sa nie do złamania, więc wysokie koszty kogoś, kto
    mial odpowiedni sprzet i się uparł że je zlamie sa zrozumiałe. Mi
    chodzi o mniej ambitne układy z tematu wątku.Jeśli kogoś to ciekawi
    poniżej jest kilka linkow dot. tematu:

    http://www.avrfreaks.net/index.php?name=PNphpBB2&fil
    e=viewtopic&p=96872

    stary art. sprzed 10 lat
    http://www.cl.cam.ac.uk/~sps32/mcu_lock.html, opisuje m.in. metody
    wykorzystujace przewoltowanie mcu.

    sztuczka z podswietleniem światłem uv pod kątem
    http://www.bunniestudios.com/blog/?page_id=40

    --
    Marek