  • 11. Data: 2018-11-11 10:38:21
    Temat: Re: odwieczne pytanie
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    Marek <f...@f...com> wrote:
> [...]
    > Androidzie jest ciagle wyladowyanie aplikacji z pamieci jesli ida w
    > tlo (nie mylic z praca w tle tylko chodzi o czas zycia aplikacji
    > onCreate, onStop itd). Taka pierwotna koncepcja schedulera byl
    > zwiazana z praca w ograniczonych zasobach pamieci i o ile mógl byc
    > dobry w czasach G1 gdy telefony mialy 256MB RAM.
    > Ale teraz nawet przy 2GB ciagle ten mechanizm jest aktywny, bo widac
    > po przywolaniu aplikacji doladowuje jej stan przed puszczeniem w
    > tlo. Ale jak programista idiota i nie zaimplementuje system.oncreate
    > to aplikacja startuje od zera (tracac stan poprzedniej sesji) przy

    Rozumiem. Wyslij swoje zgloszenie jako developera systemowego do opiekunow
    Androida, zaproponuj ze przerobisz im schedulera. I zrobisz to za tyle
    pieniedzy, ile beda w stanie wyciagnac z systemu, czyli z oplat
    uzytkownikow.
    Rozumiem tez, ze wszystkie twoje aplikacje korzystaja z oncreate. Oglos
    wiec ze prowadzisz szkolenia z pisania aplikacji, bo ty, bwana kubwa, wiesz
    wszystko lepiej i jestes madrzejszy od wszystkich wokol. Oswiecisz
    wszystkich pozostalych programistow, oswiecisz wszystkich managerow.
    Wdziecznosc spolecznosci uzytkownikow Androida bedzie twoja satysfakcja.

    A teraz jeden kamyczek do ogrodka. To Ty jestes idiota. Nie znasz zalozen
    schedulera. Nie pomyslales o tym, ze jak pamiec jest potrzebna, bo sie np.
    laduje strona WWW z masa wodotryskow, to ta pamiec ma byc gotowa, a nie
    dopiero wtedy wyszarpywana z procesow? Nie pomyslales o tym, ze wydobycie
    pamieci od nieaktywnej app wymaga jej uruchomienia, powiadomienia "wiesz,
    wytne twój stan, bo potrzebuje pamieci", poczekania az app sobie ten stan
    zapisze, i dopiero wtedy mozna pamiec wykorzystac? A user czeka, i czeka, i
    czeka... i klnie na pewnego Marka Fake.
    Scheduler zwalnia pamiec "w wolnym czasie", kiedy to nikomu nie
    przeszkadza i nic nie opoznia. Bo dokladnie tak ma robic, i tak jest
    dobrze, wbrew twoim wyzwiskom.

  • 12. Data: 2018-11-14 10:54:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 9 Nov 2018 07:41:02 -0800 (PST), Bolko <s...@g...com>
    wrote:
    > co to jest magic?

    man magic

    --
    Marek

  • 13. Data: 2018-11-14 10:56:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 9 Nov 2018 21:54:29 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > To jest akurat jakies androidowe (i nie tylko) uproszczenie - ze
    > nazwa
    > okresla typ i nie mozna tego zmienic.

    Oczywiście ale chodziło mi o genezę, która jest windowsowa.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2018-11-14 11:10:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Oczywiście ale chodziło mi o genezę, która jest windowsowa.

    geneza jest znacznie starsza, juz w unixach bylo "rozszerzenie" i
    mowilo co to jest, choc niezobowiazujaco.
    Potem bylo w CP/M, choc podejrzewam, ze oba systemy to zapozyczyly z
    jeszcze starszych.

    Ale ten twoj magic to jest dopiero kanal:
    -nie wiesz jaki program otworzy Ci plik, zaiste swietna konstrukcja w
    dobie wirusow i trojanow,

    -z opisu sadząc to nie bylo przewidziane od samego poczatku, tylko
    zostalo dorzezbione pozniej, i teraz moze zle rozpoznawac ..

    Co prawda Windows promuje teraz ukrywanie rozszerzen, ale odkad to MS
    robi cos z glowa ...

    J.

  • 15. Data: 2018-11-14 11:22:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-14 o 11:10, J.F. pisze:
    > Co prawda Windows promuje teraz ukrywanie rozszerzen, ale odkad to MS
    > robi cos z glowa ...

    Z drugiej strony Windows pokazuje ikonkę przy pliku, z której
    jednoznacznie wynika, jakim programem będzie otwarty plik.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2018-11-14 11:41:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-11 o 10:38, Piotr Karocki pisze:

    > Scheduler zwalnia pamiec "w wolnym czasie", kiedy to nikomu nie
    > przeszkadza i nic nie opoznia. Bo dokladnie tak ma robic, i tak jest
    > dobrze, wbrew twoim wyzwiskom.

    Łatwiej żyć jak się to wie. :-)
    Nawet nie wiedziałem, że taki proces zachodzi.

    Łatwiej by mi było żyć gdym wiedział dlaczego aplikacje nie mogą
    zmieniać ustawień zegara w Androidzie bez kart SIM.
    Mam np. tablet bez SIM. Zegar się rozjeżdża.
    W telefonach tego problemu nie ma.
    W PC też następuje synchronizacja z ntp.

    Podejrzewam jakieś względy bezpieczeństwa, ale dlaczego tylko w
    Androidzie bez SIM?

    Robert

  • 17. Data: 2018-11-14 15:18:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 11 Nov 2018 09:38:21 GMT, Piotr Karocki <p...@i...org> wrote:
    > A teraz jeden kamyczek do ogrodka.

    [ ciach lamerskie tłumaczenie czemu gorzej jest lepiej]

    Gdzie jest dobrze? To jest dobrze, że jak zostawię na moment
    przeglądarkę w tle na urządzeniu z 2GB ram a za chwilę wywołam ja na
    front to ładuje wszystko od nowa (bo została wywalona z ram)  w
    sytuacji gdy system raportuje 1GB wolnego? To jest dobrze?? To, że
    nie mogę wpisać nowego url, bo stary się musi załadować i do tego
    momentu
    aplikacja jest praktycznie nieresponsywna? 2GB ram to mało by
    zostawićna chwilę w ram aplikację?? Serio? Takie samo zachowanie na
    innym
    urządzeniu, innego producenta, więc jest to problem systemowy a nie
    osobniczy. To też nie jest problem jednej aplikacji, bo wszystkie
    przeglądarki na Androidzie zachowują się identycznie.

    Ten mechanizm schedulera może i był dobry  w  czasach gdy ramu było
    256MB i faktycznie trzeba by było robić szpagat. Aktualnie są nawet
    urządzenia z 8GB RAM, po ma wyszarpywać przy 8GB RAM?? Czy widziałeś
    gdzieś takie idiotyczne zachowanie w schedulerze
    desktopa (z połową tej pamięci)?

    Inne systemy jakoś przy 2GB ramu nie muszą "wyszarpywać" pamięci ani
    deaktywować aplikacji. Ale Android dzielnie, niczym socjalizm
    dzielnie rozwiązuje problemy nieistniejące w innych systemach bo
    jakiś debil
    uznał, że trzeba stworzyć scheduler działający na innych zasadach bo
    "środowisko o ograniczonych zasobach" (mało ram, słaba bateria,słaby
    CPU itp). Zapamiętać radzę to zdanie w cytacie bo to jest clue całości
    problemu.  "Środowisko o ograniczonych zasobach" to było tylko,
    uwaga, w momencie określania zarysu architektury Androida i może w
    pierwszyc generacjach urządzeń mogło to być przydatne. Jak trzeba być
    ograniczonym, by nie uwzględnić, że za technologiczny moment
    urządzenia mobilne przekroczą wydajność i zasoby  AKTUALNYCH wtedy
    desktopów, a owe "zalety" schedulera staną się wadą?
    Weźmy scheduler w kernelu Linuxa, on nic nie musi wyszarpywać, bo
    uwaga (developerzy Androida skupić się) ma... paging. Ale oczywiście
    nie można było tego wykorzystać w Androidzie bo a) aplikacje Androida
    nie są  procesem z pkt widzenia schedulera kernela (w uproszczeniu)
    b) działa  mit "środowisko o ograniczonych zasobach". Nie może mieć
    swapa na flashu, bo flash się wytrze, za wolny i  inne tego typu
    nieaktualne
    współcześnie bzdury, o których nie wie byle paparazzi ze swoim
    Canonem 1D, którego karta flash przewala gigabajty dziennie i jakoś
    co miesiąc karty nie wymienia. Można? Można, ale nie w Androidzie.
    Po xuj wywalać aplikację z ram jak ma się GIGABAJTY (oprócz niej)
    wolnego ramu? A moment faktycznie. Przecież to java. Żeby uruchomić
    przysłowiowy "Hello word" musi wstać cały sandbox JVM potrzebujący min
    256MB ram per proces. Skoro mamy "środowisko o ograniczonych zasobach"
    to ja się pytam czemu akurat uznano, że jvm będzie akurat świetnym
    wyborem na ekosystem dla Androida?   ROTFL!

    Ale tu nie tylko problem z schedulerem Androida. Kolejny problem to
    sprawa wakelocków. Ile to krwi (czyt. baterii) napsuło użytkownikom.
    Czy to nieznamienne, że googole zwraca 18 milionów wyników dla hasła
    "android app battery draining"?  Już nie będę się wyżywać wskazując
    personalnie idiotę, który wakelocki wymyślił (swoją drogą była ostra
    dyskusja na kernel-list jak chciano wakelocki wprowadzić, było wiele
    głosów przeciw). Na pierwszy rzut oka (pozornie) pomysł wygląda
    rozsądnie. Ponieważ Android to system robiący wiele rzeczy w tle w
    sieci (ale domyślnie
    aplikacje w tle chodzić nie mogą, taki kurde żarcik twórców) nagłe
    przechodzenie w sleep może generować problemy, np. przerywanie
    transmisji, zrywanie sesji itp. Zgoda, niech aplikacja ma możliwość
    wstrzymania sleep aż skończy.  Mądre założenie ale tylko dla mądrych
    programistów a nie dla debili! Którzy nie dość, że wakelocka nie
    zdejmują gdy trzeba to jeszcze ustawiają wakeup alarm. Czemu np.
    aplikacja do oglądania zdjęć zrobiła 20 alarmów wake na godzinę
    praktycznie uniemożliwiając sleep i tym drenując baterię? Oczywiście
    mogą  tez to być celowe działania, aplikacje muszą wyświetlać reklamy,
    śledzić użytkowników. Świetnie ale dla przeciwwagi użytkownik nie ma
    możliwości zrobienia "overdirve" sleep (jak jest w najnowszym to
    chętnie się o tym dowiem).
    Dlaczego nie mogę np. w tablecie zrobić twardy sleep BEZWARUNKOWY (mam
    to gdzieś, że jakaś aplikacja próbuje coś wysłać) ponieważ odkładam
    tablet na półkę i dopiero za 10h będę go ponownie używał a nie chcę
    robić off bo wstaje za długo? Jakoś w laptopach/desktopach twórcy
    systemu i aplikacji nie mają z tym problemu, że robiąc sleep system
    jest fizycznie zatrzymywany do wybudzenia przez hardware lub usera
    INTENCJONALNIE. Ale w Androidzie się nie da.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2018-11-14 15:26:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Nov 2018 11:10:11 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > geneza jest znacznie starsza, juz w unixach bylo "rozszerzenie" i

    Ono było infirmacyjnie dla człowieka a nie dla softu. Ale po co
    kopiować idiotyczne założenia?

    > dobie wirusow i trojanow,

    Jakie wirusy masz na normalnych systemach.... błagam.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2018-11-14 15:47:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    kopiować idiotyczne założenia?

    >Jakie wirusy masz na normalnych systemach.... błagam.

    Pierwszy wirus byl na unixie :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-11-14 15:50:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-14 o 15:26, Marek pisze:

    > Ono było infirmacyjnie dla człowieka a nie dla softu. Ale po co kopiować
    > idiotyczne założenia?

    txt, bat i pewnie wiele innych - nie było żadnej informacji dla softu
    wewnątrz pliku.

    > Jakie wirusy masz na normalnych systemach.... błagam.

    Na każdym systemie są wirusy.

    --
    Liwiusz