  • 51. Data: 2018-11-20 11:55:40
    Temat: Re: odwieczne pytanie
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Nov 2018 04:34:09 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Zegnajcie programisci ?
    > Bo jak uruchomic wlasny program ?

    Šwiadomie podnosząc sobie uprawnienia, celowe środowisko
    uruchomieniowe. Mozna w unices ze nic to na milion sposobów tak by
    programista mógł a dla script kiddies & co było to barierą nie do
    przejścia.
    Pytanie ewidentnie zdradzające typową degenerację doświadczeń
    spowodowaną używaniem windows.

    > Albo i Androida, Windows itp ..

    Nie, skala kompatybilności binariow oraz umożliwienia uruchomienia
    czegokolwiek zwykłym kliknięciem jest historycznie niespotykaną
    nigdzie poza Windows (to że ostatnie wersje coś tam utrudnieniaja się
    nie liczy).
    W Androidzie nie da się uruchomić z usera (by design) czegoś
    kliknięciem w przeglądarce na jakimś pliku bez odpowiedzi na pytania
    o instalacje pakietu i wyrażenia zgody na wymagane prawa.

    --
    Marek

  • 52. Data: 2018-11-23 09:39:03
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    Alf/red/ <a...@u...waw.pl> wrote:
    > Oczywiscie tak jest nielegalny?
    Oczywiscie jest legalny, o ile sie synchronizuje do serwera czasu
    urzedowego.
    Podstawy administracji/biurokracji sie klaniaja.

    > Ale Ty wciaz nie chcesz napisac, co grozi za uzywanie innego serwera,
    > niz te dwa poznanskie.
    Napisalem. To jak homologacja miarki uzywanej do nakladania "oplaty
    podwyzszonej". Jak koniecznosc legalizacji wodomierza. Jak koniecznosc
    legalizacji radaru, na podstawie wskazan ktorego dostajesz mandat. Nie ma
    (aktualnej) legalizacji, mandat jest niewazny.
    Do wszelkich spraw formalnych, gdzie jest uzywany dokladny czas, musisz
    uzywac czasu urzedowego. Bilet kolejowy wystawiony "na dzien" nie wymaga
    dokladnego czasu, ale juz wlepienie mandatu bo jedziesz tuz po polnocy, i
    niby bilet niewazny - tylko wedlug czasu urzedowego.

    Czas urzędowy jest to przyjęta za obowiązującą, jedna, ściśle zdefiniowana
    skala czasu służąca formalnie do wyznaczania czasu zajścia danego zdarzenia
    i ustalania kolejności zdarzeń, czyli do przypisywania zdarzeniom
    informacji o czasie (dacie), w którym to zdarzenie zaszło, i porządkowaniu
    tych dat.

  • 53. Data: 2018-11-23 20:02:17
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-11-23 o 09:39, Piotr Karocki pisze:
    > Bilet kolejowy wystawiony "na dzien" nie wymaga
    > dokladnego czasu, ale juz wlepienie mandatu bo jedziesz tuz po polnocy, i
    > niby bilet niewazny - tylko wedlug czasu urzedowego.

    Akurat jeżeli chodzi o bilety kolejowe, to liczy się czas rozkładowy.
    To, że pociąg się spóźnia, nie jest przecież winą pasażera.

    --
    P.

  • 54. Data: 2018-11-25 13:06:17
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Marek" napisał:

    > A od kiedy plik .url to jakiś znany format?
    > Kolejne windowsowe idiotyczne uproszczenie, że typ pliku określa część
    > jego nazwy a nie magic.

    Od kiedy to url jest windowsowym wymysłem?

    URL (ang. Uniform Resource Locator) - oznacza ujednolicony format
    adresowania zasobów (informacji, danych, usług) stosowany w Internecie i w
    sieciach lokalnych.
    URL najczęściej kojarzony jest z adresami stron WWW, ale ten format
    adresowania służy do identyfikowania wszelkich zasobów dostępnych w
    Internecie.

    To chyba android w smarfonie też powinien to wiedzieć.

    Pzdr

  • 55. Data: 2018-11-26 21:31:10
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 23.11.2018 o 09:39, Piotr Karocki pisze:
    > Oczywiscie jest legalny, o ile sie synchronizuje do serwera czasu
    > urzedowego.

    Czyli jeśli nie synchronizuje, to jest "nielegalny". No ale co z tego??

    > Do wszelkich spraw formalnych, gdzie jest uzywany dokladny czas, musisz
    > uzywac czasu urzedowego.

    Podaj proszę przykład sprawy, gdzie sędzia odrzuca oskarżenie "włamanie
    na serwer X nastąpiło z maszyny Y, a oto dowód, skorelowane logi z
    jednej i z drugiej uzyskane przez policyjnych speców od forensica", bo
    adwokat wysunął "ależ wysoki sądzie, serwer X synchronizował czas z
    ntp.ubuntu.com, więc nie można mu wierzyć jak psu" albo coś w tym stylu.
    Albo przykład kary nałożonej przez, noniewiem, GUM albo NIK na firmę z
    farmą serwerów Win bo ciągnęły czas z MS. Albo dla sklepu, że sprzedawał
    (lub firmy, że używała) karty do pecetów ciągnące czas z antenki GSM.
    Albo cokolwiek.

    Proszę i proszę, a Ty popychasz jakieś ogólniki, żeby nie powiedzieć
    gorzej. Znaczy - nie masz argumentów.

    --
    Alf/red/

  • 56. Data: 2018-11-26 21:59:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >"włamanie na serwer X nastąpiło z maszyny Y, a oto dowód, skorelowane
    >logi z jednej i z drugiej uzyskane przez policyjnych speców od

    Dowod w sprawie to jedno, ale cos mi chodzi po glowie, ze byl przepis
    "kto posluguje sie nielegalizowanym przyrzadem ...".
    Kojarzy ktos taki przepis ?

    I jesli uzywane do celow pomiarowych ... np jako dowod przekroczenia
    predkosci ...

    >adwokat wysunął "ależ wysoki sądzie, serwer X synchronizował czas z
    >ntp.ubuntu.com, więc nie można mu wierzyć jak psu" albo coś w tym
    >stylu.

    Co by nie mowic, to adwokat ma sporo racji.
    Nie wiesz o ile przesuniety, wiec moze nie dowodzi winy, bo godzine
    pozniej kto inny mial ten nr IP ...

    J.

  • 57. Data: 2018-11-28 12:30:24
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Kojarzy ktos taki przepis ?
    >
    > I jesli uzywane do celow pomiarowych ... np jako dowod przekroczenia
    O tym pisalem - niezalegalizowana miarka, mandat za przewoz bagazu bez
    biletu (bagaz o przekroczonym rozmiarze), mandat uniewazniony. Wydawalo sie
    ze bzdura, bo miarka seryjna z Castoramy czy czego takiego, a roznica nie w
    milimetrach byla przeciez tylko wyrazna. Ale nie bylo istotne czy mogla byc
    "az tak zla", wystarczylo ze byla nielegalizowana.

    Pisalem ze wazna jest synchronizacja gdy czas stosuje sie do celow
    formalnych, szczegolnie finansowych.

    > Co by nie mowic, to adwokat ma sporo racji.
    > Nie wiesz o ile przesuniety, wiec moze nie dowodzi winy, bo godzine
    > pozniej kto inny mial ten nr IP ...
    Ulamki sekundy nawet maja znaczenie. Chocby zeby stwierdzic "kto
    pierwszy".

    Albo kiedy operacja finansowa nastapila - tu sie licza nieraz milisekundy.
    W podpisie elektronicznym jest timestamp, i to ma byc 'w miare obiektywny
    czas', a nie jak sobie plyta glowna liczy kwarcem z bateryjki o obnizonym
    ze starosci napieciu.

  • 58. Data: 2018-11-28 13:17:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Karocki" napisał w wiadomości grup
    .168...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ulamki sekundy nawet maja znaczenie. Chocby zeby stwierdzic "kto
    >pierwszy".

    Czesto nie maja az takiego znaczenia ... ale na ile wiarygodne sa
    czasy w logu ?
    NTP sie synchronizuje do ulamkow sekundy, ale kto zagwarantuje, ze sie
    nie pomylil o trzy godziny ?
    Albo, ze hacker nie przestawil ...

> [...]
    >obiektywny
    >czas', a nie jak sobie plyta glowna liczy kwarcem z bateryjki o

    ale "w miare obiektywny". i tu byc moze nikt sie nie bedzie o 5 minut
    spierał ... choc czasem 5 minut to juz inna data, i po terminie :-)

    J.