  • 1. Data: 2014-01-02 20:50:08
    Temat: omijanie przed przejściem
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    http://www.youtube.com/watch?v=3ro0rMSFCVc

    Wygląda na to, że przed każdym przejściem dla pieszych musi być obowiązkowe
    zwężenie do jednego pasa... Inaczej niestety się nie da.

  • 2. Data: 2014-01-02 20:58:03
    Temat: Re: omijanie przed przejściem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Jan 2014 20:50:08 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > http://www.youtube.com/watch?v=3ro0rMSFCVc
    > Wygląda na to, że przed każdym przejściem dla pieszych musi być obowiązkowe
    > zwężenie do jednego pasa... Inaczej niestety się nie da.

    Wystarcza swiatla :-)

    J.

  • 3. Data: 2014-01-02 21:02:01
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-01-02 20:50, Tomasz Pyra wrote:
    > http://www.youtube.com/watch?v=3ro0rMSFCVc
    >
    > Wygląda na to, że przed każdym przejściem dla pieszych musi być obowiązkowe
    > zwężenie do jednego pasa... Inaczej niestety się nie da.

    Zrobil zle - zrobil. A to, ze uciekl to juz przegiecie.

    Poza tym jednak:

    a) po co sie zatrzymywac, wtedy gdy natezenie ruchu jest takie, ze
    pieszy moze chwile zaczekac i przejdzie bez problemu (szczytem jest
    zatrzymywanie sie gdy ruch jest wlasciwie zerowy - gdzie wtedy sens
    logika i chocby ekologia)?
    Ja staram sie zatrzymywac tylko jak warunki dla pieszcyh sa naprawde
    ciezkie no i w sposob, taki, ze ci co jada obok wiedza po co sie
    zatrzymuje. Zwykle sie nie zatrzymuje, zeby wlasnie nie bylo tak jak na
    obrazku.

    b) jak jest przejscie przez wiecej niz 2 pasy to powinny byc swiatla.

    c) przejsci epowinno byc najmniej ze 100 metorw od skrzyzowania (ale
    pieszym ni ebedzie sie chcialo lalsci po 100 metrow do przejscia) wtedy
    nie bedzie watpliwosci, ze ktos sie zatrzymal przed przejsciem a nie
    dlatego, ze ktos mu tarasuje droge bo sie przykorkowalo.
    Nie bedzie tez niebezpiecznej sytuacji gdy skrecasz i zaraz przy skrecie
    masz przejscie. Same plusy.
    Rozwiazanie proste? Proste. Proponuje wprowadzic.

    --
    mk4

  • 4. Data: 2014-01-02 21:04:36
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-01-02 21:02, mk4 wrote:

    > Zrobil zle - zrobil. A to, ze uciekl to juz przegiecie.
    >
    > Poza tym jednak:

    No i kobita szla jak ciele na rzez. Dlaczego nie ma kampanii spolecznej
    jak idziesz przez jezdnie to sie rozgladaj.
    Przeciez ona szla jak zahipnotyzowana. Moim skromny zdaniem takie
    zachowanie pieszego na przejsciu jest niedopuszczalne.

    --
    mk4

  • 5. Data: 2014-01-02 21:15:21
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 02.01.2014, 20:50, Tomasz Pyra pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=3ro0rMSFCVc
    >
    > Wygląda na to, że przed każdym przejściem dla pieszych musi być obowiązkowe
    > zwężenie do jednego pasa... Inaczej niestety się nie da.

    W Krakowie powoli kierowcy sie ucza. Czesto sa akcje, ze siekaja za samo
    wyprzedzanie na pasach. Przewaznie reakcja baranow "ale jakie
    wyprzedzanie, gdzie? PRZECIEZ TYKO PRZEJECHALEM OBOK". Masakra... Nie
    mowia/mowili o tym na kursach?

  • 6. Data: 2014-01-02 21:36:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 02 Jan 2014 21:02:01 +0100, mk4 napisał(a):

> [...]
    >
    > a) po co sie zatrzymywac

    > powinny byc swiatla.

    > c) przejsci epowinno byc najmniej ze 100 metorw od skrzyzowania

    Zawsze też można darować sobie wyprzedzanie przed przejściem, ale to już by
    było nie po Polsku...

  • 7. Data: 2014-01-02 21:41:02
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 2 stycznia 2014 21:04:36 UTC+1 użytkownik mk4 napisał:

> [...]
    >
    > Przeciez ona szla jak zahipnotyzowana. Moim skromny zdaniem takie
    >
    > zachowanie pieszego na przejsciu jest niedopuszczalne.

    Bo jest inna " 10 mniej ratuje życie". Na niej pizdek wtargnął na jezdnię i z filmiku
    widać ze jak dostał strzała to wtedy zobaczył że samochód jedzie.

  • 8. Data: 2014-01-02 21:42:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello neoniusz,

> [...]
    > wyprzedzanie na pasach. Przewaznie reakcja baranow "ale jakie
    > wyprzedzanie, gdzie? PRZECIEZ TYKO PRZEJECHALEM OBOK". Masakra... Nie

    Na kursach odróżniają wyprzedzanie od omijania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2014-01-02 21:53:48
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 02.01.2014, 21:42, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Na kursach odróżniają wyprzedzanie od omijania.

    I to i to jest rownie grozne.

  • 10. Data: 2014-01-02 21:57:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 02 Jan 2014 21:53:48 +0100, neoniusz napisał(a):

    > I to i to jest rownie grozne.

    Omijanie w sumie groźniejsze.
    Wyprzedzając jest szansa że po przejściu nikt nie idzie.
    A jak się ktoś przed przejściem zatrzymał, to na 99% po to żeby puścić
    pieszego.