  • 11. Data: 2002-09-12 12:20:10
    Temat: Re: open proxy i sdi
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    "Marek Kryniczak" <m...@o...pl> napisał:

    > Uwazam, ze TP SA powinna wprowadzic odpowiedni punkt do umowy.
    > Skorzystaliby na tym wszyscy - i sami userzy i Telekomunikacja Polska.

    Skorzystali by też admini, jakieś ożywienie na rynku pracy ipsec'u
    pewnie by zaszło.
    ;-)

    --

    Rico.
    www.telefonia.skonet.pl

  • 12. Data: 2002-09-14 11:40:08
    Od: "Olek" <o...@p...onet.pl>

    Pewnego razu pix <p...@w...pl> napisał:

    > Nie skutkuje ? No to odcięcie łącza, zawieszenie, czy co tam jeszcze
    > można wymyśleć.

    Ale w ten sposób tepsa sobie odcina dopływ kasy za abonament,
    a to ich boli najbardziej.
    To, że ktoś, gdzieś tam ogranicza wstęp IPkom tepsy ich w ogóle
    nie boli bo klienci nawet o tym nie myślą. I tak _większość_
    nie ma wyboru. Albo tepsa albo akwarium.
    Przecież to widać jak na dłoni.
    --
    Olek =============================
    W nagłówku jest adres antyspamowy.

  • 13. Data: 2002-09-14 12:46:42
    Od: Michał Cieślicki <y...@a...pl>

    begin Olek <o...@p...onet.pl> quotation:
> [...]
    > nie boli bo klienci nawet o tym nie myślą. I tak _większość_
    > nie ma wyboru. Albo tepsa albo akwarium.

    Myślę, że problem jest jeszcze gdzie indziej. W ogólnej świadomości
    internetowej społeczeństwa. Przecież i tak większość używa sdi do www
    ewentualnie maila albo ftp, ale do tego to się już trzeba znać.

    Ilu userów sdi będzie miało potrzebę pisania do redhata? To teraz sobie
    podzielmy tę liczbę przez ogól userów i nam wyjdzie ułamek procenta,
    który nikogo nie interesuje. Taka prawda takie życie.

    --
    Michał Cieślicki PLD/GNU Linux User
    Plonkito ergo sum (c) Igo on apcoh BOFH# 264799

  • 14. Data: 2002-09-14 16:32:22
    Od: m...@a...gda.pl

    Michał Cieślicki <y...@a...pl> wrote:
    :
    : Ilu userów sdi będzie miało potrzebę pisania do redhata? To teraz sobie
    : podzielmy tę liczbę przez ogól userów i nam wyjdzie ułamek procenta,
    : który nikogo nie interesuje. Taka prawda takie życie.

    To może trzeba prosić RH i im podobnych (na świecie na pewno jest
    takich więcej), by blokowali _więcej_ - skoro i tak już blokują
    wielokrotnie więcej niż faktyczne źródła spamu i innych nadużyć
    (też ułamek procenta wszystkich SDI), dlaczego ograniczają się
    do SDI? Nie tylko tam są open proxy.

    Ich rozumowanie jest mniej więcej takie - zablokujemy całego ISP
    z którego są jakieś nadużycia, to klienci zaczną z tego ISP masowo
    odchodzić (wraz ze swoimi pieniędzmi) do konkurencji. ISP albo się
    zorientuje i zacznie skuteczniej ścigać nadużycia (wtedy blokada
    zniknie i klienci przestaną odchodzić), albo zbankrutuje...

    Problem w tym, że większość użytkowników SDI nie ma gdzie sobie
    pójść, więc TPSA nie ma wystarczającej motywacji by chcieć ich
    zatrzymać. Natomiast ktoś kto płaci kilka tysięcy PLN miesięcznie
    za POLPAK, już jakieś możliwości ma... Więc skoro i tak blokują
    niewinnych ludzi, to zamiast dyskryminować użytkowników SDI, niech
    zablokują kilka klas /16, a wraz z nimi dużych klientów mogących
    wywrzeć jakąś presję na TPSA. Nawet łatwiej jest tak blokować -
    nie trzeba pytać o revDNS, można blokować na poziomie routera...

    Marek

  • 15. Data: 2002-09-15 08:45:10
    Od: Michał Cieślicki <y...@a...pl>

    begin m...@a...gda.pl <m...@a...gda.pl> quotation:
> [...]
    > wielokrotnie więcej niż faktyczne źródła spamu i innych nadużyć
    > (też ułamek procenta wszystkich SDI), dlaczego ograniczają się

    Sądzę, że każdy blokuje indywidualnie, to co w jego subiektywnym
    odczuciu jest dotkliwe.

> [...]
    > zorientuje i zacznie skuteczniej ścigać nadużycia (wtedy blokada
    > zniknie i klienci przestaną odchodzić), albo zbankrutuje...

    To co mówisz ma sens. Ale nie w przypadku gdy tpsa jest monopolistą i
    wielu klientów nie ma wobec niej alternatywy.

> [...]
    > wywrzeć jakąś presję na TPSA. Nawet łatwiej jest tak blokować -
    > nie trzeba pytać o revDNS, można blokować na poziomie routera...

    Właśnie brak możliwości zmiany revdnsa jest jednym z powodów, dla których
    tak właśnie się dzieje. Ale na to też nie mamy wpływu.

  • 16. Data: 2002-09-16 11:59:06
    Od: m...@a...gda.pl

    Michał Cieślicki <y...@a...pl> wrote:
    :
    : Sądzę, że każdy blokuje indywidualnie, to co w jego subiektywnym
    : odczuciu jest dotkliwe.

    Pewnie dostają spam z wielu różnych miejsc, tylko w sdi.tpnet.pl
    jest dużo pojedynczych hostów, więc nawet ułamek procenta tych słabo
    zabezpieczonych przkłada się na kilkadziesiąt sztuk - dlatego tracą
    cierpliwość i blokują wszystko. Być może jest też kilkadziesiąt
    w POLPAK-u, ale tam są to różne domeny a nie wszystko w jednej...

    Muszę przyznać, że RH jest pierwszym takim, co się nie daje przekonać -
    miałem kilka podobnych przypadków już wcześniej, ale po wyjaśnieniu że
    to jest kilkadziesiąt tysięcy ludzi z pojedynczymi stałymi IP, bez
    problemu odblokowywali.

    : To co mówisz ma sens. Ale nie w przypadku gdy tpsa jest monopolistą i
    : wielu klientów nie ma wobec niej alternatywy.

    Oczywiście - sam też nie mam alternatywy. Ale oni tam na świecie
    nie wiedzą, jak to jest...

    : Właśnie brak możliwości zmiany revdnsa jest jednym z powodów, dla których
    : tak właśnie się dzieje. Ale na to też nie mamy wpływu.

    Zastanawiam się, czy temat spamu i blokowania nas na świecie nie byłby
    ciekawy dla prasy? Chyba w Wyborczej był kiedyś artykuł na temat SDI
    i jego niedostępności...

    Sprawa revDNS nie byłaby aż tak trudna, gdyby komuś w TP się chciało -
    pisemny wniosek składany w BOK, a przy okazji aneks do regulaminu:
    abonent zgadza się na zawieszenie usługi w wypadku udowodnienia nadużyć
    (zapomnieli o tym w regulaminie SDI - w regulaminie DSL już to jest).

    Marek

  • 17. Data: 2002-09-23 09:03:13
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Wed, 11 Sep 2002 19:18:37 +0000 (UTC), Michał Cieślicki
    <y...@a...pl> wrote:

> [...]
    > suportuje tylko windowsa. Może by przygytować stronkę o bezpiecznej
    > konfiguracji usługi pod linuxem / *bsd i zaproponować tepsie jej
    > umieszczenie w dziale informacji o sdi?
    >
    > Daje to dwa plusy: ludzie mają to pod nosem (tam gdzie szukali wniosku
    > itp) opisane, po drugie operator ma gdzie odsyłać klientów
    > korzystających z innych niż tylko windows systemów. Myślę, że to mogłoby
    > poprawić spojrzenie tepsy na problem i być może ręka wyciągnięta przez
    > społeczność linuxową mogłaby się okazać preludium do równouprawnienia
    > tych użytkowników w innych usługach. Jak myślicie?

    ...tiaaaa, i stosujemy standardowa konfiguracje ktora ma standardowe
    dziury i......

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea 504213565 POTS (59)8339018

  • 18. Data: 2002-09-23 09:13:58
    Od: Michał Cieślicki <y...@a...pl>

    begin futszaK <f...@W...irc.pl> quotation:

    > ...tiaaaa, i stosujemy standardowa konfiguracje ktora ma standardowe
    > dziury i......

    Nie sądzisz, że można jednak zrobić coś inaczej?